Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Hipphipphurra
    Tråkigt med din depresion. Du får gärna skriva av dig här om du vill det. Om du känner att de kan hjälpa!
    Hoppas allt går bra annars hemma. KramHjärta

Stimulera...
    Nja, har aldrig liksom "lärt"  mina barn sitta. Ja undrar om de går? De tar nog den tid de tar innan de blir stadiga. De tränas ju hela tiden , som när de sitter i knä osv.
    Försöker dock påminna mig ibland o lägga han oftare på golvet. Han sitter mest i knät eller babysittern o då glömmer ja lätt att han behöver ligga ner lite också.
    Men tror de är för vi har både hund o storebror o då vågar ja inte gå ur rummet när han ligger där.
  • Annamamma 83

Kilon! å jag hatar detta!
    Min kropp försöker nog spela ett spratt med mig tror jag. I 2 veckors tid har jag utan undantag gått upp ett kilo varannan dag och ner ett varannan dag. ena dagen 73,nåt, nästa dag 74,nåt, sen 73,nåt osv osv.
    Ja undrar verkligen vad som händer!

Igår var vi på Sommarland o roa oss! Kändes dock mer som höst än sommar. Men de var ändå perfekt väder. Molning o ibland soligt, men inte för varmt. Ja pallar ingen stekande sol när man är iväg på grejer.

Hipphipphurra.
    Hoppas de blir bättre när du fått kontakt plus att du kan ju få med mot det!

• Annamamma 83

Hur länge ätar dom ersättning?
    Är de vid 6 mån ålder man byter från ersättning till mild välling?

• Annamamma 83

Jag minns verkligen inte alls hur och när ja börjat ge mina barn välling?
    Men de var lite skillnad där, när de föddes i tid. Med Algot är ja allmänt förvirrad. Han är 6 mån imorgon, men som 4 mån på stort sett allt. Men på neo sa de att tarmen utvecklas ändå efter när de är födda?
    Hmm. Ska börja med smakisar snart nu iaf o se hur de går!
    Får nog ringa in till dom o se vad dom säger.

Tokis: De är en nära barndomsvän som plötsligt o olyckligt gick bort. Hon lämna efter sig en 5 årig son.
    Tycker de hela är så tragiskt! Hon hade de svårt och livet och vi bad utbildat folk att hjälpa henne, men ingen gjorde nåt! Hennes mamma har kämpat o slitit så, o så blev de så olyckligt slut. Förmodligen en slut vi aldrig kommer få veta riktigt hur de gick till!

• Annamamma 83

Algot verka inte ha nåt emot majspure, han smaska. Men han hade svårt o förstå att de inte var en nappflaska.
    Han grep tag i skeden och snutta på den som en tok.
    (Vi testa precis innan de var dags för ersättning,så han skulle vara hungrig)
    Sen testa vi efter igen om han verka absolut gilla det!
     skönt!

Helene
    Sitter o funderar hur ja ska göra med dessa kolhydrater.
    Nu när ja ätit som jag velat har jag faktiskt inte alls tänkt på mat. Så fort ja äter gi så blir de som ett tvång för mig. Jag tänker ständigt på allt gott ja vill äta. O när jag väl gör det vräker jag i mig.
    De känns på nåt vis som ja hittade en balans nu. Jag äter inte alls stora portioner och känner mig så avslappnad och fri på nåt vis! Men de är ju de att vågen dessvärre inte går nedåt. Vet inte hur jag ska göra nu. Fortsätta med  vanlig kost o se om löpningen gör någon nytta. Eller ge upp o gå in på gi igen..
    Svårt svårt

• Annamamma 83

Har nu suttit och funderat o funderat.
    Jag trivs inte med att lägga om kosten, men jag trivs inte heller med övervikten. Jag var tvungen och tänka vilket som gjorde att jag vantrivs mest. Och kom fram till att vikten var värst.
    Så nu gör jag ett nytt litet försök av en enklare gi.
    Dvs tar bort ris,pasta,potatis mm och byter ut de mot grönsaker. Skippar också mjukt bröd men kommer nog äta husman knäckebröd. På detta vis gick ja ner sist och hoppas nu att de hjälper lite.
    Kommer dock äta något på helgen för att ja ska kunna klara det!
    Jag ger de 2 veckor, visar de inte minsta resultat så kommer ja ringa bm och be om et blodprov för sköldkörteln.

Nu till något annat. Om de nu fortsätter funka bra med pure och jag vill börja byta ut ett mål ersättning mot pure. Hur mkt bör han äta som ska motsvara de han annars får i flaskan.
    Gud detta är mitt tredje barn, men de känns som ja fått hjärnsläpp. De är massa grejer ja bara är som ett frågetecken och verkligen inte har en aning om.

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-08-24 17:22:39 följande:
    hipphipp: Skönt att det verkar ordna sig för dig! Härligt med en stor kille

Jag vill tipsa om den här tråden där det är mer aktivitet än vad det tyvärr är här numera ...  www.familjeliv.se/Forum-3-20/m53839343.html 
    Jag tycker de är tråkigt att de är dåligt liv i denna tråd...
    Jag har lite svårt att veta vad ja ska hamna i för tråd, då Algot är 6 mån. Han gör mig förvirrad med sin ålder iblandSkrattande
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-24 19:38:04 följande:

håller med om att det blivit lite dött.. Här känner jag att det blir mera intensivt ju äldre Julius blir, och nu är jag ensam hemma 3dygn med prinsen :(

Kan ju inte gå med där min boll är ju redan 6 månader ju Tungan ute

Vi var faktiskt på 6månaderskontroll idag han växer helt perfekt o är en kanon kille.. Dock på pekade hon det där om sittningen men det förstod jag att hon skulle göra Tungan ute han väger 6,8 kilo o är 63cm lång, stora killen Skrattande

Då är ju våra grabbar lika stora OCH gamla.
    Men jag tycker Algot är liten....
    Han ligger iaf en bit under på kurvan,under det strecket som är under "normalstrecket" tom tror jag, om ja inte minns fel.
    Men då är jag van vid mina andra grabbar som vägde 2 kg mer i samma ålder.
    Tycker även han har liten storlek . 62 än....
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-08-24 23:15:50 följande:
    Ja Julius är väl någon vecka yngre ...
    Julius har vi precis gått upp till storlek 68, men i byxor kan han fortfarande ha storlek 62Flört
    Ja, han är ju liten om man jämför med andra bebisar i samma ålder, men det tänker jag inte så mycket på, så länge han följer sin egenkurva så är jag toppen nöjd Skrattande

Eowyn- Jag har kört ammning o sedan gröt efter en timme ungefär, så han inte är allt för hungrig för det funkade inte sist då han var vrålhungrig :)
    När är han född, ja minns ju inte datum på allaSkrattande
    Algot föddes 22.e...
    Algots kurva pekade rakt uppåt, utom sista gången nu, då ja tippa på 7,7 så var de 6,8. blev lite snopen, men man kan ju inte ligga på topp jämtSkrattande
Svar på tråden Aprilmammor 2010