Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Jag har jättetunt hår och rätt högt hårfäste.
    Nu var de riktigt ILLA ett tag. Men nu ser man att de börjar växa ut igen. Ja har också en stubb i hårfästet mitt fram ich vid tinningarna. Jag tappar massa hår annars också, har alltid gjort, men hoppas de de nya hinner växa ut denna gång!

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-08-31 13:15:12 följande:
    Jag tappar också mängder med hår. Känner mig jätte tunnhårig men mannen säger att jag inte är det.
    Usch här är vi förkylda stora killen kom hem med förkylning och nu har Isak också fått ta del av det.
    Väntar bara på att jag och mannen också ska bli sjuka. Usch för hösten
    Usch, krya på dom. Hoppas ni klarar er!
  • Annamamma 83

Vad gulligt han sitter, Algot sitter också sådär som en fällkniv, men inte alls lika stadig...
    Men han blir tokig när man lägger han ner nu, lyfter bara upp huvudet hela tiden,så de ser ut som han gör sit ups =)

• Annamamma 83
    elinakarlsson skrev 2010-08-31 21:55:29 följande:
    Det jag skulle skriva tidigare när mobilen krånglade var att jag också tappar hår i drivor, blir nästan äckligt med hår överallt. Men som någon skrev så kommer det lite stubb i hårfästet ;)

Idag har vi varit på öppna förskolan en kort stund, vi gjorde hand- och fotavtryck och så var det babysång, men Tuwa somnade när vi började sjunga första visan, så hon sov under hela 30 min i famnen. Men snacka om mycket folk, vi var 30 barn och 30 vuxna... det är lite för mycket.

Sedan på eftermiddagen var vi iväg på babysim och när vi kom hem därifrån så sov både Tuwa och jag i 2 timmar... skönt!

Idag skrev vi kontrakt med köparen till lägenheten, helt underbart! Nu flyttar vi om en månad, gahhh! Så mycket att fixa med, men kul och skönt ska det bli.
    Vi ska på babycafe idag. De är på öppna förskolan, men edast för barn under 1 år.
    Hoppas de blir kul!

Vad roligt m ed nytt boende, är de större lägenhet?
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-01 07:42:51 följande:
    Elina- Oj vad många på erat öppnaförskolan dit jag brukar gå är vi typ 7föräldrar med barn :) Fast jag har inte vart där den här treminen ännu, haft lite otur med andra saker just då.. Men från o med måndag har jag bestämt mig för o gå Tungan ute
    Hääärligt med ny lägenhet..

Puh, nu tror jag att Julius börjar bli frisk han sov från 20.00 - 7.30 som han brukar göra vaknade för att äta 6.00 :) Så skönt så nu hoppas jag på att han är sig själv igen ...Lite snorig fortfarande, men det är ingenting jämfört med vad han varit dom övriga dagarna Skrattande
    Men alltså shit, sover han från 20-06????
    Jag som varit så stolt o typ "skrytit" att Algot äter inget nattmål o sover hela natten!
    Men sen slog de mig, att han kanske äter sitt nattmål tidigt. Typ 22-23.
    För äter han runt 19-20 så äter han ju alltid ett mål till, för han somnar ju aldrig innan de.
    Barn som äter ett mål vid typ två på natten kanske ofta sover från kl 20??????
    Så egentligen sover nog inte han så mkt som ja tror kanske. Utan bara att han är vaken så länge o sen sover i ett streck,
    De är så kul för han vaknar ALLTID runt 6. Inte fem , inte sju utan alltid 6. Så sambon skulle inte behöva en väckarklocka!

Ja, ja, han sover iaf bäst av alla mina tre barn, så för mig sover han toppenbraSkrattande
    Han vill väl bara inte missa allt på tvn på kvällen!
  • Annamamma 83

Vilhelm vill inte gå på dagis, han är en riktig mammagris! De skär i hjärtat när han skriker att han vill vara med sin mammaGråter
    Men han kan ju inte va hemma, de blir ju helknas när ja ska börja jobba igen!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-01 12:59:51 följande:
     www.utbildningscenter.se/dokument/nyhetsbrev4...

Blärk ...

Annamamma: David var så där ett tag, han ville bara vara hemma men när vi väl kom till dagis var det inga problem. Då var det problem att få hem honom istället

Nu har Alva blivit lite snorig. Hoppas det stannar som det är och inte blir värre.
    Jag klicka upp, såg vad de handla om, blunda o klicka ner!
    Sånt ja inte vill vetaSkrattande
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-01 22:12:46 följande:
    Jag vill veta, sånt har jag stoppat i mig i hela mitt liv fram till förra året. Det som är mest skrämmande är att det är sånt som serveras i skolan och lagas till våra barn: margarin, Lätta, färdigmat osv.
    Jag är sån med de mesta, blundar och låtsas som  ja inte vet.... tyvärr..Skrattande
    Ja, skolsyster här i byn är inte vidare uppdaterad. Hon har varit på en kompis om va hennes barn ska äta för o hålla vikten o fet mjölk var ju livsfarligt tex.
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-02 08:08:33 följande:

Tycker de flesta som ska arbeta med bra kost inom vården är dåligt uppdaterade. Alla lyder under Livsmedelsverkets rekommendationer och de rekommendationerna är helt åt fanders, 6-8 skivor bröd/dag. Inte undra på att folk blir fetare ... nä, nu ska jag vara tyst

David är stor och vår bvc-sköterska anser inte att barn ska banta och inte äta lightprodukter heller utan att man drar ner på allt onödigt socker istället som Col, fikabröd och godis.

Jupp, men de kommer nog aldrig inse den där poängen.
    Nu är de t om bevisat att man inte löper större risk för hjärtproblem o grejer när man äter mkt fett, utan tvärtom!
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-02 19:44:07 följande:
    Här pratas det fett ser jag Tungan ute haha.. Nej usch, man vill inte veta vad allt man stoppar i sig Glad Men nu har jag bestämt mig för o inte käka massa snacks.. Jobbigt blir det men vafan, och så minska ned på portionerna .. Ibland kan man äta som en jäkla häst o ibland ingenting och funkar nu inte det o jag inte går ned i vikt så blir det att plocka bort pasta,ris och potatis med .. Sen en promenad varje dag finns en toppen bra runda man kan gå här, men ibland tar det lixom emot.. Vissa dagar har jag inte kraft för någonting.. Som nu när Julius har vart sjuk blir det ju självklart inget.. För jag har inte sovit på 3nätter men nu har det lagt sig.. Han vaknade vid 1 i natt o var jätte ledsen för han hade svårt att andas genom näsan.. Stackarn.. Men sen inget sedan sov vi till 8.30 han vaknade 6 och åt också.. Sen när han vaknade så blev det stress för jag kom på att det var föräldrargruppens återträff klockan 10 :) Och det tar ändå 30min att gå dit Tungan ute Så det var bara slänga sig in i duschen o sedan mata honom ta med mig en smörgås som färdkost o springa dit Skrattande
    Men usch i bland förstår jag mig inte på bvc, så pratade dom om sömn på den träffen o Julius somnar ju absolut inte bara sådär när man lägger ned han i sängen utan han somnar i famnen .. Och självklart så börjar hon gnälla på det.. hon frågade mig hur vi hade det då sa jag helt ärligt hur det var med Julius vid sovdags att antingen somnar han i famnen elr vid flaska óch är han jätte trött får man vagga han till sömns i famnen och då började hon gnälla är det inte dags o lägga han i sängen o låta han somna där... Men jag klarar verkligen inte av att han skriker så där hjärtskärande . Usch, vet inte hur man ska göra Obestämd är bvc till för att man ska mådåligt och känna sig usel? Tungan utekänns så ibland..
    Lyssna INTE på detta. Låt han somna som han somnar. Jag med tre barn har inte lyckats få ett enda barn som bara somnar om man lägger ner det. Då har man bara ren tur skulle jag vilja säga!
    Algot får vi bära runt på eller köra i liggvagnen. Han sover fortfarande i liggdelen. Vi tycker det är smidigt!
    Plus att vi har nu sett att barnen blir fullkomligt normala hur de än somnar.
    Första barnet är så lätt o ta åt sig de bvc säger. Numer skrattar ja bara åt dom om de skulle nämna nåt sånt!
    (de sa likadant till mig mede jonathan). Han skulle aldrig behöva somna i en varm famn o vakna i en kalla säng. Ja kände mig ju jättekass! De hinner lära sig o somna i sängen. Inte behöver vi gå runt o bära på de stora barnenSkrattande
Svar på tråden Aprilmammor 2010