Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
harry fick en flaska välling vid kl19 o tänka sig han drack det!!! o d var jag som fick ge han det, med sambon funkade det inte(?!) 90ml av 110ml drack han innan han slocknade, men han drack ungefär 60ml ersätning typ 2 tim innan. kanske därför han inte drack upp allt. harry vaknade till för en liten stund sen men d gick förvånansvärt lätt att söva om han o lägga tillbaka han i spjälsängen.
kan man verkligen ha sån tur?
får se hur natten blir sen...
inte fick jag vara ensam idag o sova ut heller,o sambon e på fest tvärs över gatan,som han inte ens sa nåt om att han skulle på...

Hej på er...
Engla har börjat krångla med gröten på morgonen...
Hon får:
Välling vid 5, gröt vid åtta - halv nio (denna krånglar hon med men byter jag ut mo vällling sluger hon hela så
tvivlar på att hon inte är hungrig)
ca 3 h senare får hon burkmat
ca 3 h senare får hon välling
ca 3 h senare får hon gröt (aldrig krångel)
innan sova får hon sen välling
Någon mer av era sötnosar som helt plötsligt krånglar med något mål?
Tokis: Alva är inte förtjust i morgongröten. Hon kniper igen med munnen, endast några tuggor går ner. Antar att hon är som maken och David: inte sugen på mat på morgonen. Äter först någon timme senare.
Hej tjejer!
Ett bra tag sen jag var inom här... Men blev lite nyfiken hur det går mad alla jämnåldrade barn...
EowynAurora, en fråga till dig: såg att du provar sluta nattamma... Hur har Harry varit innan? Vaken hela tiden, orolig och allmänt svår? Har nämligen en väninna som har en son som vaknar HELA tiden. Han sover typ 3-4 timmar först sen vaknar han 1ggn i timmen... Hon håller på att gå in i väggen.
Min kille har blivit 8 kg, 68,5 cm lång och kryper inte än men gör försök. Vi äter 3 måltider om dagen förutom mjölk. Välling på förmiddagen, lunch med burkmat(vill inte ha hemlagat... dåligt betyg till mig!) och gröt på kvällen. Han får också frukt efter både lunch och kvällsmat. Gröt är so far favoriten förutom katrinplommonpurré....

Hipphipphurra, gudars så charmerande! O vilken kul body!
Kan man ge dom små vanlig mjölk alltså? Fick höra att man inte ska ge så mycket laktos när dom är så små o att man ska erbjuda vatten till varje mål?
Madde, jag menar bröstmjölk eller ersättning... Det sa i alla fall min bvc tjej att de ska ha vid varje måltid fram tills 1 års ålder.... För att få med sig så mkt som möjligt av alla nyttigheter i den!