• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • MissCh
    Catt skrev 2010-05-06 10:18:10 följande:
    Fogster, tvättlappar. Små handdukar från tex ikea. Kan användas till allt. Tuva var en kräkbebis så vi förbrukade dessa tvättlappar på löpande band. Fick åka och handla fler eftersom vi bara har tvättstuga en gång i veckan. Oj vad de gick åt. Hade sådana överallt. Perfekta!
    Håller med! Vi hade också dessa, perfekta.
  • frukarlssonn

Vi måste skaffa en combi! Blir trångt m två bilstolar i den vi har nu och vagn m.m.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Hedi

Chanell: Min man ska bygga en sandär säng man hakar pa sin egna. Tycker de verkar jättepraktiska, ligger jättenära men ända i sin egen säng. Om Emmie dessutom skulle komma in sa behöver jag inte oroa mig över att Emmie sparkar i sömnen . Inte för att hon brukar sova hos oss men det händer.

• MissCh
    Marinero skrev 2010-05-06 10:48:23 följande:
    Vi måste skaffa en combi! Blir trångt m två bilstolar i den vi har nu och vagn m.m.
    Kombi är toppen! För oss är det så dumt med bil, för vi har två stycken nu, men båda är tjänstebilar, en var. Min är en stor kombi, men den måste jag lämna in när jag går på mammaledighet, och den andra är en mindre bil, en halvkombi med ganska litet bagage. Men det går inte att byta tjänstebil mitt i en period, så min man får ha kvar den. Och vi har två barn innan också!
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-06 10:51:32 följande:
    Chanell: Min man ska bygga en sandär säng man hakar pa sin egna. Tycker de verkar jättepraktiska, ligger jättenära men ända i sin egen säng. Om Emmie dessutom skulle komma in sa behöver jag inte oroa mig över att Emmie sparkar i sömnen . Inte för att hon brukar sova hos oss men det händer.
    Ok, en vanlig säng el spjälis? Vi ska isf sätta ihop Olivias säng med vår tänkte vi Men jag vet inte riktigt hur hon kommer va i den fysiska utv så jag får se om vi vågar ha henne i vanlig säng el om vi behöver ha henne i en spjälis. Annars köper vi spjälis med avtagbar sida men klarar hon att sova i barnsäng så hade det vart toppen för då sparar man ju lite pengar på det. Men säkerheten går först så vi får avvakta och se
  • frukarlssonn
    MissCh skrev 2010-05-06 10:53:10 följande:
    Kombi är toppen! För oss är det så dumt med bil, för vi har två stycken nu, men båda är tjänstebilar, en var. Min är en stor kombi, men den måste jag lämna in när jag går på mammaledighet, och den andra är en mindre bil, en halvkombi med ganska litet bagage. Men det går inte att byta tjänstebil mitt i en period, så min man får ha kvar den. Och vi har två barn innan också!
    Ja kombi år så rejäl och vi åker ofta till Gbg och sover där då vi har familj o vänner där så vi får ju knappt plats med alla grejer nu, tänker då hur det blir med två! Nä ny buil får det bli Eller ja, ny begagnad
  • Hedi

Missch: När man har tre barn behöver man ju nästan en större bil, en mindre buss. Vi kommer lämna tillbaka varan bmw kombi nu för vi tycker det är för dyrt att ha den. Vi kommer bara ha varan lilla Yaris. Funderar nästan pa att köpa en Mclaren som har en mjuklift. De vagnarna tar ju otroligt lite plats. Sen sa far maken lana med sig bilar hem fran jobbet pa helgerna sa vi slipper trängas.

• Frogster
    MissCh skrev 2010-05-06 10:45:34 följande:
    Jag tycker vagnen ser jättebra ut!Jag hade en liknande, fast Emmaljunga, förra gången, och de rejäla vagnarna är ju jättebra att gå på stan med etc, bra att lasta matkassar etc på. Nackdel att de är lite klumpiga att få in och ut ur bilen, men har du inte körkort är ju knappast det något större problem :)Själv kommer vi köra bil en del, liten bil dessutom så det blir till att hitta liten nätt vagn. Ska också kolla på blocket.Priset är ju också jättebra på "din" vagn.
    Precis sånt här jag behöver höra!
    När man inte har någon tidigare erfarenhet är det så svårt att veta vad man ska titta efter!

Men jag har fastnat för just brio då de ser så rejäla ut samtidigt som de inte alls håller samma begagnatpriser som exempelvis emmaljunga.
    I och med att jag har hund så är jag ute och rör på mig mycket och då behöver jag en rejäl vagn som enkelt klarar trotoarkanter, snösträngar och är bekväm att rulla/åka även långa stunder.

Vet inte alls om denna uppfyller mina krav men tycker den ser ut att ha det jag vill ha! Så får jag väl provköra den lite och verkligen känna på den innan jag köper =)
  • Bisquit

Morning!

Eller god lunch kanske?

Skönt att det inte var något helen. Har för mig attjag läst nånstans att om man har livmodern långt ner eller om det var i framkant kan man ha små blödningar. Men det slutar tydligen efter ett par månader. När allt växt till sig lite.
    Hoppas det är något sånt, dvs helt ofarligt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2