• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • RosaNapp

Knappt jag vill säga det, men nu har er ätit gröt ett par morgnar!
    Och nu är han magsjuk, har haft det här hemma sen i onsdags. Ja inte Er då utan hans storebror.

• Annamamma 83
    RosaNapp skrev 2010-11-29 09:38:10 följande:
    Knappt jag vill säga det, men nu har er ätit gröt ett par morgnar!
    Och nu är han magsjuk, har haft det här hemma sen i onsdags. Ja inte Er då utan hans storebror.
    Hoppas er magsjuka gått överGuld i mun
  • Linnie74

Hej nu var de ett tag sen.. läser till å från iaf.=)
     här rullar livet på iaf... har haft ju enort tungt med sambon sen ja va gravid typ i 7 månaden  men nu i sen hösten har han börja ta tag i sig så de känns bättre här... så skönt.. annars hade vi varit tvunga att flytta i sär...

Ellen går de framåt  med här.. hon sitter stadigt.. kryper.. ställer sig upp.. å nyaste saken är att hon  gärna vill hoppa när hon står upp med.. vilket inte e de smartaste alla gånger..*s*
    men kan säga att de e skönt att honbörjarvara med trivsam att ha runt  sig om dagarna.. innan fick man ju bära å ha sig me henne hela tiden..
    mat äter hon.. de som ja får i henne.. hon äter inte hela port än.. men verkar nöjd iaf.. har slutat å amma nu å nu sover hon i sin säng brevid min sida iställe..skönt de tycker ja iaf.=)

men hon har INTE en enda tand som har kommit fram... man ser hörntänderna på henne men dom har inte ploppa upp än..hmm få se när dom behagar sig å komma ut..=)

Dagis börjar hon nästa år i september.. så hon blir 17 månader iaf.. men ja kommerinteå gå upp på heltidå jobba.. utan tänker börja lite småttå sen jobba bara 6 timmars dagar.. kommer å ha FP kvar ca 120 dagar med garantidagarna inräknade så kommerå nyttja dom så ja kan jobba kortare dagar.=)

hur leker livet med alla era godingar??

• RosaNapp

Anna: jo, nu är det över. Nu är det snorigt istället
    Er har snart fått sin tredje tand. Verkar ta lika lång tid för honom att få tänder som för storebror, men han har inte lika ont iallafall. Inatt sov han hela natten utan att äta, vägrade bröstet. Sov dock bredvid mig, jag har gett upp spjälsäng för tillfället.
    Men äter mycket annat gör han ännu inte.
    Han kryper nästan nu och övar på att resa sig med stöd. Kan sätta sig, men gör det mycket sällan. Och så härmar han när man pratar. Har hört mamma och "hej du" som jag brukar säga ett par gånger om dagen

Lindis: vad skönt att det går bättre med sambon. Kommer ihåg att du berättade att det var jobbigt.

• Annamamma 83

Sitter o kikar påp bilbarnstol till Algot.
    Men är förvirrad nu.
    Vilhelm sitter fortfarande bakåtvänd. Fyller 3 år denna månad.
    Han klagar inte över liten plats med benen än, men han får sitta lite böjt med dom.
    Men nu har han börjat att vända sig, för han vill se något framåt.
    Då lyfter han sig så mkt han kan, så han ska kunna se över kanten på stolen. eller på sidan.
    Så nu är frågan vilket som är säkrast???
    Att vända Vilhelm framåt vid 3 års ålder.
    Eller fortfarande ha honom bakåt, men vid en ev krock är finns ju då risken att han har huvudet vänt från stolen...
    Kan ni hjälpa mig o säga hur ni skulle gjort o motivera varför...

• helene306

Annamamma: Svarade dig i andra tråden Hur är dte med Algot efter brännskadan?

Idag var vi till bvc och 8 månaderskoll. Alva väger nu 10360 gram och är 69,5 lång. Vet inte om de brukar göra någon test men det gjordes inte. Vi pratade lite om sömn men tja, det var ju inget annat än det jag redan visste.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-12-07 16:30:30 följande:

Idag var vi till bvc och 8 månaderskoll. Alva väger nu 10360 gram och är 69,5 lång. Vet inte om de brukar göra någon test men det gjordes inte. Vi pratade lite om sömn men tja, det var ju inget annat än det jag redan visste.
    Såg det =)
    Jo, jag tror de går bra för han. Han verkar inte störas av det direkt. Jag tog av förbandet igår och lät de lufta ett bra tag. Men la på nytt sen igen, Just när han har kläder på sig är de nog bra att ha nåt på ett tag. Kan tänka mig att de svider o är obehagligt annars...

Vi verkar ha bara otur just nu. Eller allt händer sambon. Igår hade han sönder en fönster ruta i vardagsrummet. Vi hat tvåglas ej öppningbara och de var bara den innersta som sprack, men den sprack i tusen bitar. Hunden skällde på gården och han skulle knacka på han. (jag gör det, för då tystnar hunden direkt).Sambon verka dock ha svårt o fatta att man inte kan knacka för hårt på glasDemon
    Så nu mitt i mitt vackra julpyntade, nymålade fönster sitter ett stor kartongbit fasttejpad!
    O jag tänker inte ordna med detta också. Nu får sambon själv ringa glasmästaren och fixa allt med de om inte minst betala =)
    Får se hur länge kartongbiten blir sittande där, men jag ska inte ens påminna han, inte en chans...

Vilken stor tjej du har! På¨vår 8 mån kollar dom hörsel. Boel test och ställde frågor om hörseln o sånt.
    Vi ska dit nästa vecka. Då ska hon ge info från tandvåren, o Algot har inte en enda tand än =)
  • Cillizan
    helene306 skrev 2010-12-07 16:30:30 följande:

Vi var på 8 månaderskontroll idag Tuvalie väger 6960 g och är 68 lång, kul att se att det kan variera så mycket mellan barnen. Hon har ju alltid varit ganska liten men följer kurvan så det är inget jag oroar mig för. 

Nu är det verkligen full fart här hemma T klättrar på allt! Var hos några vänner förra veckan som har en trappa och hon tog sig utan problem 3 steg upp, är skönt att vi inte har någon trapp men man får allt hålla koll på den lilla vilden ändå :) Har börjat säga mamamama och ibland blir det ju mamma, snacka om att man smälter Hjärta 
  • helene306

Cillizan: Ja, det kan variera mycket mellan de små David var ju stor också, har väl grädde i tuttarna som alla skämtar om? Fast jag äter ju mycket grädde och feta produkter också, det kanske påverkar? Eller nja, med David åt jag så kolhydratrikt jag kunde och han var ju en buddha också ... Där rök den teorin

Alva gör försök att dra sig upp men hon får ena benet under sig och kommer aldrig upp

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-12-09 15:11:40 följande:
    Cillizan: Ja, det kan variera mycket mellan de små David var ju stor också, har väl grädde i tuttarna som alla skämtar om? Fast jag äter ju mycket grädde och feta produkter också, det kanske påverkar? Eller nja, med David åt jag så kolhydratrikt jag kunde och han var ju en buddha också ... Där rök den teorin

Alva gör försök att dra sig upp men hon får ena benet under sig och kommer aldrig upp
    Jag har försökt amma alla mina tre barn, men ingen har kunnat bli mätt o gå upp i vikt av endast min mjölk.
    De är nog ingen slump. Jag kör på minimjölk förmodligen =)
    Tror de är mkt hur snabbt flödet går ur bröstet också. Alla blev oftast jättetrötta o somna snabbt när de åt. Så jag tror att de var trögt att få ur mjölken ur mig helt enkelt...
    För sen när de fått ersättning så har de ju blivit buddha direkt dom med!
Svar på tråden Aprilmammor 2010