• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra

Så söta alla barnen är =)
    Bäbä han fördelar verkligen sina kilo väl. Isak väger 11.6 och ser ut som en riktig budda om man jämför dem båda. Hur lång är er kille?
    Nu har Isak ännu en tand på gång nr 7 lilla stackaren.

Hur ska ni fira jul i år? Hemma hos släkt? alltid roligt att höra hur andra firar sin jul.

I år firar vi med min familj så det blir julafton hos pappa med några av mina syskon. Litet och lugnt precis som jag vill ha julen.

• hipphipphurra

Här har vi en smutsig Isak togs för 1 v sedan. Inget hår har han heller =)
  • micksaan

Här är min plutt. På 8 månaderskontrollen vägde hon 8800 gr och var 68 cm. Hon ålar framåt numera och är ständigt på jakt efter sladdar och eluttag - och mamma får jaga. Bävar inför den dagen då hon börjar krypa (om hon kommer krypa vill säga), hon övar då på att ta sig upp i krypställning för fullt.

Är här inne och läser mellanåt, men inte ofta man har tid över till att svara. Saga håller en sysselsatt!

• helene306
    hipphipphurra skrev 2010-12-21 15:44:12 följande:
    Bäbä han fördelar verkligen sina kilo väl. Isak väger 11.6 och ser ut som en riktig budda om man jämför dem båda. Hur lång är er kille?

Hur ska ni fira jul i år? Hemma hos släkt? alltid roligt att höra hur andra firar sin jul.

I år firar vi med min familj så det blir julafton hos pappa med några av mina syskon. Litet och lugnt precis som jag vill ha julen.
    Man vad tänder era små börjar få/har. Alva har 2 gaddar i underkäken.

Vi ska fira jul hos svärföräldrarna i år. Juldagen blir det rester av julbordet hos mina föräldrar och paketöppning efter dt. Det blir jualfton 2 gånger Vi kör vartannat år för jag orkar inte hålla på och flänga fram och tillbaka mellan svärföräldrarna och mina föräldrar som vi gjort innan.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra

sunshined
    så söt hon är.
    Isak kryper för fullt här hemma och reser sig mot det mesta. Storebror älskar det och jag tycker gott att han kunde vänta lite till Skrattande

• hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-12-21 15:52:21 följande:
    Man vad tänder era små börjar få/har. Alva har 2 gaddar i underkäken.

Vi ska fira jul hos svärföräldrarna i år. Juldagen blir det rester av julbordet hos mina föräldrar och paketöppning efter dt. Det blir jualfton 2 gånger Vi kör vartannat år för jag orkar inte hålla på och flänga fram och tillbaka mellan svärföräldrarna och mina föräldrar som vi gjort innan.
    Vi har också vartannat år. Blir lugnare så.Jag tycker att man hinner njuta mer.
    Isak har 4 tänder uppe och 2 nere + en till nere på gång. Han ahr så ont av sprickningen.
  • micksaan

VI kör också vartannat år. Dock blir det ändå att åka lite eftersom varkem mina och sambons föräldrar lever ihop. I år är vi i allla fall med min familj, julafton tillsammans med mamma, mormor & mostrar, morbröder. Juldagen är vi med min pappa & farmor.

Saga har just fått sin 6:e tand, 4 uppe och 2 nere. Har inte märkt så mycket på henne i samband med tänderna, tack och lov.

• bäbbä
    hipphipphurra skrev 2010-12-21 15:44:12 följande:

Han är lång, 77cm så han ser inte så fyrkantig ut
    Emil har sin FÖRSTA tand på g i ungerkäken ♥. Tog bara 10månader

Jag ska jobba några nätter över jul så det blir lugnt och skönt med lite mat hos mina päron.
  • hipphipphurra
    bäbbä skrev 2010-12-21 16:13:05 följande:
    Han är lång, 77cm så han ser inte så fyrkantig ut
    Emil har sin FÖRSTA tand på g i ungerkäken ♥. Tog bara 10månader

Jag ska jobba några nätter över jul så det blir lugnt och skönt med lite mat hos mina päron.
    Ok Isak var 75cm på 8 mån kontrollen.

Gulligt när de börjar få tänder.
    Jag jobbade kväll förra julen och det var ganska mysigt. Inte så många vårdtagare hemma på boendet vi hade bara 4 st på vår avdelning,(fast hade varit bättre hemma)
  • RosaNapp

Jag trugar på med sked och idag tog han igen några skedar gröt, innan han knep. Men gröt går ju inte att äta med fingrarna så direkt så han fick annat att äta. Men då blev han sur .

Imorgon är Er 8 månader .

Jag skriver ju här så sporadiskt så jag säger God Jul till alla nu

• MissSindra

Anton var 74 lång och vägde 10,020 kg i tisdags 7½ mån gammal. en stor kille som ligger perfekt och lika på kurvorna. ¤ tänder nere och 2 tänder uppe. Ålar och små kryper fort som bara den och leker med allt. Somnar snällt vid 19.30 då han är helt slut. Vaknar sen 1-2 ggr per natt och sover sen till 7 ungefär... Helt perfekt.

Var dessutom på UL för den i magen igår och  BF blir 22 Maj. så ganska precis 1 år emellan =)

• Tokis
    Hur har era barn reagerat i samband med tänder??? Kräk? Dåliga i magen? Sjuka? Feber? Inget?
  • helene306
    Tokis skrev 2010-12-25 09:57:48 följande:
    Hur har era barn reagerat i samband med tänder??? Kräk? Dåliga i magen? Sjuka? Feber? Inget?
    David fick diarré och feber. Alva har varit gnällig men inget annat. Tuggar mer frenetiskt på saker och dreglar mer.

Miss Sindra: Mysigt att få se bebis  

Ibland kan jag bli sugen på ett barn till. Maken säger nej och det gör jag egentligen också. Vi har inte plats (men problem är ju till för att lösas ) Samtidigt kan jag känna: ska det inte bli mer nu? Ibland känner jag mig inte färdig men jag vill inte uppleva första tiden efter förlossning igen. Den tiden är jobbigast tycker jag.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • MissSindra
    helene306 skrev 2010-12-25 10:42:21 följande:
    David fick diarré och feber. Alva har varit gnällig men inget annat. Tuggar mer frenetiskt på saker och dreglar mer.

Miss Sindra: Mysigt att få se bebis  

Ibland kan jag bli sugen på ett barn till. Maken säger nej och det gör jag egentligen också. Vi har inte plats (men problem är ju till för att lösas ) Samtidigt kan jag känna: ska det inte bli mer nu? Ibland känner jag mig inte färdig men jag vill inte uppleva första tiden efter förlossning igen. Den tiden är jobbigast tycker jag.
    Haha jag tänker redan så ang den i magen. är det här sista och "får" jag inte fler nu  och sörjer det nog lite men man ska hinna med oxå =) 
    Så 3st räcker just nu iallafall men känns sorgligt ändå...
  • RosaNapp

God Jul, lite i efterskott!

Vi har magsjuka här, alla barnen naturligtvis! Började natten till julafton och fortsätter ju nu då. Er också, han hade (om jag inte lagt skydd i min säng) skitit ner hela sängen imorse med sin diarré... På ett sätt är det ju gott att dom får det samtidigt, då försvinner det väl snabbare, men det är tufft med tre små att hjälpa samtidigt. Äldsta sköter det själv rätt mycket (hon går in på toaletten och låser om sig). Men det är väl till stor del för att det inte är så där jättejobbig magsjuka den här gången.

Men det märks ju att Er inte äter så mycket, jag läcker som ett såll...

Angående fler. Så kände jag efter 3an också, vi hade då bestämt oss för att det inte skulle bli fler. Jag ändrade mig ju och nu efter 4an så har suget efter fler helt försvunnit. Jag känner inte alls att jag vill ha fler barn.

• Tokis

Hej hej hur är det med alla???

Engla har börjat krypa nu, eller ja haskrypa men det är så gulligt =) 

• RosaNapp

Tokis: vad söt Vad kul att hon tar sig framåt nu!

Här händer inte så mycket. Er försöker gå utmed soffbordet, håller sig i med bara en hand, vill gärna gå om man håller i händerna och babblar på som vanligt. Inte tyst en minut!
    Har 7 tänder nu och fler på väg för det märks att det kliar i munnen, igen. Tycker väl att det kan lugna ner sig lite... Han ammar fortfarande mycket.

Alla barnen var sjuka över helgerna och på senaste kollen hade han knappt gått upp något. Nu äter han upp sig, äter ofta nu. Tom lite gröt med sked

Svar på tråden Aprilmammor 2010