Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Algot sover korta stunder.
    Vaknar och oftast gallskiker. Är fortfarande jättetrött.
    Oftast går de inte o få han o somna om så han blir en gnällspik.
    Förut lyckades jag dock! Han vakna efter 15 min. va jättetrött, gallskrek. Men denna gång gav jag mig inte. Jag körde han i vagnen till han somna o nu sover han jätteskönt.
    Hoppas han vaknar som en nöjd bebis snart!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-20 18:51:22 följande:
    Har försökt här med puréer men det funkar verkligen inte, Julius gillar varken potatis, morot elr majs puré .. Kan man bara fortsätta med gröten då o låta han strunta i puréerna ett tag? Tänkte er som vet ? Tungan ute han lär sig väl gilla det sen..
    Man behöver inte ens börja med små smakportioner förän de är 6 mån. Så ingen panik än duSkrattande
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-20 21:46:25 följande:
    Jag beställde därifrån idag

Jag vet inte om pastan är god. Först skulle jag beställa men sen kollade jag makaronerna och tänkte "jösses vad kolhydrater de innehåller" så jag sket i att beställa. Nu när jag kollar igen innehåller de ju bara 7,3g/100 och det är ju helt ok! (man strävar ju annars efter att det ska vara max 5g/100g)  Vet inte vad jag tänkte med tidigare? Skit också, jag ville ju ha ...
    Ok,det är 7,3 alltså. jag trodde de var 73 o tänkte va sjutton.
    de kanske man skulle testa! inte vidare billigt, men de blir ju bara jag som äter av det!

bäbä
    kul o höra av dig!
    vad söt han är! vad väger han, Algot vägde 6500 igår!

rosanapp
    tråkigt att de kommit tillbaka, hur känner du med amning o så då
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-20 23:19:32 följande:
    Annamamma: Nu var jag tvungen att kolla igen. det snurrar ordentligt för mig! Det står ju klart och tydligt att det är 73g/100g. Kära nån, vad håller jag på med? Näpp, de är inget att ha. Å andra sidan vet jag inte vad vanlig pasta innehåller så jämfört med det kanske dessa är ok??

bäbbä: Skön stil!
    Jag kolla i skafferiet.
    Våra fullkorns pennor var 65/100g. vanlig spagetti 75/100g.
    Förstår inte vrf de säljer dessa på sidan överhuvudtaget, de står ju t om : Nu kan du äta pasta med gott samvete???? Måste nog skicka ett mail och fråga dom.
  • Annamamma 83

Har börjat med ditt tips på frukost också Helene!
    Gör en smootie på turkisk y. , mjölk eller grädde,sen har jag tagit frukt eller bär!
    Verkligen perfekt för mig som inte får i mig frukost annars,så skönt när man dricker det.
    O ja mår så mkt bättre. Brukar va extremt trött vid lunchtid annars o verkligen mår kass
    inte konstigt när ja bara druckit kaffe på tom mage.
    Detta passa mig prima.
    Går dock trögt med vikten o börjar verkligen undra om de är nåt konstigt med min kropp..

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-21 10:38:15 följande:
    Skönt att du hittat en frukost som funkar! Jag har snöat in på ägghalvor men majonnäs och räkor. Riktigt lyxigt och gott 

Vikten ... *suck* Min kropp är också konstig, den vägrar släppa på fläsket  Här har vågen parkerat sig på 71 pannor och verkar inte ge med sig alls! Jag kan gå ner till 70,4 men sen går jag upp till 71,8 och därimellan pendlar jag. Måttbandet visar inget resultat heller. Jag antar att amningen påverkar för jag är hungrig när jag i normala fall inte varit hungrig. Nu måste jag tex ta kaffe med grädde eller kokosfett på fm för att inte vara vrålhungrig till lunch. Förra året hade jag inga problem med att vara ohungrig i 6 timmar. Nu måste jag verkligen ha något var 3:e timme. Men tja, jag kör på. Unnar mig godis och sånt jag vill ha. Jag mår ju betydligt bättre och är pigg trots att jag knappt får någon sömn alls. Så länge jag mår bra kör jag på Helgens fuskande har dock visat sig i 2 dagar nu. Varför lär man sig aldrig??
    som jag då.
    Jag ser 73 ena dagen och 74  andra. Blir så trött alltså. minsta ytte pytte fusk och den pekar upp igen!
    Tänk att vågen visa 61 innan jag blev gravid. Jag kunde ha 27 tums jeans från gina t.
    De känns rätt ofattbart just nu. tror inte ens gina har några jeans som passar min kroppsform just nu
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-21 19:07:14 följande:
    Nej det gör hon inte. När maken läser för David runt 20-20.30 lägger jag mig med henne. Hon ammar båda brösten och somnar. Jag ålar mig därifrån. 10-15 min senare skriker hon ... *dubbelsuck* Då ska det vara tutte igen. Jag agerar napp kan man säga. Efter skrik och amning igen brukar hon dock sova och klockan är runt 22. Det blir inte mycket se på tv/film för oss gemensamt längre, vi som gillar att se på film. Men men. David var likadan och allt ändrade sig eftersom så det ska väl bli ordning på detta torp också Att bara lägga henne går inte, hon vaknar och sprattlar och blir arg. Inet ens mage funkar att lägga henne på.
    Algot lägger sig också med oss, kl tolv ca.
    Men det är väl väldigt vanligt??? De är ju fortfarande bebisar.
    Nåt annat har jag absolut inte räknat med på ett tag.
    Film får han se ihop med oss i så fall, man går lite upp och ner ur soffan beroende på om han vill bli buren eller inte. De stora grabbarna lägger sig också sent nu, de har ju sommarlov!
    O de sover länge på morgonen istället!
  • Annamamma 83

helene

fick detta svar idag

Hej Anna!

Skillnaden på denna pasta och "vanlig" är att denna är gjord av resistent stärkelse = kolhydrater som inte kan tas upp av tarmen utan passerar direkt,  så en portion innehåller då bara 5 "effektiva" kolhydrater. Om man inte är superstrikt LCHFáre kan man utan problem unna sig denna pasta då o då! Den smakar dessutom precis som "vanlig"!

• Annamamma 83

Idag har Algot sovit sitt längsta!
    Åt välling 23.45 igårkväll och sov till kl 8 imorse, härligt!
    Han sover alltså på kvällen han med, men inte längre än vad han gör på dagen typ.
    Oftast ligger han o sover i vårt knä i soffan och de tycker jag är supermysigt!

Han sover fortfarande i sin ligginsats till vagen. Mest för jag är lite bekväm,skönt o ha han emellan oss när han vaknar o vill ha nappen och för spjälsängen står närmast fönstret o nu behöver vi ha de öppet på natten.
    Så när han sover på kvällen så ligger han i enkelvagnen här nere.
    Vi har våra sovrum uppe och ja vill inte att han ska ligga där uppe medan vi sitter här nere. Skönt o ha han nära!

Svar på tråden Aprilmammor 2010