Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Hoppar in i nya tråden!

Alla har hade ju BF iApril, sen om de kom i feb,mars,april eller maj spelar ju ingen roll{#lang_emotions_laughing}

Tack för råd om haspar, får fixa nåt för o slippa allt sånt där. De som har ett städat hem med småbarn skulle jag behöva hjälp av,här ser ut som kriget!
    Vilhelm går upp ca 07.30 och vi åker till dagis 08.45.
    Vi försöker plocka ordning varje kväll med på den korta stund på morgonen hinner han riva ut överallt. Nu orkar ja inte bry mig längre, folk får ta de som de e,stör de sig får de väl städa då!,inte mig emot!

Har lånat hem min mormors overlock, så här ska sys! Bara tid som fattas, men ikväll tänker ja sätta mig o göra nåt som ja tycker är roligt!
    Gör ni andra nåt? någon typ av hobby? Jag gör aldrig nåt annars åker aldrig iväg på nåt eller liknande, de skulle va behövligt o kanske komma iväg en timma på nåt en gång i veckan,men ja vet ju inte ens va ja skulle göra{#lang_emotions_laughing}

• Annamamma 83
    Mullinuffan skrev 2010-05-06 19:17:08 följande:
    Men Hannes har inte torsk i munnen, kan jjag fortfarande ha svamp i tuttarna? Och hur får man bort det? Ang magläge, läkaren som jag prata med sa att man får ju egentligen inte rekomendera det men att på pigga stabila barn så e det ingen fara  men man kan ju bulla upp benen mer under så dom inte ligger plant  och rätt ut Jag tror att dör barnen i psd så är det en mening med det, samma med mf visst jag skulle bli ledsen och allt jag e inte känslokall hoppas ni förstår hur jag menar... jag äger inte ens ensån här babyvaktare heller fast alla säger att man bör ha en jag går på mammakänslan den e mycket bättre många gånger...
    De har väl inte ens kunnat bevisa VAD psd beror på? Just bara att det är fler som sovit på mage som råkat ut för det?
    Jag har svårt o tro att just magläget orskar detta, o om några år kommer säkert någon ny grej som e livsfarlig!
    Mammakänsla är nog alltid de bästa!
  • Annamamma 83

Jag blir tokig på min vikt!{#lang_emotions_demon}

Gick i måndags över till gi rivstart. Jag ha verkligen skött det jättebra, inga snabba kolisar som pasta,potatis,ris mm inget bröd inte heller knäckebröd eller grovt.
    Inget socker, inte ens sötad dryck.
    Vet ni vaddet resulterat i? jag har gått upp ett kg. jättemotiverande.
    Trodde jag skulle få mens, har såna pms besvär. jätteirriterad,trött svullen mage,men ingen mens kommer. kan tillägga att ja inte e gravid igen om man nu inte tror påj ungfrufödsel{#lang_emotions_innocent}

Jag vet att man ska ha tålamod,men sist ja börja med gi rasa ja i början. o ok om ja stod still,men att ja går upp!!!!!!! ja blir KNÄPP!

• Annamamma 83
    Armani skrev 2010-05-08 21:03:12 följande:
    Ååh tackar och bockar för alla råd om amninginlägg! Dom som jag köpte idag som är av ren ull fastnar dom oxå och det sista jag vill är att få sår, lillkillen suger så hårt att det gör nog ont ändå Tror jag har några provinlägg från Libero hemma, ska prova dom till att börja med då Usch, ikväll var ingen rolig kväll och mammahjärtat fick sig en törn som kommer sitta i länge Vi skulle lägga Alicia ikväll och tänkte att vi kunde natta henne både jag och sambon och även ha med Noel då hon gärna vill ha oss bägge två hos sig till hon somnar och Noel var ändå nyammad så vadå tänkte vi. Sen hinner vi inte mer än lägga henne i sängen så får Noel jätteont i magen och skriker hysteriskt vilket gör att jag måste gå ner med honom och försöka få ur honom gaserna. Hör medans hur lillan skriker mamma  mamma och gråter nåt hemskt, fy 17 Nu gick det som tur var över snabbt för lillkillen så jag kunde gå upp till henne igen och amma honom där tills han somnade, men den blicken som Alicia gav mig när jag kom tillbaka riktigt skar i hjärtat att se.... Så svårt att veta hur man ska göra. Går sambon iväg ist, eller om jag tar läggningen med henne själv, så frågar hon efter pappa och vill att han ska komma men det går oftast över på bara en liten stund. Tyvärr så tar läggningen en stund, kan ta allt från 5 min upp till en timme och iom att Noel inte äter på "regelbundna tider" än så vet jag aldrig om jag helt plötsligt måste avbryta och låta sambon ta över, då blir allt bara fel. Att sambon nattar henne själv vägrar hon, jag måste vara med. Kanske man ska börja pumpa ur så det finns lite utifall att, då kan jag få natta henne i lugn och ro utan att behöva gå ifrån om han skulle bli hungrig... Eller hur skulle ni ha gjort? Rackarns så svårt! Sunshined Usch, låter otrevligt det där Är det fler sånna "blåsor" som uppkommit eller hur ser det ut som? När Alicia var liten så fick hon precis som en blåsa som hade spruckit bakom ena öran och sen kom det bara fler och fler sånna, såg nästan ut som finnar. Det var iaf svinkoppor, men det tycker man ju att BVC borde ha sett om det är det i erat fall
    Förstår hur du känner,MEN
    Du borde nog försöka tänka om, ni är ju inte elaka om ni inte lägger henne båda två. Vi har aldrig gjort det, medan den ena lägger kan ju den andra göra annat, tex plocka undan, o fixa. de tycker jag är perfekt o kunna göra då, så kan man ju lägga varannan gång. O känn ingen skuld att du måste amma o sånt,ett syskon kommer ju vara underbart för henne även om hon inte förstår de nu.
    Ni gör inget fel, bebisen behöver ju dig också, jag tror detta är nyttigt. Har man bara ett barn är de nog svårt och låta de bli stort,förstår du hur jag menar?
    ditt mamahjärta ska klappa för två nu och det är inget du ska ha dåligt samvete för!
  • Annamamma 83
    Armani
    Jag låg själv i sån där kallad rosen skena som bebis, heter de så?
    Tror jag hade det några veckor,men de var nog bara när jag liksom låg ner i säng och vagn. Idag finns inget fel på mina höfter i alla fall..
    Men detta var ju för snart 27 år sen, så de borde väl ha ändrats lite sen dess.
    Men alla mina leder o grejer är nog lite knas, mina armar hoppade tex r led när ja va bebis, detta när mamma satte mig upp på skötbordet genom att hålla i mina händer,hoppas ni förstår hur ja menar.
    O nu som vuxen har ja fått veta att ja är väldigt överrörlig i alla leder, detta kan ju varit en orsak till problemet med mina höfter, men ja vet inte...
  • Annamamma 83
    bäbbä skrev 2010-05-09 21:09:37 följande:
    Hej! Nu var det länge sen jag skrev nånting. Är in och läser då och då men hinner inte skriva så mycket. Och GRATTIS till alla nya mammor!! Emil har hunnit bli 11v på tisdag! Tiden rusar iväg. Och han växer som en oxe, hehe. Nu väger han 6kg och är 58,5cm lång Man kan ju undra hur stor han skulle ha varit när han var beräknad att komma den 5:e april, och inte 6v för tidigt som det blev.  
    6 KG!!!!!!!!!!!!!!!!! oj oj, de skiljer ju bara en dag på våra grabbar!
    Förra mån vägde algot 3700g. Idag ska han vägas igen, får se om han kommit upp till 4 kg nu, nära i alla fall! skönt att allt går bra!

Armani
    Skönt att allt gick bra o hoppas de fortsätter så. jag har funderat lite o jag tänker lite tvärtom. jag går med ständigt dåligt samvete för algot. att ja inte hinner ge han den tid ja vill. typ när han somnat djupt o ja lägger ner han för o göra nåt annat så mår ja jättedåligt över att ja inte sitter o låter han ligga i famnen.
    varför jag inte känner skuld mot mellangrabben är nog för han är så självständig. han leker så bra själv, gnäller aldrig om att va i famnen,eller bli buren, kräver aldrig att vi ska leka osv. han stänger t om dörren o vill va ifred ibland.
    största grabben är dock tvärtom. har aldrig kunnat leka själv. 1min efter kompisarna gått frågar han mig vad vi ska göra. sen sitter han o gnäller att han har tråkigt tills ja aktiverar han. han har alltid varit sån, han skrek så fort ja lämna rummet när han va liten,de va så psykiskt jobbigt minns jag. tänk att två syskon kan bli så olika!
  • Annamamma 83

någon som har ett par shorts i storlek 62 hemma?
    jag skulle behöva bredd o innerbens längd.
    ska sy några shorts av överblivet tyg!

• Annamamma 83

Algot bajsar inte varje dag, varannan till var tredje, då är han inte hård utan mer gummiaktigt. grynigt blir de av bröstmjölk.
    nu är de mörkgrönt istället för gult,men de beror nog på snuvan.
    han har också magknip,men han behöver rapa massa ggr,o ibland tar de tid,ibland rapar han igen precis innan nästa mål.men de får ju massa luft från nappflaska, de går inte o komma från tyvärr... han lugnar sig när vi bär runt på han o vaggar han!

• Annamamma 83
    Ain skrev 2010-05-10 21:02:40 följande:
    Innerbenslängd (gren till fallen): 8 cm bredd (var ska bredden vara?) bredd pa ett ben: 15cm bredd midjan: ung 21cm Sedan nagon dag ler Benjamin mot oss. Det är sa gulligt
    tackar!

Algot ler inget än.inget joller heller. men han precis börjat följa mitt finger med blicken.
    bvc skulle fundera på om vi ska göra 4veckors kontrollen nästa vecka!
    men han vägde 4012 idag!gått upp 300 på en vecka!
  • Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-05-11 09:34:55 följande:
    joo då det går vi har alltid kört med esskas eller bambinos napp o flaska o haft problem o hitta nappar som det inte öser ur eller där dom inte sväljer för mycket luft men denna gång så fick vi testa Mam på neo till agathon men med samma resultat som dom vanliga flaskorna att det rann fort ur dom o han svalde massa luft så vi var in i leksaksaffären här o köpte en Dr Brown AntiKolik flaska o den är helt suverän så himla bra flaska o det kommer inte in luft i den o napparna är bra för det öser inte ur den osv så vill man ha enbra flaska så säger jag KÖP DEN visst den kostar ju över 100 lappen o napparna kostar 60 spänn för 2 nappar men väl värt pengarna!!
    Vi hade dr brown till Vilhelm, han som hade sån svår kolik och han blev inte bättre av den. Dock hade han sån svår kolik som inte gick o bota med något, men ja o sambon fundera, de rapar ju för de sväljer luft? o han rapa lika mkt trots han drack ur dr brown, eller rapar de just av vällingen? vi diskutera de där minns jag!
Svar på tråden Aprilmammor 2010