Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

usch.. jag känner mig så jäkla lesen idag.
    Både jag och sambon är så uppgivna. en vecka har gått sedan Agnes kom och vår lilla gosse Theo på 17 månader snart är helt... ja jag vet inte. Han skriker, gormar, bits å slåss så fort inget går som han vill ellre han inte får som han vill. Han är så arg... Inget vi gör verkar hjälpa.
    Vi är totalt slut när kvällen kommer pga hans humör. Vad ska man göra... Det gör så ont i mitt hjärta när det känns som att man inte gör annat än bråkar hela dagarna med honom.

• kicki08
    Helen C skrev 2010-10-28 19:51:32 följande:
    usch s¨å jobbigt. Men han visar för er nu vem som bestämmer. Han kanske tycker det e jobbigt att det kommit en ny familjemedlem. Han e ju så van att få eran uppmärksamhet.... Låt pappa ta med honom ut på lekplatsen, eller åk till leklandet.. Just nu kräver ju hon tid som du måste ta hand om....Så därför måste pappan visa sin uppmärksamhet till Theo.... De kommer bli bättre. Det e alltid jobbigt i början innan man kommer in i vardagen och att Theo lära känna sin lillasyster
    Hans pappa tar jättemycket ansvar för honom och försöker hitta på saker hela tiden. Så han är jättebra. Även jag försöker leka och gosa med honom så fort jag får tid.
    Så jag tycker inte han borde känna sig undanskuffad... vet inte. vi får försöka prata om det antar jag.
    Men idag kändes det jäkligt tungt bara Man har väl sina dagar....
  • kicki08

Höh! Jag trodde oxå att om bebis var fixerad så vare klart liksom. Agnes var aldrig fixerad förrän när vi kom in på förlossningen.

Helen C: jag tror det är en period plus att han fått syskon. Jag antar att det bara är att härda ut och försöka orka. Jobbigt visste vi ju att det  skulle bli. Men jag hoppas hans humör har lagt sig lite tills jag ska vara själv.....

Några känningar hos någon ikväll? Väntar späng på bebisar

• kicki08

Anniszj: Men herregud! Vad är det för fel på karlar igentligen! Det är väl ändå du som borde få åka bort över helgen och vila upp dig isåfall från allt. Jag kommer aldrig förstå hur karlar tänker. EGO är ordet!
    Massor av kramar gumman!

• kicki08

Idag har det iallafall kommit mycket tårar. tittade på bröstcancergalan om Anna och hennes blogg Livet här och nu. Herregud!! Både jag och sambon satt och storgrät.

• kicki08

Mamma D: Va skönt! det behöver ni nog båda två. Att få ta det lugnt och bara tänka på er själva nu. och du ska vila dig ordentligt nu så du orkar med förlossningen. Nu kommer nog bebis ska du se kramen

williams mamma: Åhh va härligt!! Så storebror ska få träffa liten nudå?

• kicki08

williams mamma: Fy fan!! Jag AVSKYR släkt , eller folk över huvudtaget som beter sig sådär. Hur är man funtad i hjärnan när man gör sådär. Hoppas att din man står upp för dig och ryter ifrån. Jag skulle genast stänga ut dom från min familj om min sambos släkt betedde sig sådär.  Beter man sig sådär är man inte välkomen anser jag.
    Jag förstår HELT och fullt varför ni gjorde som ni gjorde. William har gott om tid att bekanta sig med sin lillebror. Dom har hela livet framför sig att bekanta sig. Just nu ska ni göra det som är bäst för dig och Linus.
    Massor av kramar till dig Hjärta

• kicki08

Om man nån gång säger att bebis inte får komma, ja då kommer bebis
    Precis så sa jag. Sambon höll för fullt på med att rusta badrummet och behövde nån vecka till på sig.
    Vi var sjuka allihopa och fick absolut NOLL sömn och så hade det varit i flera veckor.
    Så samtidigt som jag såklart ville bebis skulle komma så kände jag att hon gärna fick vänta en vecka till. Så vi blev klara och kanske fick sova lite.

Men så kom mamma och pappa och hälsade på och tog Theo en natt så vi fick sova. Min kropp måste ha totalt slappnat av. för på natten kom det ju igång. Plötsligt händer det! Som någon skrev häruppe

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2