• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

Helen C: Trist att han ska krångla!

Nä nu blir det sängen och en bok här

Natti

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • tessiej

Helen C: Skönt att allt såg bra ut, ta det lugnt nu :)

Ikväll när jag la dottern (som idag blev 1 år och 9 månader) tog det hela EN TIMME OCH 35 MIN. Jag höll på att bryta ihop ett tag.. ändå har vi dragit ner sovtiden på dagen till en timme men nu tycker sambon att vi kanske måste ta bort sovningen på dagen. Själv tycker jag det känns för tidigt att ta bort sovning på dagen men samtidigt är det inge roligt när det ska ta jättelång tid på kvällen att få dottern att sova.

Jaja, kände bara att jag måste berätta hur min kväll varit, tur att hon hann somna till Greys iaf :)

Nu blir det sängen, god natt!

• Vi 2 blir 3

Helena: Ja de finns gott om dåliga föräldrar - för att inte rikta mina tankar mot just kategorin "Fäder". Jag har försökt få tag i min pappa sedan jag var i vecka 12 för att berätta att jag och min fästman är gravida. Pappa bor 100mil bort sedan ett par år så de är svårt för mig att  knata över gården bara och knacka på - hur som helst. Många telefon samtal utan svar och han ringer inte upp. Nu ger jag upp, imorgon går jag in i vecka 15. Nu får karln ta det som de kommer.. jag har gjort vad jag har kunnat!

• Maddie72

Suttit uppe och sett slutet på "Tatanic". Fy vad jag lipade. Är helt slut. Oj vad man är känslig just nu alltså.

• Maddie72

Kan ju inte stava, menar så klart "Titanic". Uppe för länge antagligen...

• Hedi

Helen: Skönt att det sag bra ut, det är jätteobehaglit att upptäcka att man blöder. Gjorde det ofta i min förra graviditet även fast det oftast är ofarligt sa blir man ju rädd. Jättebra att du akte in och fick bekräftat att allt är bra,

• Frogster

Men fy vilken kväll du haft Helen!
    Så lättat jag kände mig när jag hade läst ikapp så mycket att jag såg att allt är okej.
    Kan bara föreställa mig hur då måste kännt dig där ett tag....

Idag har jag lagt mycket tid åt att försöka förstå vidden av "mitt nya liv". Det är inte möjligt för stunden inser jag, det behöver sjunka in mer först.
    Har berättat för ytterligare ett par vänner samt min bror nu vilket känns jätteskönt! Behöver verkligen allt stöd jag kan få nu så jag har valt med omsorg vilka jag ska prata med...
    Mamma får vänta ytterligare lite. Hon brukar vara duktig på att ha åsikter om ALLT och just nu är jag inte stark nog för att orka ta det.
    Men känner också att det inte ligger många dagar in i framtiden för jag börjar känna mig rund! Haha

Skulle ni alla här tillsammans kunna hjälpa mig med att göra en lista på allt vad saker jag måste införskaffa?
    Har inte sett det som nå bråttom förut men nu när jag hamnar i ett helt annat läge ekonomiskt så behöver jag räkna, fundera och planera för att få någon ordentlig sinnesro...
    De flesta av er har ju trots allt barn sedan tidigare så känns som att ni har lite mer koll på alla "måste ha saker" än vad jag har =)

Nu ska jag dock släpa ut mina vovvlingar på en sista pink och sen krypa ner i sängen!
    Tenderar att alltid börja grubbla när det börjar bli sent och då brukar det oftast bli toksent innan jag väl hamnar i säng!
    Sköt om er allihop!
    Och... Trots att ni alla krasst sett bara är ett nick och nån bild i cyberrymden så ska ni veta att det stöd ni alla visat betyder MASSOR för mig!

• popcornplaya

Helen C: Gud vad skönt att allt såg bra ut, jag var jätte orolig för vad jag skulle få läsa nu när jag gick in.

Frogster: Man behöver inte så mkt egentligen. Blöjor och nån salva till rumpan kan vara bra. Och några ombyten kläder men det är egentligen bara det bebis "behöver". Sova kan bebis göra med dig. Känn ingen panik över en massa inköp, köp det du har råd med och ta det lite då och då.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C

god morgon tjejer...
    Sovit jätte dåligt, vart på toa stup i ett, men blöder knappt längre. Det e mer som mensens slut, mer brunt, har inte ont heller....
    Sambon har skjutsat barnen till dagis och jag har tagit mig en dusch oh nu ligger jag i soffan... Kan säga att jag verkligen ska ta de lugnt. Försökte få fram igår av läkaren va blödningen berodde på men fick inge svar. Hon sa att blödningen beror ju på någon orsak, ja men hallå. VAD.. E bara rädd just nu.... Man är ju ändå i vecka 15

Tacl för ert stöd tjejer...

• Rosen
    Helen C skrev 2010-05-06 08:30:15 följande:
    god morgon tjejer...Sovit jätte dåligt, vart på toa stup i ett, men blöder knappt längre. Det e mer som mensens slut, mer brunt, har inte ont heller....Sambon har skjutsat barnen till dagis och jag har tagit mig en dusch oh nu ligger jag i soffan... Kan säga att jag verkligen ska ta de lugnt. Försökte få fram igår av läkaren va blödningen berodde på men fick inge svar. Hon sa att blödningen beror ju på någon orsak, ja men hallå. VAD.. E bara rädd just nu.... Man är ju ändå i vecka 15Tacl för ert stöd tjejer...
    hoppas inget mer händer o att allt förbli lugnt! jag hade oxå blivit skräckslagen om jag börjat blöda. usch va hemsk upplevelse för dig. kram på dig {#lang_emotions_heart}

idag är jag ledig men har 2 ton tvätt som måste vikas o städa lite för jag jobbar sen resten av veckan utom sön men då vill jag vara ledig o sen nästa vecka ska jag inte göra nånting alls pga fvp. kommer bli svårt att inte göra nånting förutom ligga eller sitta men jag måste. de säger att man ska ta det lugnt i ett dygn efter fvp men jag vill vara på den säkra sidan så jag tar det lugnt i 5-6 dagar. vill inte riskera nåt
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2