Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Nu har jag i alla fall frågat min läkare angående rekommendationer på mjölk. Satta rekommendationer är mjölk/ersättning fram till ett års ålder i tillägg till maten de äter. Men jag antar att man inte behöver ge det vid varje måltid, det vill i alla fall inte min kille ha, är han mätt så är han!
hej!
jag tittar in en snabbis efter helgens prövningar. och jag har:
lyckats sluta amma helt o hållet, fått harry att sova i egen säng och acceptera flaskan(och därmet välling och ersättning).
MEN...
i lördags så drog harry på sig en riktig dunderförkylning som heter duga, han har hostat o snorat o rosslat o gud vet vad. vilket har resulterat i minimalt med sömn för oss allihopa !! och igår var vi på vårdcentralen för o kolla om d behövde göras nåt åt harrys hosta som var riktigt illa (lät illa om inte annat). men väl där inne så bröt jag ihop o började gråta av utmattning, så när vi gick därifrån så var d harry som var friskförklarad o jag fick en tid till en kurator!!
fick en tid dit redan idag,så jag var där o pratade med en underbar kurator. jag fick även göra d där testet som många andra får göra på bvc,o mkt väntat fick jag skyhöga poäng
kuratorn sa att det var ett under att jag ens stod upp o att jag klarat mig såhär långt.
har fått en tid till fredag nästa vecka igen, sen får vi se vad som händer..
nu ska jag läsa ikapp igen lite...
Helene: jo, det är ju så, till slut äter dom ju, men jag gillar inte att jag ska tvinga i honom något han inte vill ha. Hade han visat något intresse för något hade det varit lättare. Jag får ju ta hela striden själv dessutom, och det gör det jobbigare.
Men för att nämna något positivt, jag kan springa upp för trappan
. Var väl flera år sen jag kunde göra något sånt! Men hoppa hopprep går inte, då känner jag av framfallet. Märkligt?!
Er är igång hela tiden som han är vaken. Övar på att sätta sig upp (dröjer ett tag till), gungar i krypställning (men krypandet dröjer ett tag till), vill bara stå i knät och babblar på. Har varit seg att lägga dom senaste kvällarna, men det är väl utvecklingssprång.
EowynAurora: hoppas du får hjälp av terapeuten.