• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-10-30 11:05:00 följande:
    Nämen vad skönt! Hoppas det håller i sig! Hur ser kvällen ut innan han läggs i sängen? Får han bara gröt/välling?

Du lättar på trycket så ofta du känner att du behöver om det spänner och gör ont. Bara så det släpper, inte pumpa fullt ut.
    jag har börjat med att försöka ge honnom gröt på kvällen oxå( innan var d bara som morgonmål)  men just igår blev d ersättning som han faktiskt drack ur flaskan. 

vi hade varit iväg o handlat igår o var hemma vid 18 o då var han övertrött, för han hade sovit dåligt. så vi provade en slurk ers i flaska o d gick ned, han protesterade men ville ändå äta, sen gjorde vi iordning han för kvällen om han skulle bli jätteskrikig av trötthet.  
    vid 19 så nattade jag han i hans rum( på en madrass på golvet så att jag kan ligga brevid) .
    under dom närmsta timmarna fram till kl22 så vaknade han upp några gånger,men d funkade att natta han i hans rum ändå, o varje gång så fick han dom småslurkar med bröstmjölk jag lyckats klämma ut. men innan dess hade vi lagt han i hans spjälsäng. sen vaknade han i snitt varje/varannan timme hela natten.

jag var ju såklart vaken i stort sett hela natten då jag inte kunde sova pga ömmande bröst, dom växte sig till den dubbla storleken o jag fick "lätta på trycket" ca en gång i tim, o ändå stelnade dom till nästan direkt trots att jag fick ut rätt mkt.
    så när harry vaknade vid 06:30 så fick han amma lite lätt ändå för att jag inte stod ut. sambon fick även hämta hem bröstpumpen jag lånat ut till svägerskan som fick barn för 11dgr sen. o nu har jag pumpat lite lätt med den så att brösten känns mjukare o inte har några knutar.

d kanske blev ett lite virrigt inlägg, men så har iaf gårdagkvällen/natten sett ut.
    snart ska sambon iväg o hjälpa en kompis med jobbansökan, o då ska han ta harry med sig så jag får vara ensam för engångsskull, sträcka ut mig i sängen o bara sova (OM jag kan).
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • EowynAurora

harry  fick en flaska välling vid kl19 o tänka sig han drack det!!! o d var jag som fick ge han det, med sambon funkade det inte(?!)  90ml av 110ml drack han innan han slocknade, men han drack ungefär 60ml ersätning typ 2 tim innan. kanske därför han inte drack upp allt. harry vaknade till för en liten stund sen men d gick förvånansvärt lätt att söva om han o lägga tillbaka han i spjälsängen.
    kan man verkligen ha sån tur?
    får se hur natten blir sen...

inte fick jag vara ensam idag o sova ut heller,o sambon e på fest tvärs över gatan,som han inte ens sa nåt om att han skulle på...

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Apple Pie
    EowynAurora skrev 2010-10-30 20:26:18 följande:
    harry  fick en flaska välling vid kl19 o tänka sig han drack det!!! o d var jag som fick ge han det, med sambon funkade det inte(?!)  90ml av 110ml drack han innan han slocknade, men han drack ungefär 60ml ersätning typ 2 tim innan. kanske därför han inte drack upp allt. harry vaknade till för en liten stund sen men d gick förvånansvärt lätt att söva om han o lägga tillbaka han i spjälsängen.
    kan man verkligen ha sån tur?
    får se hur natten blir sen...

inte fick jag vara ensam idag o sova ut heller,o sambon e på fest tvärs över gatan,som han inte ens sa nåt om att han skulle på...
    Lycka till!!! Kämpa på, jag har dock (efter att ha läst ditt inlägg) bestämt mig för att vänta lite till med det här att sluta amma...usch, vad jobbigt det låter! Fast jag vet jag vet att det brukar vara över på 3 dagar och sen slipper man så i det långa loppet så lönar det sig. Fast alla som säger till mig "du måste ju sluta amma nu" varför det liksom? Jag ska väl vara glad över att jag kan amma, och att både jag och Tara somnar om efteråt utan att vi behöver gå upp!

Men som sagt nu när du börjat så e det bara att fortsätta! Jag ska åka iväg en helg i November så får min man ta barnen bäst han vill, då har han inget val och kan backa ur i sista minuten!
  • hipphipphurra

Här kommer en smarrig måndags puss från Isak
  • Tokis

Hej på er...

Engla har börjat krångla med gröten på morgonen...
    Hon får:

Välling vid 5, gröt vid åtta - halv nio (denna krånglar hon med men byter jag ut mo vällling sluger hon hela så 
                           tvivlar på att hon inte är hungrig)
    ca 3 h senare får hon burkmat

ca 3 h senare får hon välling

ca 3 h senare får hon gröt (aldrig krångel)

innan sova får hon sen välling

Någon mer av era sötnosar som helt plötsligt krånglar med något mål?

• helene306

Tokis: Alva är inte förtjust i morgongröten. Hon kniper igen med munnen, endast några tuggor går ner. Antar att hon är som maken och David: inte sugen på mat på morgonen. Äter först någon timme senare.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Margaux

Hej tjejer!
    Ett bra tag sen jag var inom här... Men blev lite nyfiken hur det går mad alla jämnåldrade barn...

EowynAurora, en fråga till dig: såg att du provar sluta nattamma... Hur har Harry varit innan? Vaken hela tiden, orolig och allmänt svår? Har nämligen en väninna som har en son som vaknar HELA tiden. Han sover typ 3-4 timmar först sen vaknar han 1ggn i timmen... Hon håller på att gå in i väggen.

Min kille har blivit 8 kg, 68,5 cm lång och kryper inte än men gör försök. Vi äter 3 måltider om dagen förutom mjölk. Välling på förmiddagen, lunch med burkmat(vill inte ha hemlagat... dåligt betyg till mig!) och gröt på kvällen. Han får också frukt efter både lunch och kvällsmat. Gröt är so far favoriten förutom katrinplommonpurré....

Så här ser man ut när man äter pasta med grönsaker... mums!

Tokis, ger du mjölk också?
  • Madde01

Kan man ge dom små vanlig mjölk alltså? Fick höra att man inte ska ge så mycket laktos när dom är så små o att man ska erbjuda vatten till varje mål?

• Margaux

Madde, jag menar bröstmjölk eller ersättning... Det sa i alla fall min bvc tjej att de ska ha vid varje måltid fram tills 1 års ålder.... För att få med sig så mkt som möjligt av alla nyttigheter i den!

Svar på tråden Aprilmammor 2010