Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

EowynAurora skrev 2010-09-10 13:36:20 följande:
    hmm d kanske du har rätt i, jag har som sagt ingen koll på sånt där.
     min vikt är d absolut sista jag tänker på för tillfället(trots att jag igentligen borde). men jag känner att sånt har jag ingen chans att ta tag i nu när harry är så här liten,speciellt inte när jag ammar honnom. d får bli till års-skiftet
    Jag känner tvärtom!  Men Algot tar ju flaskan...
    Nu när jag är hemma hela dagarna kan jag med gott samvete sticka iväg o träna en timma på kvällen. Barnens pappa som jobbar till 16 vill ju helst vara hemma efter jobbet o då får han passa på o va lite själv med barnen. nu tränar ja inte varje dag, men fem ggr i veckan kan ja åka ifrån en kort stund.
    men nästa höst när ja börjar jobba blir de annorlunda...
  • Annamamma 83
    Uliise skrev 2010-09-10 17:12:54 följande:
    Jag helammar, men funderar också starkt på någon form av tillägg. BVC-sköterskan sa att jag skulle avvakta till 5-månaderskollen om 2 veckor, så då får vi se hur det ser ut.
    Men hur verkar hon då? Verkar hon nöjd eller vill hon äta ofta?
  • Annamamma 83

Igår satt jag och fixade med urväxta bebiskläder.
    Efter mkt om och men tog jag mitt förnuft till fånga och ska nu sälja de på bytesmarknad.
    Idag är de inlämmning och imorgon är de försäljning.
    Haha jag är så fjantig, men de kändes så hårt att sälja de. Detta är sista gången vi har en bebisGråterGråterGråter

• Annamamma 83

Jag har sparat vissa, de finaste som han använt mest. Men allt har jag inte ens plats för. Blev en blå ikea kasse överfull med bara storlek 56Flört
    Inte ska mina barnbarn behöva gå runt i kanske 30 år gamla kläder, nej tack då köper jag nyttSkrattande
    De känns som de räcker med tre. men de känns ändå så sorgligt på nåt vis!
    Jag fick ju min äldsta vid 19. Så att börja om med en sladdis om ca 10 år , nja....
    Suget kommer komma om några år de vet jag. Men jag vill ha tid för de barnen jag har och de känns som när de blir mer än tre blir de svårt....

• Annamamma 83
    Uliise skrev 2010-09-11 16:54:30 följande:
    Tja, hon verkar hyffsat nöjd - fast hon skulle nog kunna äta oftare. Problemet är att hon lätt blir så distraherad av annat att hon slutar äta efter en 5 min... Obestämd
    Ok.
    Men alltså om hon verkar behöva mer mat så skulle jag ju aldrig tveka o mata till med ersättning.
    De ger ju ingen skada, tvärtom!
    Du kan ju fortsätta amma för de. Antingen ge ersättning efter amning eller vissa mål med flaska o andra amning.
    Då ser du ju iaf vad hon får i sig... lycka till!
    miamie skrev 2010-09-11 13:50:35 följande:
    Hej tjejer!
    Long time no see...
    Har varken orkat eller haft möjlighet att sitta framför datorn de senaste månaderna. Ser att ni har diskuterat vikt, själv har jag börjat gå upp igen efter att ha slutat amma när Dominic var 3 månader. Var tvungen att sluta pga att jag ändrade min medicinering i samband med sjukhusvistelse pga post partum depression.

Fattar inte att jag "drabbades" denna gången med, vi gjorde ju det mesta för att det inte skulle hända menmen...

Sänder kramar och styrkeord till er alla och hoppas att ni andra mår så bra som det bara går!
    Hej
    håller med Helene
    kul att höra av dig men tråkigt o höra om de andra...
    Om du orkar så kika in o skriv av dig. Kvittar om du inte orkar läsa vad vi andra skrivit,
    skriv lite ego inlägg då o då,de kanske kan vara skönt!
    kram
  • Annamamma 83

Helene
    Jag smygläser lchf tråden...
    Såg att du hängde därFlört
    Jag laddar mig själv o poppar mig full av massa tips så ja kan få tummen ur o köra igen!
    äggmjölk lät rätt intressant. Är de något du testat?

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-11 20:32:04 följande:
    Eowyn: Inga tänder i sikte här men vi misstänker att något är på G. Vi får inte glo i munnen på henne och vi känner inget. Igår var hon rätt kinkig och hon har bajsat rinnande i 3 dagar nu så vi undrar. Här har Alva hittat fötterna också och det är det enda hon ska hålla i på skötbordet, vid läggning osv.

Annamamma: Jasså, du smygläser Jag hänger där, skitbra Äggmjölk har jag testat, både som mjölkersättning i kaffet och enbart äggmjölk smaksatt. Jag tycker det är helt ok om jag tar bort "trådarna" som kan bli från äggulan. Får jag dom i munnen får jag kväljningar *usch, jag ryser* Det mättar väldans bra! Vi ska på 60-årsfirande i morgon så jag funderar på att dra en kopp innan jag ska hämat upp mina päron och syrran. Sen blir det 10 mil i bil och öppet hus. Ingen aning om vad som bjuds på där så jag tar med mig grädde och lite kokosfett att ha i kaffet sen lär jag stå mig tills vi kommer hem
    Ja, jag känner mig inte riktigt redo att skriva in mig i tråden än, HAHA!
    Men snart kanskeFlört
    De jag märker är att när jag tränar blir jag mkt hungrigare än om ja inte gör de. Inte innan passen , men när jag kommer hem. Då skulle ja behöva lite såna där grejer som är mättande men inte innehåller massa skit.
    Jag kan ju dock inte dricka kaffe mer än en skvätt på förmiddagen. Ja är så överkänslig mot koffein, plus att ja har problem med magen. Funkar de med kockosfett i te också? Klickar man bara i det så de smälter? Tar de någon smak?
  • Annamamma 83

Algot har åkt på en dunderförkylning. Börja inatt och han är inte alls kry...
    Hoppas  de ger med sig tills på tordag. Då har vi tid på Neo för återbesök med läkarkontroll.
    Varje gång vi varit där eller haft telkontakt med dom så har han varit förkyld och han har inte varit förkyld många ggr i sitt liv.. Lite roligare om han visar sitt rätta pigga jag och en höjning på vågen!
    Men, men inte mkt o styra över...

Är nöjd att jag lämnade in kläder till bytardagen. 930kr skrapa jag in. Känns bra i en tunn plånbok =)
    Endå tog ja med en kasse hem som inte blev sålt som ja nog lägger ut på tradera istället...

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-12 15:58:54 följande:
    Usch då.. Alla jag känner här hemma med barn har också åkt på förkylning måste vara vädret.. Vi har blivit friska Julius är fortfarande liite snorig men han är inte så hostig längre iaf, och sova på nätterna funkar här nu iaf..
    Men gud vad kul när man tjänar in lite extra pengar ... man blir alltid lika glad Skrattande
    Skönt att ni är krya iaf. De är bara Algot än så länge här.
    Han hade inte sovit bra inatt. men de märkte inte jag. Jag somna på soffan igår och sambon kunde inte väcka mig till att gå upp, så han har burit bebis halva natten där uppe medan ja legat på soffan ner o snarkat =)
    Får nog ge han en sovmorgon imorgonSkrattande
  • Annamamma 83

Min lilla bebis har haft hög feber inatt. Knappt sovit ett dugg.
    Kl 5 gick vi upp o tog tempen för han var kokhet. Men vi hann i ta färdigt, när den visa 39.5 så börja han bajsa... Men den började sakta ner där, så över 40 hade de nog inte blivit.
    Nu är han inte riktigt lika varm för han är "ipren påverkad" Somnade äntligen en liten stund i vagnen här.

Själv har jag nog svalt ett rivjärn. Hoppas jag slipper febern för den brukar göra mig riktigt kass.
    Regnet öser ner ute, så de är perfekt för en riktig innedag!

Miamie
    Skönt att du kommit en bit på väg iaf!

Svar på tråden Aprilmammor 2010