• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-05 19:24:21 följande:
    Det är ett test som genom urinen ska kunna påvisa pojk eller flicka. Har läst lite trådar och det ligger väl på ca 70-75% chans att det stämmer. Men man får ju ta det med en nypa salt helt enkelt. Jag tycker sånt där är jättekul, ungefär som "ringtestet" osv. Man får ta det för vad det är liksom :) Jag med!! 1 juni ska vi dit :)
    aha en kompis till mig köpte ett sånt från usa o kissade på det. det visade flicka men hon fick en pojke
    men jag tycker sånt e spännande ändå även fall man vet att det inte stämmer till 100%. jag älskar såna saker
  • frukarlssonn

Jag har fått lite chockerande men GODA nyheter! En av mina bästa vänner är gravid! Det va inte planerat utan de tabbade sig en gång då hon inte hunnit hämta ut nya minipiller. Hon visste att risken/chansen fanns till graviditet så hon testade sig idag m digitalt och det visade GRAVID! Hon visste igår först inte varken ut el in men idag sa hon att de ska behålla och hennes sambo blev överlycklig

Så nu är jag glad i dubbel bemärkelse

V14 idag! {#lang_emotions_laughing}

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Helen C: förstår till fullo att du oroat dig o sprungti på toa stup i kvarten. Men det är vanligt m blödningar men även fast man vet de blir man såååå nevös Men att det är brunt nu är ett GOTT tecken för det betyder att blodet är gammalt! Det ska gå bra de här

Frogster: du behöver eg inte köpa så mkt i början utan ta det när bebben kommit. Det är lätt att köpa onödiga saker man inte kommer använda. Känn efter ist. Affärerna är öppna varje dag (nästan) som tur är Blöjor, kläder och salva kommer du långt med Och barnvagn då.  Har du ngn som kan bidra med sådant? Det är så guld värt att få ärva sådant! Vi kände ingen så vi fick köpa allt stort sett! Så nu kommer vi bara köpa kläder och blir det en tjej till kommer jag inte köpa ngt för jag har kläder så jag drunknar i dem!

• frukarlssonn

sådant, då menar jag barnsaker Såg att jag upprepat mig, såg ju lite fånigt ut

• PennyJenny
    Rosen skrev 2010-05-06 08:58:00 följande:
    aha en kompis till mig köpte ett sånt från usa o kissade på det. det visade flicka men hon fick en pojke men jag tycker sånt e spännande ändå även fall man vet att det inte stämmer till 100%. jag älskar såna saker
    Hahaha, jag med Man får ju ta det med en nypa salt och se det som en kul grej!

HelenC: Vilken pärs, jag blev helt kall när jag läste och sen sååå lättad när jag hörde att allt var bra. Puh!

Frogster: Det man behöver är ju blöjor (börja bunkra ganska snart, blöjor är dyrt), lite ombyten (du har kanske vänner som vill skänka/låna ut lite kläder t ex??) och en vagn skulle jag ju absolut rekommendera :) Kolla blocket!! Där kan du göra grymt fina fynd till kalasbra priser!!
  • MissCh

Frogster:
    Febertermometer är bra att ha från början. Filtar är bra att ha några olika, är väldigt användbart tycker jag. Skulle aldrig klara mig utan vagn! Sen underskattade jag kläderna första gången - några ombyten och sen får man väl lite tänkte jag. Fick ringa en kompis andra dagen på patienthotellet och be att hon åkte och köpte lite baskläder :)

Jag älskar att handla på loppis, det är billigare än Blocket och tradera och man kan hitta jättefina saker. Men på nätet är bra också. En del begagnatkläder och sen några nya fina man kan ha ibland funkar bra tycker jag. Jag skulle också köpa en spjälsäng, men där är ju smaken olika, och det beror ju på hur man själv och bebisen sover bra. Spjälsäng brukar man kunna fynda på blocket, och då är det bra att passa på att ta en som är inklusive alla tillbehör, annars upptäcker man snart att dessa är långt dyrare än sängen!

• Catt

Fogster, tvättlappar. Små handdukar från tex ikea. Kan användas till allt. Tuva var en kräkbebis så vi förbrukade dessa tvättlappar på löpande band. Fick åka och handla fler eftersom vi bara har tvättstuga en gång i veckan. Oj vad de gick åt. Hade sådana överallt. Perfekta! finns öven uppblåsbar skötbädd på ikea för billig peng, en sådan har vi på skötbordet men den går även att lägga på sängen/golvet osv om man inte köper ett skötbord. Plastad frote skulle jag nog välja att ha runt omkring om jag skulle byta blöja dagligen på sängen, ibörjan hände det massor av kiss och bajs "olyckor" när Tuva låg på skötbordet.

HelenC, skönt att allt såg bra ut, nu får du ta det lugnt så ska du se att allt går fint!

• frukarlssonn

Ja ang spjälsäng så kan jag säga att jag i efterhand hade klarat mig utan i ett halvår. Tanken va fr början att hon SKA sova i egen säng, men i praktiken va det svårt för jag ammade nätterna långa i sju månader och hon ville bara inte sova i sin säng och jag orkade inte lyfta upp henne varje/varannan timma. Så det är svårt att veta i förväg tycker jag om säng är aktuellt första månaderna eller inte Men väljer du att hoppa över sängen i början kan du ju alltid få tag på en säng snabbt om du känner att du inte kan/vill samsova

Just nu funderar på om vi ska köpa en spjälis till el köpa en vanlig 90-säng till Olivia. Men det får vi se sen när bf närmar sig. För funkar det så vill jag att lill*n ska sova i egen säng fr dag 1.

• Frogster

Tack snälla!
    Jag har faktiskt också tänkt att jag ska håll nere på inköpen så mycket som möjligt och försöka undvika att köpa något onödigt.
    Det som gör att jag vill ha mycket färdigt innan liten kommer är att jag bor i en väldigt liten stad där det bara finns två butiker som säljer barnkläder och båda är ruskigt dyra jämfört med typ H&M och liknande kedjor!
    Jag har heller inte körkort så att ta sig fram sen kommer kräva lite mer planering. Visst kan jag säkert tigga skjuts av typ mor eller bror för att ta mig till den större staden 4 mil bort men det vågar jag inte förlita mig på heller! Min bror ska ju ha barn bara 1½ månad tidigare och min mor mår väldigt dåligt psykiskt så det kommer inte vara så bara för någon av dem.

Ska iväg och kika på en vagn sen i eftermiddag! Känns på tok för tidigt att kika på sånt egentligen men snubblade över denna: http://www.blocket.se/orebro/Brio_kombivagn__04_27221570.htm?ca=8&w=1
    Den finns bara några kilometer ifrån där jag bor och jag har varit i kontakt med säljaren som säger att enda defekten är en trög knapp på själva överdraget! Dessa knappar kan man ju ganska enkelt byta bara man är lite pillrig och jag har sån tur att jag älskar att pillra med just sådana saker!
    Den ser ju helt okej ut på bilden tycker jag och om den är så bra som det låter så har jag ju inte råd att inte köpa den känns det som! =)

Får även jättemycket hjälp med kläder och sånt! Problemet är bara att den som hjälper mig har sålt allt för riktigt små och har bara kläder kvar som passar först när liten är några månader.
    Men jag är rätt flink vid symaskinen så jag har min andra body i strl 50 på gång! Har tyg till en till i samma storlek sen, efter det blir det lite byxor och sen ska jag avancera i storlek tänkte jag =)
    Vet att jag kommer få en del kläder också så jag vill inte göra mer än nödvändigt. Tyg är rätt dyrt det med!

Jisses vilka romaner jag tenderar att skriva! Haha

• MissCh

Jag tycker vagnen ser jättebra ut!
    Jag hade en liknande, fast Emmaljunga, förra gången, och de rejäla vagnarna är ju jättebra att gå på stan med etc, bra att lasta matkassar etc på. Nackdel att de är lite klumpiga att få in och ut ur bilen, men har du inte körkort är ju knappast det något större problem :)
    Själv kommer vi köra bil en del, liten bil dessutom så det blir till att hitta liten nätt vagn. Ska också kolla på blocket.
    Priset är ju också jättebra på "din" vagn.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2