Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Skönt att du lyckades bra Helene med spjälsängen. Eller en stund iafFlört Använder Alva napp också, eller är de bara bröstet som fungerar?

Madde
    Han växer o står i! Algot vägde 6500 sist o var 62 lång. Imorgon ska de vägas igen o de var nästan en månad sen sist så nu vägen han nog mkt. Jag gissar på 7700g. Får se om jag har rätt...

Har idag tagit en till springtur, fan va skönt de är. Att ja missat detta hela livet. Skulle dock ha svårt o ta mig ut själv, skönt när man kan springa flera st o peppa varandra. Fast ska ja vara ärlig vet ja inte om de är själva löpningen, egentiden eller prata o umgås med vuxna som gör de hela kul... förmodligen de 2 sistnämnda

• Annamamma 83

Har nu varit på bvc. Jag gissa ju på 7700.
    Lite fel, han vägde bara 6875g.
    Men innan har han gått upp så mkt varje gång, kurvan har pekat rakt upp, så bvc tanten sa att de måste plana ut lite ibland. Jag tycker också att han blivit mkt mindre gnällig, en mkt gladare o lugnare bebis.
    Kanske överdosera jag maten lite förut, så han fick ont i magen?
    Längden hade inte hänt så mkt med heller. Men sist var de ett jättestort skutt, så de planas väl där med förmodligen.

Vi prata lite om mat och vi väntar somsagt tills han passerat 6 mån. Men hon tipsa att endast köra grönsakspure ett tag. Gröten har också en ganska söt smak. O så kommer jag nog göra. Endast grönsaker tills han tar det bra. Detta får bli tredje gången gillt, denna gång ska ja få mitt barn o gilla nyttiga saker, inte leva på rostmacka och saftSkrattandeHAHA!

2 sprutor fick han också,men de gick jättebra!

O så lite om mig själv! vågen rör sig nedåtGlad I söndags vägde jag 75kg idag vägde jag 73.6
    O jag har som sagt släppt allt vad de gäller maten. Kanske är de psykiskt de där???
    Så jag tragglat med denna mat o nu när ja helt enkelt struntar i det o äter precis vad jag vill och istället rör på mig,så går jag ner. Mkt märkligt ändå då detta INTE funka sist. Då kvitta de hur mkt ja rörde mig, ja gick inte ner ett gram, men så fort ja körde gi så gick jag ner. Min kropp är bra skum!
    Sen verkar den ställt om sig på nåt vis. Min hud har blivit mkt bättre,då ja annars får akne väldigt lätt. Håret börjar växa ut igen, i mina vikar finns nu stubb,så man ser verkligen hur mkt ja tappat. Naglarna är plötsligt superlånga och hårda,ser ut som ja har lösnaglar. Skumt ,skumt. Detta hände dock innan ja började röra mig och åt vad jag ville!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-12 13:15:32 följande:
    Annamamma: Jag hoppas Alva kommer äta bättre än David. Med honom har vi alltid fått kämpa med maten. Idag äter han typ yoghurt, vissa brös, blodpudding, pannkaka, ris och pasta. Någon frukt och gurka ibland Så illa är det väl inte men han är skitjobbig med mat och vägrar smaka eller pröva något nytt.  Skönt att vågen går ner! Jag tog i med hårdhandskarna i måndags och striktade till mig i lchf. Sen i måndags har jag gått ner 1,6 kg. Nog för att det känns bra men samtidigt tycker jag det kan lugna ner sig, jag vill ju inte rasa ner i vikt. Nu är jag av med mitt förbannade sug och det är så skönt!!
    Låter som min stora pojk! Han vägrar också smaka nytt. Men vi har som regel att man alltid måste smaka och då smakar han sån liten smula som bara går och grimaserar så mkt han kan.
    Enda pålägg han äter är just gurka. En rostmacka med smör o gurka måste ju mätta jättebra!
    Vilhelm är bättre o äta, han äter de mesta, så de är skönt.

Kul att din väg också pekar neråt. De är sant, man ska inte rasa, men ja har inget tålammod =)
    Ser dock hur min mage redan börjar skrynkla till sigRynkar på näsan
  • Annamamma 83
    Annamamma 83 skrev 2010-08-12 14:28:43 följande:
    Låter som min stora pojk! Han vägrar också smaka nytt. Men vi har som regel att man alltid måste smaka och då smakar han sån liten smula som bara går och grimaserar så mkt han kan.
    Enda pålägg han äter är just gurka. En rostmacka med smör o gurka måste ju mätta jättebra!
    Vilhelm är bättre o äta, han äter de mesta, så de är skönt.

Kul att din väg också pekar neråt. De är sant, man ska inte rasa, men ja har inget tålammod =)
    Ser dock hur min mage redan börjar skrynkla till sigRynkar på näsan
    Fast vilhelm äter inte nyttiga grejer bra. Mest onyttigt, så man får ha ett lite öga på honom.
    Hitta han rivandes i ett skåp en dag o han hade tuggat i sig en hel burk torkad lök på kort tid.
    När ja upptäckte han så stod han med hela munnen full av lök och utbrast: Jättegott!
    Hmm, då tänkte jag, här måste jag vara vaksamFlört
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-12 19:26:18 följande:
    Men shit kollar ni det här Wife Swap på tv4+ ? Tungan ute
    Aldrig sett... Vad var de för nåt?

Helene
    Duktigt om du lagar egen gröt. Jag är nog för bekväm o lat. Alldeles för smidigt o röra ut de där pulvret o man behöver inte vänta på att de kallnar plus att de är så bra om man inte är hemmaSkrattande Men jag vet i bakhuvudet att de är mkt bättre och billigare dessutom o göra själv!

Algot har nu fått feber av sina sprutor, trist, han som precis blivit frisk. Men de brukar väl inte hålla i sig så länge när de är en "biverkning" hoppas jag!
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-15 16:29:36 följande:
    Typ 2 fruar som byter liv med varandra, går varje vardag på 4+ kl.19 Glad

Idag gjorde jag till o med hemma gjord puré till lilleman, men nejdå.. Då började han kvälva(stavning) och spottade ut.. Vet inte vad jag ska ta mig till.. Känner värsting pressen på mig att han ska börja äta sådant nu också, tycker detta är riktigt jobbigt faktiskt Rynkar på näsan
    ok, de måste jag se någon dag!

Alltså, känn inte så! Du gör ju vad du kan. O han klarar sig. Han får ju i sig gröt, de är ju jättebra!
    Ett tips! ta en smak i taget. Traggla med den, några teskedar i flera dagar i rad, rätt som de är vänjer han sig kanske vid smaken o då kan du börja med en ny!
    morot är lite sötare i smaken, även majs.Men de har du säkert testat.
    Rätt som de är käkar han med god aptit ska du se!
  • Annamamma 83

Sen Madde...
    Man KAN börja med smakportioner vid 4 mån, men du behöver inte BÖRJA fören vid 6 mån

• Annamamma 83

Tro det eller ej idag har jag varit på efterkontroll!
    Så en sak ur världen, nu är de bara dopet kvar som jag ska få tummen urSkrattande

Vi läste igenom lite om förlossningen o där stod rätt mkt ja inte hade en aning om!
    Har nu också fått svar på varför vattnet gick. Allt hade börjat med att moderkakan lossnat,
    så de var så allt börjat. Prover hade även visat en infektion. Men bm förklara att först lossna moderkakan,
    sen gick vattnet o infektionen hade kommit efter vattenavgången. Så tur att han togs ut och de inte lät
    mig ligga där i 4 veckor som de snacka om, då hade vi inte haft en liten pojk nu, iaf inte en frisk!
    Man märker  verkligen att naturen har sin gång. Värkarna satte inte igång utan orsak, barnet behövde komma ut och att de gav mig bricanyl för att stoppa de retar mig nu ännu mer!
    Men sen o andra sidan kanske han inte klarat en vaginal förlossning.
    Men nu har vi han här, frisk som en nötkärna,o de är ju huvudsaken!

En kopparspiral är nu på plats, så nu behöver ja inte bekymra mig om de heller!
    Fast om vi ska ha sex behöver vi nog en barnflicka också, men de gav dom mig ingen på mvc!

• Annamamma 83

Ska iväg o springa,skriver ikväll!
    Har hänt lite ledsamma saker runtomkring, så ja har varit lite off!
    Men,men så är livet!
    Jag läser va ni skrivit senare
    kram

• Annamamma 83

Så...

Sovrutiner finns de inga här än, inte på dagen iaf.Han sover när han är trött,o man vet aldrig hur länge!
    På natten sover han toppenbra! Somnar senast kl tolv o vaknar nästan alltid runt kl06.
    Har inte ens fått rutin på min 2,5 åring juSkrattande förut körde han att han somna tidigt varannan dag o somna sent varannandag.Nu har han bytt och vaknar tidigt varannan o sover länge varannan. O tidigt menar ja innan kl 05 och sent så kan han sova till 9.30. Han är lite kul min mellangrabb!

Babysim. De bygger om vårt badhus,så de öppnar inte förän Jan. igen. Men jag hade nog inte gått ändå. Hoppas han blir lik sina bröder, de är som fiskar i vattnet,aldrig varit rädda o den stora lärde sig simma vid 4,5 och innan han ens börjat f-klass hade han tagit massa märken. simmat tolv längder tex,(12x250) O dom har aldrig gått på babysim. Sen är jag glad o slippa visa mig i badkläderSkrattande

Svar på tråden Aprilmammor 2010