Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag ger inte heller mjölk fören efter ett år. Det kan dock bli en chock för de barn som börjar dagis vid ett års ålder då dom kanske dricker en hel del mjölk...
Men nu ska ju inte Algot börja så tidigt...
Ersättning ger jag inte vid varje mål heller. Han får ju ersättning 2 mål om dagen, så till gröten o maten så ger jag vatten. Men bara lite vatten, för han spyr så av det....
Nej jag ger inget till gröten jo lite fruktpuré
Jag gör också så, ger bara vatten som måltidsdryck till barnen blivit ett år. Har använt mjölk i mat, men inte annars. Så länge dom behövt komplement till vanlig mat har dom fått ersättning.
Alltså, ikväll höll jag på att bli knäpp. Er, som nu haft sina tänder ett par veckor, bet mig ikväll. VArför börja med det nu? Aj, jag skrek högt och tydligen var det kul för han skrattade och gjorde om det
. Efter det försökte jag ge ersättning igen, finns inte en chans att jag orkar hålla på med amningen om han ska bitas också. Men han vägrade naturligtvis.
Jag börjar bli rådvill, jag har inte alls erfarenhet av det här. Jag vill inte amma längre. Kanske kan låta egoistiskt och det är det väl, men jag har aldrig velat amma barnen länge. Jag försöker hålla humöret upp, finns ju inte så mycket mer att göra än att acceptera, men jag vill sluta nu. Men hur göra det när han verkligen vägrar ALLT?
Jag ger inte heller något mera i gröten än fruktpuré... Julius äter bara mat o frukt genom dagen o om han vaknar vid 5 på morgonen kan han få lite ersättning, annars äter han ingen ersättning på dagen.. Och välling äter han till kvällen innan läggdags.. sen dricker han vatten till varje mål..
RosaNapp: Jag vet faktiskt inte hur man gör. Är lite i samma sits. Alva tar ju inte ens flaska eller jo, hon kan dricka vatten ur flaskan men kommer annat i den så tuggar hon och kör runt med den i munnen. Barn svälter ju inte till döds även om hungern är jobbig men får de inte brstet så måste de slutligen ta annat. Maken pratade med en jobbarkompis igår vars dotter är 9 månader, hon äter bara gröt eller välling. Inget annat, ingen ersättning, ingen mat. Hon bara kniper med munnen. Jag kommer inte ens ihåg hur vi gjorde med David för när han bara bet och flinade då slutade jag helt (endast morgonamningen var kvar) men hur han åt sen vet jag inte alls.