• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • yonasam

Trodde jag kände ngt för ett tag sen men det måste ha varit gaser för jag känner inget nu...
    Känner mig också lite ogravid....de här veckorna är lite sega...tacka vet jag illamåendet (NOT!!) då visste man att man levde iallafall!! HAHAHaa..:)

Ni som har lite mer koll på barnvagnsuniversum....Phil & Ted syskonvagn, fördelar, nackdelar?

• frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-06 17:51:08 följande:
    Trodde jag kände ngt för ett tag sen men det måste ha varit gaser för jag känner inget nu... Känner mig också lite ogravid....de här veckorna är lite sega...tacka vet jag illamåendet (NOT!!) då visste man att man levde iallafall!! HAHAHaa..:) Ni som har lite mer koll på barnvagnsuniversum....Phil & Ted syskonvagn, fördelar, nackdelar?
    Vi är oxå inne på Phil&Ted Eller det har vi bestämt rättare sagt. Enda jag inte vet är om vi ska satsa på sport eller vibe! Har hört att många hellre föredrar sporten! Svårt! Själv tyckker jag viben känns mkt skönare!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Bunny81
    popcornplaya skrev 2010-05-06 15:01:11 följande:
    Jag känner ingen bebis men magen är uppsvälld som en ballong. Ser ut som när jag var i v.20 med sonen.
    Känner igen det där med att magen är uppsvälld som en ballong... Innan var den mest det på kvällen, men nu är den svullen även på morgonen! Trodde att svullnaden skulle gå ner runt vecka 12-13... Men tydligen inte :/ Fast drar jag in magen så är det ändå en liten bula kvar som inte försvinner!
  • Hedi
    Marinero skrev 2010-05-06 18:24:41 följande:
    Vi är oxå inne på Phil&Ted Eller det har vi bestämt rättare sagt. Enda jag inte vet är om vi ska satsa på sport eller vibe! Har hört att många hellre föredrar sporten! Svårt! Själv tyckker jag viben känns mkt skönare!
    Vad är skillnaden pa dom? jag är ocksa lite intresserad om vi nu ska ha nagon vagn.
  • popcornplaya
    Bunny81 skrev 2010-05-06 20:14:03 följande:
    Känner igen det där med att magen är uppsvälld som en ballong... Innan var den mest det på kvällen, men nu är den svullen även på morgonen! Trodde att svullnaden skulle gå ner runt vecka 12-13... Men tydligen inte :/ Fast drar jag in magen så är det ändå en liten bula kvar som inte försvinner!
    Jag kan inte dra in den alls så magen är nog här för att stanna skulle jag tro. Inte för att jag var så värst smal om magen från början....
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-06 21:13:26 följande:
    Vad är skillnaden pa dom? jag är ocksa lite intresserad om vi nu ska ha nagon vagn.
    Sporten är billigare än viben. Men viben ska väl tydligen bli mindre när man fäller ihop den, barnet ska sitta skönare i den för det finns en mjuk dyna i den och sen finns det ett vindskydd, typ suflett som man kan dra fram så det sitter framför barnets ansikte om det blåser t.ex. Och det fanns fler inställningar i chassit, alltså sittdelen för den mindre kunde man sätta lite i olika lägen. Men det skiljer ändå två tusen spänn så man funderar på vad man får mest valuta för... har ju hört att många är mer nöjda m sporten men vet inte varför {#lang_emotions_undecided} Men dyrast behöver ju inte va bäst det vet man ju.
  • min lukas

Helen C
    Jag fick en klump i magen och kunde inte snabbt nog läsa hur det hade gått på sjukhuset. Vad skönt att allt såg bra ut, var nu noga med att vila bara{#lang_emotions_laughing} Det hjälper mot det mesta!!!!

Idag har jag varit föräldrarledig och bara lyxat och gottat mig tillsammans med Lukas. Eftersom jag känner mig så fruktansvärt trött så har jag plockat ut lite dagar här och där nu så att jag har tid för att ladda batterierna. Är det någon mer än jag som fortfarande är förlamande trött. Efter jobbet är jag så trött så att jag ofta somnar. Överallt står det att tröttheten ska ge med sig nu men icke här inte....

Har ni funderat på hur länge ni ska jobba? Jag funderar på att gå på ledighet 3-4 veckor innan bf. Jag är orolig för om jag ska orka jobba in i det sista eftersom jag är så trött nu. Jag kommer inte ihåg reglerna för när man får börja plocka ut fl innan barnet föds.

Jag har ytterligare en glad nyhet, jag ska vara tärna på min systers bröllop i augusti. Jag är så glad men orolig för att hitta klänning till bulan{#lang_emotions_gravid}

• frukarlssonn
    min lukas skrev 2010-05-06 21:39:57 följande:
    Helen C Jag fick en klump i magen och kunde inte snabbt nog läsa hur det hade gått på sjukhuset. Vad skönt att allt såg bra ut, var nu noga med att vila bara Det hjälper mot det mesta!!!! Idag har jag varit föräldrarledig och bara lyxat och gottat mig tillsammans med Lukas. Eftersom jag känner mig så fruktansvärt trött så har jag plockat ut lite dagar här och där nu så att jag har tid för att ladda batterierna. Är det någon mer än jag som fortfarande är förlamande trött. Efter jobbet är jag så trött så att jag ofta somnar. Överallt står det att tröttheten ska ge med sig nu men icke här inte.... Har ni funderat på hur länge ni ska jobba? Jag funderar på att gå på ledighet 3-4 veckor innan bf. Jag är orolig för om jag ska orka jobba in i det sista eftersom jag är så trött nu. Jag kommer inte ihåg reglerna för när man får börja plocka ut fl innan barnet föds. Jag har ytterligare en glad nyhet, jag ska vara tärna på min systers bröllop i augusti. Jag är så glad men orolig för att hitta klänning till bulan
    Du fpr börja ta ut f-dagar 60 dagar innan bf
  • Rosen

hej tjejer
    ni har skrivit så mycket att jag inte hinner läsa ikapp ska strax lägga mig för jag har en faslig huvudvärk..... igen....

ikväll berättade jag för mina föräldrar att jag e gravid o jag blev så lättad för de sa grattis, det kändes så skönt. jämfört med min svärmor som blev sur när jag berättade.... så nu vet dom det oxå, känns såååå skönt att dom blev glada i alla fall!!
    e det bara jag som har såna konstiga svärföräldrar som blir sura för en sån här grej? förstår inte hur man kan bli sur över att få ett barnbarn om förhållandet är stabilt o man har varit ihop länge o så....

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-06 22:07:07 följande:
    hej tjejer ni har skrivit så mycket att jag inte hinner läsa ikapp ska strax lägga mig för jag har en faslig huvudvärk..... igen.... ikväll berättade jag för mina föräldrar att jag e gravid o jag blev så lättad för de sa grattis, det kändes så skönt. jämfört med min svärmor som blev sur när jag berättade.... så nu vet dom det oxå, känns såååå skönt att dom blev glada i alla fall!! e det bara jag som har såna konstiga svärföräldrar som blir sura för en sån här grej? förstår inte hur man kan bli sur över att få ett barnbarn om förhållandet är stabilt o man har varit ihop länge o så....
    Va tråkigt m dina svärisar! Dom ska väl va glada tycker man {#lang_emotions_undecided} Sambons mamma blev jätteglad båda gångerna!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2