Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Madde
    Jag banta bort ca 20 kg efter min förra grav. o ja körde en lättare gi typ. Hade inte så strängt som lchf , men de tog ett år , då ja även fuska mkt!
    Jag åt samma som resten av familjen. fast bytte ut pasta,ris,potatis mm mot grönsaker o dyl.
    åt inte mjukt bröd, dock åt jag knäckebröd 100 procent fullkorn. de innehåller egentligen massa kollisar, men ja gick ner!

Gulligt med poolen. Jag själv har inte badat Algot ute, han får nöja sig med innebad i år!Glad

Helene
    Är gubben egen företagare eller arbetsnarkoman?Flört Jobbigt för dig o va ensam...
    Vad gjöt du för nåt igår...
    Själv köpte jag uteblommor idag, bättre sent än aldrig va?Skrattande
    önskar så ja kunde fixa en mysig trädgård här nu, men ja har ingen tid o är rätt fattig just nu!
    Gör mest fint på framsidan, där folk går förbiSkrattande
  • Annamamma 83

God morgon!
    vågen visa 74.2 (igår 74.9,mån 76)
    De går åt rätt håll!

madde
    haha va sött, gilla han de!

Helene.
    Vad kul o gjuta!  jag har aldrig testat, men skulle gärna vilja.

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-07 10:06:37 följande:
    Anna - Jodå det gjorde han, fast det kom lika mycket ut som in i munnen.. Men han grimarerade inte så äckligt iaf.. Fast han åt in upp allt, trodde han skulle det .. men icke då ..
    Hur mkt gröt gjorde du då? En smakportin ska ju helst vara några teskedar,så magen och barnet får vänja sig!
    Så tänk på o ta de lite vackert i början! fast de har du säkert gjort, vill inte låta moraltantSkrattande
  • Annamamma 83

Helene,
    den där laddningen med turkisk yoghurt, blanda du ner 1 dls vispad eller ovispad grädde?
    måste testa de, lite färska bär vore nog gott i....

• Annamamma 83

Så, nu har jag äntligen fått sätta mig ner, bortsett från de ggr ja suttit o matat med flaska då =)
    Ungarna gick nog varandra på nerverna idag, de bara bråkar och härja. Sambon fick komma hem o äta sin lunch hemma, så ja fick gå ut med hunden, ensam!
    När han åkte packa ja in alla i bilen och åkte hem till mormor o morfar. De hade tagit upp sina stora pool som barnen kunde ha när de är där, o de va ju passande!
    Barnen klaga på att vår där hemma va liten o ja på att de blir dyrt o byta vatten varje dag, då vårt "utevatten" kommer innifrån.
    Passande skulle dom in till "stan" på eftermiddagen, så de köpte en ny pool till barnen, men reningspump. Perfekt, då blir mitt samvete bättre när ja inte hinner gå med alla till stranden när man är själv!

Vilhelm har hållt sig helt torr hela dagen, ingen olycka alls. Första dagen han varit helt "olycksfri", tummen upp!

Maten går fin fint, men som sagt, ja kan väl egentligen inte säga att ja kör lchf, snarare min egen giFlört.
    5g/100g är mkt bra för mig. 10g/100g funkar väl typ!
    Jag tog tex 2 knäckemackor till källsmat. Men men bättre än en limpmacka!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 00:38:14 följande:
    Jag gjorde så mycket som det stod på grötpaketet som skulle bli en smakportion.. Men som sagt allt det åt han inte, vart typ en 4 tsk kanske som han åt :) Men det är iaf nånting..

Helene- Nej, det var det första han smakade elr han smakade en tsk fruktpuré dagen innan.. Så dom 2 sakerna har han provat..
    Jaha, trodde du mena en vanlig portion. de är ja som e knäppSkrattande
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 09:27:29 följande:
    nejnej ;p
    tror du jag är galen?Tungan ute
    Fast idag ville han inte äta nå gröt alls,så han kanske inte gillar det trots allt..hm
    bara fortsätta med lite då o då!

Är mkt stolt idag!
    Vilhelm vakna med torr blöja, trots de inte kom nåt kiss när han försökte igårkväll. o han drack en flaska välling inatt o sov enda tll kl 9.
    jag tog av blöjan direkt när han vakna o efter ca 2 min sa han att han va kissnödig o sprang in på toa.
    Underbart när de går så bra!
    De får vi fira idag, får nog bli jordgubbar o grädde, så mamma kan äta!
    74,3 idag, ett fjuttigt hg upp. o ja vet att man ska strunta i våg o ta fram måttband.
    Har mätt mig innan o tänkte mäta en gång i veckan!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-08 10:10:42 följande:
    Erbjud vid ett annat tillfälle, då kan det gå bättre.

Annamama: Jobbigt när det går i ett hela tiden.Jag som bara har David kan tycka han är jobbig när han är på trilskhumör, du har ju två ... Skönt ändå att din sambo kom hem sådu kunde få ett litet andningshål.

Var precis på bvc, 3 månaderskoll och vaccination. Första sprutan gick bra, ögonbrynen gick ihop lite på henne. Andra sprutan gick bra tills det var över, då kom skriket men hon tystnade när jag tog upp henne. Hon väger nu 7090g och är 61 lång. Jag som tycker hon är stor men hon är ändå mindre än vad David var vid samma ålder.
    Skönt att de gick bra med sprutorna
    Flickor brukar väl oftast va lite mindre än grabbar, ja har inte så mkt o säga om de dock med tre sönerSkrattande
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-08 16:54:31 följande:
    Gud så duktig du är :)
    Usch då, jag har också en väldigt gnällig kille här idag..

Tänkte fråga er hur man märker om ett barn inte tål mjölk?
    För han verkar ha ont i magen Julius men han bajsar ju, men det är som vatten...
    Min äldsta pojk hade mjölkallergi. Men de upptäcktes inte förän han var 9 mån.
    Han fick bla magknip, rossel i bröstet och lös i magen.
    Men de växte bort. Vi började lägga in mjölk i kosten vid ca 4-5 års ålder o de gick bra, vi tog aldrig nåt nytt test.
    Mjölkallergi innebär att man inte får äta nåt innehållande mjölk. mjölkpulver,vasslepulver mmm
    Smör måste va mjölkfritt, t om vissa isglassar innehåller skummjölk.
    Suck, de va ett evigt läsande!
    Det kan visa sig på så himla många vis o nu tror ja inte de tar ett test när de är så små. Man får nog bara uteslöta mjölken o se om de hjälper.
    Dock har väl fler barn magknip än fler har de inte.
    Algot har med magknip, men peppar peppar tror ja de hjälpt lite med dropparna, kanske inbillning kanske slumpen. Tror dock inte han har ont i själva magen, utan att de är att han sväljer luft, eftersom han måste rapa stort sett hela tiden!
    Är din pojk dålig på att rapa, isåfall kan de vara de med.

Algots bajs är rätt hårt, men inte för hårtSkrattande De är fast, så kanske man kan formulera sig!
    När man ammar är de oftast lösare.
Svar på tråden Aprilmammor 2010