Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Madde01 skrev 2010-07-08 19:41:29 följande:
    Men det blir oftast så efter ersättningen, att han drar upp benen mot magen o lägger in ett illvrål.. O tänkte ju att det är väl komjölk av nått slag Tungan ute
    Han är frukansvärt dålig på att rapa, jag försöker få han rapa efter varje måltid ibland kommer inte rapen förns en timma efter han ätit.. Det är lite olika..
    Men idag har jag inte vetat vad jag ska göra för att göra han nöjd, han har lixom inte alls velat vara med på noterna om man säger så Rynkar på näsan
    Men nu sover han o har gjort sedan 17 vaknat o ätit en gång.. Så nu kanske han sover för natten.. Vi får väl se...
    Men du både ammar o ger ersättning eller ger du bara ersättning?
    Ersättningen innehåller  mjölk ja, finns mjölkfri på apoteket.
    Testa minifom droppar om han rapar sällan. De kan hjälpa.
  • Annamamma 83
    Hamyes skrev 2010-07-09 04:34:00 följande:
    Vilken olja var det man kunde ha i ersättningen som skulle hjälpa mot trög mage ? Han har nog varit hungrig min lilla bus;) vägde honom igår han hade gått upp från 6140 till 6710 på 7 dagar!!
    Raps olja ska de vara. Testa en matsked en eller två grr om dagen, gjorde susen för oss. men nu funkar magen utan olja!
  • Annamamma 83
    Armani
    hemskt o höra om din mammaHjärta var de längesen?

Algot brukar också va en gnällis. sover max en kvart i taget o blir gnällig o trött! Blir så jobbigt, speciellt när de är soligt o man måste bära runt på dom.

Inatt sover Vilhelm utan blöja. O de funka kanon. Han vakna nyss torr och glad!nToppen!
    Dock har han lite svårt o kontrollera bajset. Kisset har han ju lärt sig på dessa dagar o kontrollera, så han känner att han är kissnödig. Bajset är de precis att han hinner till toa, men då får vi springa. Men de blir väl snart bättre!

Idag visa vågen 74,4. suck!
    O nu är de helg o ja vet hur svårt de kommer bli o stå emot! Vad tusan ska ja har för nåt snacks när de andra äter chips? Nåt förslag?
  • Annamamma 83
    Hamyes skrev 2010-07-09 08:42:41 följande:
    Tack han får ju sempers lemolack men eftersom han slukar sin mat som om det vore hans sista måltid så har det stockat sig i magen på honom Han bajsa i förrgår men jag vill att han ska bajja 1 gång om dagen  när man ger ersättning
    Algot bajsar dock inte 1 gång om dagen, de har han aldrig gjort. Oljan gjorde tyvärr inte så han bajsa oftare, bara att de inte va lika hårt. Han bajsa kulor i början efter en dag med olja blev bajset normalt. Han bajsar ca var tredje dag o vi använder som sagt inte olja mer.
  • Annamamma 83
    Smurfan
    Haha vilken söt knubbis!
    Är din stora pojk 07a eller 08a. Min Vilhelm är 07a men född 29e dec....

Algot vill gärna sitta,men böjer huvudet framåt så mkt, så de väntar jag med. Han är ju bara 4 mån o de kanske dröjer 4 mån till innan han sitter iom att han kom 2 mån tidigare...

hipp hipp
    lycka till på dopet. tusan, ja får ju aldrig tummen ur! kanske skulle man döpa när vi åker till Kalmar o Öland v.30.
  • Annamamma 83

Sitter o funderar på kläder till höstenSkrattande

När de börjat bli lite kallare är de ju enkelt, då kan man köpa en fleecefodrad overall.
    Men själva övergången till höst är så svårt tycker jag, vad man ska ta på de små.
    Skulle vilja ha en overall som är i bara fleece, inget foder, utan bara ren fleece, men de är svårt o hitta.
    De flesta fleeceoveraller är ju så varma. de är ju windstopper o då blir de ju stort sett lika varma som en fodrad förmodar jag. Hmm svårt de där....

• Annamamma 83

Vi har sovrum på övervåning. de är tokvarmt på dagen men , vi drar ner våra svarta rullgardiner på morgonen. Har dom neddragna hela dagen, tills solen gått ner. Då öppnar vi fönstret så mkt som går o har igång en fläkt som står o går tills vi lägger oss. De hjälper lite.
    Algot sover i pyjamas och en supertunn filt, typ en stor snuttefilt. O han är aldrig varm så han blir klibbig på natten. Men han sover på fårskinn och fårskinn är hur bra som helst. Är de kallt,så värmer det, är de varmt så är skinnet svalt, perfekt!

Helene
    Ok då var de dags för er då! Hoppas ni vuxna haft det!
    De går här i "byn" nu så ja bara väntar. Inga av mina barn har haft det. Ja tror Vilhelm skulle klara de bra, han är väldigt härdig, men om 8 åringen får de vet ja inte hur de ska gå, pust! Han är så "fjantig" med sånt där. Minsta lilla prick han har så håller han på o dö typ, de är på den nivån. Så en kropp full med prickar på han så får ja nog fråga om doktorn skriver ut sömntabletter till barnSkrattande

Denna jäkla värme! Visst de är väl inte trevligt, men inte  när man är en knubbig småbarnsmor, jag föredrar skugga!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-11 11:41:11 följande:
    Annamamma: Ja vi vuxna har haft det förutom min lillebrr. Han har klarat sig i 31 år Vi var hos honom i torsdags så vi får se om han åker på det eller ej. Han är förvarnad.
    David är också pipplig. I morse satt han "kolla mamma, kolla mamma, kolla MAMMA" och visade varenda blemma. Inatt började han pippla lite för att det sved och han jagar ju upp sig själv och tror det är livsfarligt. Lite Xylocain och han somnade sen. Annars brukar plåster vara unversal mot allt

Jag gillar inte alls att det är så här varmt! Det går ju inte att fungera öht och jag pallar inte att ligga på stranden en hel dag. Vi åker på kvällen om det ska badas, mitt på dagen försöker vi hålla oss inne.
    Vi ligger inte heller på stranden på dagen. Vi va där en sväng igår så barnen bada. Algot vägra givetvis sova och va pipig,så ja fick springa runt där på en liten skuggplätt o försöka få han lugn medan ja hade alla ögon på mig typ!
    Barnen har ju en pool på gården de kan bada i hur mkt de vill. så de får räcka att vi åker till sjön o badar inte ligger där o solar o vräker hela dagen.

Efter en helg med fusk gav ja mig återigen in på ett försök o stå emot kollisarna. Barnen åt precis flingor o smörgås o åt enbart tonfiskröra. Creme f., majonnäs,tonfisk o dill. O fy pyton vad jag mår illa nuSkrattande
    Jag är världens sämsta frukostätare så detta blev mitt första mål efter kaffe. Hälsosamt va?
    Ska köpa hem turkisk y och göra smooties på morgonen så ja får i mig nåt
  • Annamamma 83

Trampa på en geting för en stund den.
    J*VLAR vad ont de gjorde. Hade helt förträngt den smärtan!
    Låt inte era barn springa barfota, ja har varit rätt kass på den punkten, men nu fick ja mig en läxa!
    TOFFLOR PÅ!

• Annamamma 83

Alla verkar ogilla värmen lite nu.
    Jag håller med, inatt var de som en bastu i sovrummet, man låg helt svettig o försökte sova, då önska ja vi hade en källare!

Svar på tråden Aprilmammor 2010