Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag verkar vara först!
Hoppar in här jag också :) fast det blev ju en Mars bebis.. haha
Jag startar ny tråd men inviger den inte, tur att andra gör det
Madde: Strunt samma om det blev mars, du hängde i apriltråden ![]()
Grattis Eowyn till "lille" Harry! Så det är han som ska få åka alla fina vagnar
Såg att ni pratade sex för ett tag sedan, har själv inte haft tid att svara... Iallafall så är jag jättesugen, och tack och lov min sambo också som inte velat på läänge. Jag läste att det är OK att prova 4-6 veckor efter förlossningen. Om allt känns bra så är det alltså OK även om man inte varit på efterkontrollen? Avslaget ska också ha upphört eller hur?
Angående storlekar på kläder så sitter 50 ganska perfekt på vår tjej nu, även om vi använder en del i 56 också. Men om några veckor blir det nog bara 56.
madde ja du tjuvstarta ju lite
jag skulle ju haft i maj men fick ju i april
uliise: 6-8 veckor är vad jag hört att man ska vänta men om allt känns bra så kör på
vet inte alls ang avslaget men helst ska det väl ha slutat men va 17 är man sugen så är
här vänta vi ju knappt 3 veckor
suck dottern har 38,1 i feber och alwin spydde kaskader igår kväll trött jag är på allt det sjuka nu!!!!
alwin funderar jag på om det är nått fel, det slår aldrig fel när han spyr så kommer det ALLTID i samband med att han lagt sig för natten o antingen kommer det så fort han ätit upp sin välling eller så har han hunnit somna o sova knappt 30 min så bara öser det ur honom men ingen annan spyr utan bara han o det är ju ibland flera ggr i månaden som han gör så här!!
Läser ofta men e dålig på att skriva
Grattis alla nyblivna mammor
Här är allt OK lite upp och ner i humöret
Någon som vet va det kan vara kliar i brösten? Kan det vara svamp?
Tack för alla svar! Då ska jag inte låta henne ligga så mkt i babysittern som jag gjort hittills! Hoppas hennes rygg inte tagit skada!
Men shit va mycket mer gnäll å skrik det blir nu. Hon gillar inte alls å ligga plant på en filt. Verkar som hon får mer ont i magen då. Har provat att bulla upp med lite kuddar bredvid å så, men nää. Ingen hit tycker hon!
Jag får rådfråga barnmorskan från BVC som gör hembesök här imorgon!
Grattis Eowyn! Jättesöt liten Harry! 
Angående sex: Sambon börjar bli riktigt sugen nu. Å jag är nog lite sugen jag med! Men vi väntar nog tills avslaget slutat, å efterkontrollen är gjord. Känns som man behöver tiden på sig för att återhämta sig också!
Hoppar in i nya tråden!
Alla har hade ju BF iApril, sen om de kom i feb,mars,april eller maj spelar ju ingen roll
Tack för råd om haspar, får fixa nåt för o slippa allt sånt där. De som har ett städat hem med småbarn skulle jag behöva hjälp av,här ser ut som kriget!
Vilhelm går upp ca 07.30 och vi åker till dagis 08.45.
Vi försöker plocka ordning varje kväll med på den korta stund på morgonen hinner han riva ut överallt. Nu orkar ja inte bry mig längre, folk får ta de som de e,stör de sig får de väl städa då!,inte mig emot!
Har lånat hem min mormors overlock, så här ska sys! Bara tid som fattas, men ikväll tänker ja sätta mig o göra nåt som ja tycker är roligt!
Gör ni andra nåt? någon typ av hobby? Jag gör aldrig nåt annars åker aldrig iväg på nåt eller liknande, de skulle va behövligt o kanske komma iväg en timma på nåt en gång i veckan,men ja vet ju inte ens va ja skulle göra
Hej på er!!
jag vet inte hur jag ska göra med en sak o måste fråga vad ni skulle gjort..igår var det ganska jobbigt för Linn var vaken hela eftermiddagen från klockan 15 o verkade ha svårt att komma till ro så ..vi provade att lägga henne så länge på rygg, men då började hon bara skrika o vi provade ju så i flera timmar, men när vi lade henne på mage så somnade hon direkt. o samma sak hände idag. jag är ju livrädd för "psd" som de varnar för så mycket. hur hade ni gjort?? med Noah var det inga bekymmer med att få till att somna på rygg, men denna dam verkar verkligen avsky det
ursäkta mitt ego-inlägg, men jag är ganska nere..