Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Helen C: Jag tycker du ska ringa FL och åka upp och kolla. Sånt där ska man kolla så det inte är fostervatten. Ring nu! rapoportera sen kram

• kicki08

Williams mamma: Det verkar gå jättebra för lilla Linus. va underbart vad säger storebror om det lilla knytet?

Helen C: Det låter ju ändå som att du kanske borde kolla upp det. Vattniga flytningar kan man ju ha, men inte så att det blir blött i bindan.

Härhemma försöker vi hitta lite rutiner i vardagen. Lillgossen på 16 månader har börjat att revoltera lite. Ställer sig och totalt gallskriker om han inte får som han vill. Han vill gärna gosa med lillasyster men det blir hårdhänt ibland. Han vill gärna lägga sig på henne och stödjer sig mot henne. Usch... känns lite otäckt, men är rädd att hon ska gå sönder. Men dom tål kanske rätt mycket??
    Annars funkar amningen jättebra hittills. Hon både sover och äter bra

• kicki08

Helen C: Knepigt det där... När det rinner blir man ju lite fundersam. man vet aldrig när det kommer igång Jag bara vaknade ju mitt i natten av en värk. När man minst anar det snart kommer bebbarna börja ploppa ut här, känner det på mig :)

• kicki08

Dom där småvärkarna jag hade dagen innan Agnes kom var ju dom som kortade livmodertappen. Tyvärr måste man ju säga då... så kände jag dom tydligt. Vilket ju innebar att jag inte kunde sova ens på natten utan fick en sovdos. Kanske är något sådant du känner. En del känner dom ju inte alls medan andra känner massor.

• kicki08

jojo: Men det var en vanlig förlossning lr var det kejsarsnitt? Hon ville ut väldigt tidigt hennes tös.

• kicki08

Mitt magmått låg ¨på 35 cm i V 37. Nu kom hon ju nästan två veckor tidigt men vägde iallafall 3258 gram. Så hon hade nog varit en rätt stadig bit ändå om jag gått tiden ut. BM sa att hon var normalstor när hon kände då i V 37. Vet inte hur mycket dom lägger på sig i slutet?

• kicki08
    Hedi skrev 2010-10-23 21:28:30 följande:
    Nä det där SF mattet känns väl inte sa jätte tillförlitligt angaende barnets vikt! det maste väl bero jättemkt pa hur mammans kropp är och pa hur barnet ligger osv.

MammaD: Hur kändes provet?

AnniZ: Jobbigt att du har sa ont! och du som maste plugga ocksa stackarn.
    Tror det. Jag har ju fett sen förut på magen liksom hehe
  • kicki08
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-23 21:42:16 följande:
    Han tycker det är så spännande och längtar tills han får träffa sin lillebror
    Han är så förkyld nu så han får inte komma in hit =(
    Okej det förstår jag. Roligt att han längtar. han blir nog en stolt och snäll storebror

Har lagt upp en bild på lilla Agnes när hon var nästan 1 dygn gammal. Ligger i mitt galleri under Agnes
  • kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 17:38:30 följande:
    Nu har jag gjort äppelkaka som står i ugnen.

Funderar en massa på om vi borde åka in till FL ikväll och be om en sovdos för jag tror inte jag kommer att kunna sova i natt heller. Fortsätter ha en massa förvärkar som trycker på rejält men som inte alls är regelbundna. Ska man ha det så här i en och en halv vecka till? Det är ju rena vansinnet
    Du ska ABSOLUT ringa in och be att få en sovdos. Tänk på att du ska orka en förlossning sen. Då gör dom ju en koll på hur läget är oxå. Jag åkte in direkt och tog en sovdos och det är jag jätteglad för. Annars hade jag aldrig orkat. RING! Kram gumman!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2