Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Vad gör ni alla, semesterfirar ni???

Jag själv sitter här med två sjuka barn,så de blir o hålla sig inne, tråkigt när de är soligt, men jobbigt för de i solen när de inte är krya!

Nu har molo redan kommit med sina vinterkläder! ÅÅ jag älskarHjärta
    Hitta givetvis en overall Vilhelm ska ha i år. Men frågan är om storlek???
    Han blir 3 29.e dec. Har nu 98 på tröjor,92 på byxor, ,men 98 funkar typ med i byxa nu.
    Så 98 känns som den inte kommer räcka hela vintern o 104 känns så stort!
    Så svårt!!! Han är 96 lång tror jag

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-03 15:44:10 följande:
    Annamamma: Jag har alltid köpt större overall till David men det beror på hur stora de är i storleken också. Oftast har jag fått vika upp byxben och så har jag sytt in längden på ärmarna om de är för långa. Hellre lite för stort än för små eftersom det ska vara tröja under också.  Förra året köpte jag på Ica maxi och provade hemma.

hipphipp: Skönt att det verkar bättre nu!

Eowyn: Hur har det gått med Harry och amningen? Är det bättre?

Här är ledigheten slut nu, jag tycker det är aptrist! Maken började jobba igår och idag var David tillbaka på förskolan så nu är det vardag igen. Jg tog mig en långpromenad på förmiddagen och funderade lite. Det är rätt trist att bara skrota hemma så nu har jag anmält Alva till babysång Trodde det skulle dra igång nu men det börjar först om 1 månad. Det ska bli skönt att träffa lite andra mammor känner jag.
    Testade hans overall från i vintras o den är 92 och passa typ än, men i minsta laget och kommer inte räcka hela vintern,så 98 blir nog perfekt!
    Bara o vänta på och få beställa då, får bli vid nästa löning, kontot är rätt välanvänt nu efter semester!

Kul med babysång, här har vi "kyrkobarnen" , som kyrkan ordnar 2 ggr i veckan, sång, fika,pyssel o lek. Perfekt på fredagar när Vilhelm är ledig. Sen har vi öppna förskolan, men de är på tis o tors då är vilhelm på dagis o Algot är för liten för de än. Sen finns de babycafe, de är för barn under ett år, tänkte ja skulle dit sen när de drar igång igen, men de är nog som hos er,minst en månad kvar.
    Sambon jobbar denna vecka, sen är han ledig 2 v till. barnen är hemma till skolan börjar,dvs 24/8...
    Så här är ingen vardag än =)
  • Annamamma 83

Kunde inte låta bli o har nu beställt en vinteroverall till Algot iställetSkrattande
    Men den  var på rea,så ja passa på! Jag tog en softshell, tror de blir bra. Den är ju vind o vattentät, men inte för varm o klumpig. tror den är smidig när han ska sitta i vagnen. Är de kallt får ja ta fleeceställ under, men annars tror ja den är lagom när man ska åka i bil mm..

En sådan blev de, fast en grön, o ja tog den sista,så bilden försvann. Hade helst velat ha den blå, men den fanns bara i mindre! 74-80 tog ja, tror de blir lagom,(hoppas iaf)
    www.ajabajakids.com/default.asp&mode=shop&v=spec&item=8004#

• Annamamma 83
    Rosanapp
    Skönt att de kan ärva av varandra! Jag sålde Vilhelms första overall, den var i 86 så den hade ändå blivit stor. Men nu sparar jag alla uppsättningar o hoppas Algot kommer ikapp o kan ärva sen..

De där med o känna med fingrarna har ja så svårt för, ja fattar inte riktigt hur ja ska känna för o få rätt?
    Var exakt känner jag?
    Abtronic är ju den där elgrejen som tränar magen, slösa ej pengar på en sån, den ger nog inget resultat, tyvärr!

Helene
    Mysigt att hon vänder sig så nu! Algot vände sig på semestern 1 gång, men sen har han inte gjort de mer, men nu är han ju sjuk o vill inte ligga på filt.
    Skulle egentligen tagit spruta idag, men fick ny tid nästa vecka. Tempen visa 38.2 nyss, faktiskt hans första feber!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-04 19:19:10 följande:
    Annamamma: Det kan ha varit jag som länkat den där när vi diskuterade Tupler-metoden någon gång innan.

RosaNapp: Vet inte om det går att kika på mama på nätet men iaf, Olga hade med övningar med boll typ plankan fast man gör det mot bollen. Säkert samma effekt. Sen var det några med övningar. Hon skrev också att man absolut inte ska göra situps mot delade magmuskler utan man måste träna upp de djupt liggande magmusklerna först innan man kan göra situps. Med Tuplermetoden tränar man de djupa magmusklerna och hon menar att man ska göra såna övningar (dra in och ut magen mot ryggraden) i några veckor innan man ger sig på de övriga övningarna hon demonstrerade. Jag är ju urdålig på att ta mig i kragen och göra övningar ...

Min mage blir bara större. Nu när jag "släppte" ut magen ser jag ut att vara gravid igen. *dubbelsuck*
    Olga har en blogg , tror Katrin (arga snackaren) har länkat till den bloggen. O då visar den där Olga massa övningar, bla planka med pilatesboll.
    Ja har också en sån boll, men den har barnen och leker med på studsmattan Skrattande
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-04 23:07:11 följande:
    Katrins blogg är för härlig Jag har fastnat och läser varje dag. Dock är jag aningens småsur att hon är så duktig med lchf och för mig funkar det inte alls ...
    älskar också bloggen.Men den har även fått mig o inse att de tar tid o gå ner. Hon har ju gått ner massa kg, men man ser att de kommer ta tid innan kroppen r tillbaka i sitt ursprungsläge.
    Även om hon går ner 10kg till snabbt, så finns de inte en chans att hon ser ut som innan, tror jag iaf. O de är så skönt att se att andra har samma problem som man själv!
    Jag minns själv att mina mått hann inte med viktnedgången sist. Men efter ett år gick byxorna på igen utan poblem!

Ja hade gått upp ca 1,5kg efter semestern. Men har redan gått ner de igen. Har dock inte kört gi nu. Men inte ätit snabbmat o snask varje dag. plus att jag gått raska promenader! på semestern gick vi massor men inte i sån takt så man fick upp pulsen...
  • Annamamma 83
    RosaNapp skrev 2010-08-05 10:44:06 följande:
    .

Har precis sagt upp kontakten med min syster och jag är jätteledsen över det, men hon är så j-a elak att jag orkar inte längre. Även om man mår dåligt får man inte bete sig hursom helst och jag orkar inte med hennes oförtjänta hat längre.

E har sovit rätt ok inatt, men jag fick sitta i soffan. Jag är helt slut i huvudet nu, huvudvärk och vill bara sova.
    Oj då! Vad tråkigt. Är det ditt enda syskon?
    Måste kännas jättejobbigt juHjärta
    Jag själv har tre bröder, varav en äldre,två yngre. De skiljer rätt många år på alla oss.

Jobbigt när de är krassliga, vi har samma här. Men idag verkar Algot feberfri. Men rosslig,hostig o snuvig.
    Hoppas de ger sig snart,då de har så svårt o komma till ro!

Helene
    Sist verka mina höfter faktiskt gå ner till sitt normala, jag hade väl tur. Alla jeans gick på iaf. De som dock aldrig gick ner var "kärlekshandtagen". De satt där de satt o vägra försvinna. Sen blev ju magen helt förstörd av bristningar. Ju mer ja gick ner, ju skrynkligare blev den, tvi!
  • Annamamma 83
    RosaNapp skrev 2010-08-05 11:22:27 följande:
    Anna: nej, men ett jag gärna ville ha kontakt med och därmed lagt ner mycket energi på. Men jag får bara ofötjänt skit så jag lägger ner det nu. Tråkigt, nu har hon blivit gravid så det hade ju varit kul om kusinerna hade fått lära känna varandra, men det blir ju inte så.
    Ja, de är tråkigt sånt där.
    Barnen har ju bara en kusin, som bor 12 tim tågresa bort. Sambons syster va här i somras, mde första hon sa när hon ringde när hon kommit fram var att hon hade ju ett fullsatt schema,så hon skulle höra av sig när de passa. Sen ringde hon o då va inte vi hemma. så hon kom aldrig. Hennes enda bror med ett barn hon inte ens träffat var tydligen inte så viktigt. Vänner o bekanta som hon fick visa upp sin egen son för gick nog före.
    Jag bryr mig inte, o barnen kommer aldrig känna den kusinen ändå, men ja tyckte väldigt synd om sambon, för han har somsagt bara en syster o ingen annan.

Magen sitter där den sitter på mig med, men den är nog värst på bredden
  • Annamamma 83
    Lilla illa skrev 2010-08-05 17:54:51 följande:
    vet ni  hlt crazy  fick tag  i  en ny  reima lassiteck babyhalare ganska stor sådan  helt ny   å brra 3 € (30 kr ) Behöver den inte men köpte den  ändå den e beige så den e neutral borde ju bli en superpresent om nån i tex sverige får barn  sj har jag  en duvblå som kom i  moderskapsförpackningen som delas ut här e bara så  förvånad att man kan få dem  så billigt
    Vad är de för nåt då?
Svar på tråden Aprilmammor 2010