Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Ojdå... det låter som att det satt igång naturligt för dig

• kicki08

MammaD: Det verkar ha stannat av här. Har nån enstaka men inget som gör så ont som inatt och imorse.
    Visserligen var det exakt såhär förra gången med. Det stannade av helt några timmar mitt på dagen och kom igång sen på kvällen. Får hoppas det blir så denna gången med.
    Jag håller med dig, hade det varit första barnet hade man åkt in för länge sen. Nu väntar man kallt hemma....
    Du skulle ju verkligen behöva ha en sovkur av förlossningen för att återhämta dig. Något du kan tänka dig ringa in om?

• kicki08
    Bebis050810 skrev 2010-10-20 11:05:09 följande:
    Passa på att sova nu idag om du kan såklart det behövs för man vet ju inte hur långdragen förl. blir...
    men vila är viktigt, jag vet att det är svårt när man har små barn hemma och man vill hålla igång med en massa, så är man ju som kvinna ;)
    Tänk om du snart har din bebis på bröstet!! *mys*
    Jo jag lade mig och fick sova dryga timmen faktiskt. Jätteskönt
    Men nu har nästa orosmoln dykt upp. Mamma som kommit för att vara barnvakt har ätit någe dåligt och är magsjuk nu Pappa är för sjuk att ta hand om Theo själv. Så nu känner jag mig frutansvärt stressad att det ska sätta fart igen. Alltid att det ska vara något
  • kicki08

Frogster: Men ... hur i helsike kan man säga så till någon som precis fått barn!? Alltså... jag skulle blitt skitförbannad. för det första ska man inte träna alls dm första 6-10 veckorna efter en förlossning. Sen ska man ta det väääääldigt försiktigt första halvåret.  Vad är det för en idiot som sagt någe sånt till dig?
    kram!

Har precis tagit en promenad med sonen. Det kommer värkar fortfarande då och då, men glest. Vet inte om man ska hoppas på att dom stannar helt eller sätter igång med tanke på läget.... :-/ Bröt ihop för en stund sedan och storlipade. Bläääää

• kicki08

Hej å hå. Mammsen är så smått på fötter igen. Värkarna har lite smått kommit igång igen. Kommer ca var 10 minut men gör JÄ*LGT ont! Men ja... jag ropar då verkligen inte hej ännu. Det kan stanna av fortfarande. Med min tur stannar det väl igen.... Ska nog dricka en kopp hallonblads te får se
    Ska packa färdigt bb väskan nu iallafall och sen åka och handla lite godis och försöka mysa så gott det går ikväll

• kicki08

Hej tjejer

lite uppdatering. hade värkar från och till hela dagen igår. Framåt kvällen var jag så slut och trött så vi åkte upp till FL för en koll och för att få en sovdos. Öppen 2 cm men lite kvar av livmodertappen. Men på gång.
    Fick en hinnsvepning som gjorde att värkarna kom tätare och ONDARE.
    Men åkte hem och svepte tabletterna och dog i sängen. Sov fram till 4.30 när jag väcktes av en ny värk.
    Började med 30 min mellan första och andra värken. Sen 15 minuter i nån timma. Och sedan dess har det rullat på med mellan 7-10 minuters mellanrum på värkarna. Exakt samma senario som när jag väntade Theo. Sjukt irriterande att man ska ha så lång latensfas och pinas.....
    Blir helt klart bebis idag eller ikväll iallafall!

• kicki08

Hej tjejer

Igår den 21/10 kl 15:06 tittade vår älskade dotter Agnes ut (V 38+1)
    Hon vägde 3258 gram och var 52 cm lång. Allt gick bra men fort som bara attans i slutet.
    Och jag måste nog säga att det var min värsta förlossning av alla tre.... :-/
    Är rätt så matt och trött just nu men i övrigt mår alla bra

• kicki08

Tack

Jag vet inte... Det kändes som att värkarna var värre än tidigare. trodde jag skulle avlida ett tag.
    Men lustgasen blev min bästa vän i slutet Men fort gick det. Jag kom in på förlossningen kl 12.30 och var då bara öppen 3 cm. Sambon tjatade in mig för han var orolig.
    Runt 14.30 var jag öppen 5 cm. Nån kvart senare efter mycket om och men och problem med att hitta hjärtljuden med dom där apparaterna. för jag kunde inte ligga på rygg. Så beslutade dom att ta hål på hinnorna. Så på ungefär 15 minuter öppnade jag mig 5 cm och fullkomligt SKÖT ut henne i en enda krystvärk som inte var av denna värld. Så det var mycket mer intensivt allting kändes det som.

• kicki08

popcornplaya: Med första barnet så fick jag sy några stygn och det kändes ungefär som jag var sprängd därnere.
    Men med Theo så sydde jag ett stygn och det var mest bara för att det inte skulle skava. Igentligen lite onödigt.
    Kände mig jättepigg efteråt och avslag slutade efter 3 veckor bara
    Denna gången sydde jag inte alls. Känns bra därnere och sådär.
    Överjävliga eftervärkar bara! Dom är INTE kul... :-/

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2