Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

vi bor i Karlsborg, också vid vättern, men i Västra götaland.
    o här är de TOKvarmt!

• Annamamma 83

Helene!
    Eftersom vi bor på varsin sida av vättern kan vi väl ikväll bestämme en tid vi står vid sjön o vinkar till varandra?
    Alternativt ta oss en simtur o möts på halva vägen?Skrattande

Rolig jag är va? Värmen gör mig kanske konstig =)

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-12 20:05:41 följande:
    Det är en sådan min storebror har, den är toppen.. Där badar vi rätt ofta nu när det är så här varmt ute.. Då kan man gå in med Julius om det blir för varmt.. Så det är jätte bra
    Vi har också iförskaffat oss en sån lite större pool. Med reningspump och o klor o ph grejer.
    egentligen fjantigt då vi bor väldigt nära sjön. Men när jag är hemma ensam så kan ja helt enkelt inte gå till sjön med alla.
    När vi va på stranden sist så sprang Jonthan längst ut på bryggan o dök i. Vilhelm stack efter i riktigt hög fart och sambon hann precis ikapp han längst ut på bryggan innan han hoppa i.
    Då lova ja mig själv att bara åka dit om någon mer är med mig!
    Just för ja måste va i skugga med en lite kinkig bebis!
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-13 08:43:54 följande:
    Ja det kan jag verkligen förstå, jobbigt med grabbar som ska vara lika tuff som storebror Tungan ute
    Då blir det ju lätt så..

Ja, det är sådan pool dom har.. Den är jätte uppskattad nu från min sida Skrattande 
    Just de ja, jag testa o doppa Algots fötter i poolen häromdagen. Han drog upp dom snabbt som ögat o börja illvråla, så de är ingen badkille vi har inte! Berätta för sambon att jag gjort de och då klämmer han ur sig att han testa detta dagen innan och fick samma reaktion. Stackars barn, han tycker nog både mamma o pappa utsätter han för tortyr. Nu slipper han känna på vattnet mer på hela sommaren iafSkrattande
    De får endast bli innebad med 37 gradigt vatten.
    Han är nog lik sin mamma för hon är en riktig badkruka, jag får fortfarande höra från Jonathan när vi var på Kreta för 3 år sen o ja bara bada tårna på hela veckanFlört
  • Annamamma 83

Hej

blixtrarna krascha både nätet o hemtelefon hos oss igår!
    Sitter nu hos mor o lånar datorn lite!
    Hoppas de kommer o lagar de snart!

• Annamamma 83

Så, de ringde på mobilen så nu har de varit här o fixat internet. Dock gick routern sönder så ja får sitta med kabel, men de får gå!

Blixten slog ner mellan husen här igår, mitt framför ögonen på mig o barnen.
    De regna skyfall och åska bara lite lätt. Vilhelm sprang ut med kläderna i spöregnet på gården.
    Han skratta och tyckte de var superskoj.
    Men rätt som de va slog blixten ner, vilken jävla smäll!
    Jag har aldrig sett något liknande, va som i en film. Blev ett jäkla ljussken så ja såg stjärnor framför ögonen flera timmar efteråt. O inte tala om ljudet.
    Barnen bara skrek rakt ut, t om min åtta åring grät högt av skräck.
    O jag med. Ja har aldrig varit rädd för åska och har nog varit lite nonchalant mot det.
    Men de kommer jag aldrig vara igen, tänk om den hade träffat Vilhelm.
    Ibland har man nog änglavakt!

• Annamamma 83

Det gick ju bra som tur var. Men ja fick mig en tankeställare.
    Jag är en sån person som alldeles för ofta tänker, O har hela mitt liv tänkt, hur stor risk är det att en blixt slår ner i just "mig" om jag går ut.
    Vi har som en liten dunge precis bakom vårt hus o den slog ned där, kracha som sagt elektronik hos oss och i flera hus runt omkring, en jäkla kraft helt enkelt, o den kunde ju lika gärna slått ner några meter bort, just på vår gård. Jag ska nu mer tänka annorlunda! Men hönsig blir jag nog aldrig.
    Låter kanske som jag låter mina barn göra vad som helst,så är givetvis inte fallet, ja låter dom ju inte springa på vägen för att ja tänker, hur stor risk är de att en bil kommer just då, ja ja de va bara ett exempel så ni inte tror ja är knäpp i huvudetFlört

Vad gör man idag då? Sambon har 2 dagar kvar på jobbet sen sem, så underbart o få ha han hemma!
    Jag var på stranden igår, hade mormor o morfar med som hjälp, tur va väl de! För Algot blev givetvis kinkig o vägra sova som vanligt, så de va bara o gå o knalla runt på en skuggplätt, långt ifrån vattnet.
    Tillslut gav ja upp o gick hem o barnen fick va kvar o bada med mormor o morfar istället!

Känner att de bröjar tryta i kassan och sitter  återigen o väntar på utbetalningar, blir så trött på detta!
    F-kassan har fortfarande inte bet ut några tusen från April månadDemon
    Sen hade vi bet in några tusen för mkt på en bilförsäkring, vilket de skulle bet tillbaka direkt. De sa att de bet ut de i tors, men än har de inte dykt upp några kosing.
    Kan säga att nu när ja är mammaledig behöver ja ha mina pengar, så kan alla sluta hålla på o krångla tack.
    De e sommar o ja vill göra roliga saker och några tusen kanske är ett piss i havet för många familjer, men vi behöver verkligen dom.
    Vi vill åka på riddarvecka i helgen o då vill ja kunna köpa grejer till barnen, kläder,svärd, sköldar, hjälmar. Inte behöva gå o tänka, nej, vi vet ju inte när vi får våra pengar, så ni kanske får köpa detta nästa år barn!
    Nej tack! O vad ja spyr ur mig negativ energi då, sorry! Men ja blir SÅ less!

• Annamamma 83
    VildVittra skrev 2010-07-15 11:34:36 följande:
    Vilken riddarvecka då ?  Hova??

Jag är sånt medeltidsfreak...ville åka till Hova men det är bara för långt dit med en tre månaders och dyrt.
    Det blir Kongahälla i stället den 24de.

Klart du blir less när inte de kommer som sagt.

Kram
    Japp Hova!
    Jättemysigt, o barnen älskar det! Klä ut sig till riddare och leka i den uppbyggda borgen, vi fick stå där i timmar förra året!
    Ska även till Kalmar vecka 30, tänkte då besöka Barnens slott, där barnen kan leka riddare =)
    Nu har ju vi turen och bor relativt nära Hova!
  • Annamamma 83

Ett surt mail från mig till f-kassan dag gjorde tydligen under! Imorgon betalar de ut lite kosing, bara 2,5 mån försent,men vi får dom ju iaf. De där med 3 bankdagar som de brukar snackas om, behövs tydligen inte alltid?
    Så nu ska grabbarna få handla riddarsaker så de står härliga till och ja slipper bekymmra mig om de!

Helene!
    Jag förstår hur du menar, ja tycker de är SÅ skönt o kunna göra nåt annat när sambon kommer hem! O nu har han bara en arbetsdag kvar innan sem, underbart!
    Bra att du gilla receptet,tyckte de blev väldigt smarriga! Vet ej hur du gjorde, men jag har stekt i en liten stekpanna, så de blev mindre pannkakor, i mkt smör =)
    O nej, så va de där med efterkontroll ja. Hmm, efterkontroll och dop verkar vara nåt ja bara skjuter framför mig hela tiden... ja , ja jag ska ta tag i det.....snartFlört........

Svar på tråden Aprilmammor 2010