Armani skrev 2010-05-08 21:03:12 följande:
Ååh tackar och bockar för alla råd om amninginlägg! Dom som jag köpte idag som är av ren ull fastnar dom oxå och det sista jag vill är att få sår, lillkillen suger så hårt att det gör nog ont ändå Tror jag har några provinlägg från Libero hemma, ska prova dom till att börja med då Usch, ikväll var ingen rolig kväll och mammahjärtat fick sig en törn som kommer sitta i länge Vi skulle lägga Alicia ikväll och tänkte att vi kunde natta henne både jag och sambon och även ha med Noel då hon gärna vill ha oss bägge två hos sig till hon somnar och Noel var ändå nyammad så vadå tänkte vi. Sen hinner vi inte mer än lägga henne i sängen så får Noel jätteont i magen och skriker hysteriskt vilket gör att jag måste gå ner med honom och försöka få ur honom gaserna. Hör medans hur lillan skriker mamma mamma och gråter nåt hemskt, fy 17 Nu gick det som tur var över snabbt för lillkillen så jag kunde gå upp till henne igen och amma honom där tills han somnade, men den blicken som Alicia gav mig när jag kom tillbaka riktigt skar i hjärtat att se.... Så svårt att veta hur man ska göra. Går sambon iväg ist, eller om jag tar läggningen med henne själv, så frågar hon efter pappa och vill att han ska komma men det går oftast över på bara en liten stund. Tyvärr så tar läggningen en stund, kan ta allt från 5 min upp till en timme och iom att Noel inte äter på "regelbundna tider" än så vet jag aldrig om jag helt plötsligt måste avbryta och låta sambon ta över, då blir allt bara fel. Att sambon nattar henne själv vägrar hon, jag måste vara med. Kanske man ska börja pumpa ur så det finns lite utifall att, då kan jag få natta henne i lugn och ro utan att behöva gå ifrån om han skulle bli hungrig... Eller hur skulle ni ha gjort? Rackarns så svårt! Sunshined Usch, låter otrevligt det där Är det fler sånna "blåsor" som uppkommit eller hur ser det ut som? När Alicia var liten så fick hon precis som en blåsa som hade spruckit bakom ena öran och sen kom det bara fler och fler sånna, såg nästan ut som finnar. Det var iaf svinkoppor, men det tycker man ju att BVC borde ha sett om det är det i erat fall
Förstår hur du känner,MEN
Du borde nog försöka tänka om, ni är ju inte elaka om ni inte lägger henne båda två. Vi har aldrig gjort det, medan den ena lägger kan ju den andra göra annat, tex plocka undan, o fixa. de tycker jag är perfekt o kunna göra då, så kan man ju lägga varannan gång. O känn ingen skuld att du måste amma o sånt,ett syskon kommer ju vara underbart för henne även om hon inte förstår de nu.
Ni gör inget fel, bebisen behöver ju dig också, jag tror detta är nyttigt. Har man bara ett barn är de nog svårt och låta de bli stort,förstår du hur jag menar?
ditt mamahjärta ska klappa för två nu och det är inget du ska ha dåligt samvete för!