Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-07 08:27:10 följande:
    nån som vet vad man ska köpa för storlek på strumpor till en 4-5 månaders?? harrys fötter växer som ogräs,stackars barn.
    Algot har så dåligt med strumpor, ja beställer mkt kläder, o glömmer alltid strumpor.
    Dom har har är nog 13/15 tror jag , men de är små nu, så ja måste köpa nya!
  • Annamamma 83

Vad duktig hon är och sitta Helene...
    Klart hon räknas som sittande =)
    Algot är inte lika stadig, de funkar bara med ryggstöd...
    Vet du vad? Idag visa vågen 72,8.....
    De börjar ticka nedåt! Trots en riktig glufsar helg. Men nu tänker ja till på veckan.
    åt visserligen två grova mackor till kvällsmat, med när de andra fick potatisbullar igår, tog jag omelett!

Vet ni vad ja gjort? Ja har lovat o gå på boxercise ikväll... Ja vet verkligen inte vad ja gett mig in på???
    De är väl ett riktigt krävande pass? Hör ni inget från mig ikväll så har jag tuppat av!

• Annamamma 83

Haha, ja lika bra o ställa in sig på de värsta. Men hoppas ha kul på köpet. Flera från jobbet skulle gå, så då passar ja ju på att träffa dom också =)
    Bättre än att ses på en fika =)

Är lite seg i huvudet idag. Vilhelm vakna kl 2 inatt , pigg som en mört och skulle promt gå upp.
    Hade han skrikit o varit ledsen hade ja försökt söva om han. Men nu var han jättepigg och helt enkelt var redo o ta morgon. Inte lätt o få han o somna då. Men de går de med, ja sov från 5 till 7.15 igen, då väckte stora grabben mig o fråga om han inte skulle gå till bussen snart. Hmm vilken morsa va? Sambon väckte mig vid sju och sa att grabben ätit frukost o är klar. Men ja lyckades somna om på soffanSkrattande
    Vilhelm fick vara hemma från dagis, han behövde sova några timmar här på morgonkvisten!
    Men, men för lite sömn är en bagatell tycker jag, tids nog hinner man väl sova i livet, så inte så mkt o gnälla över, ja överlever det!

• Annamamma 83

Elina
    Hade jag bara haft lite feber som går o lindra med ipren så hade jag tagit de själv. Men blir ja soffliggande får givetvis sambon vara hemma!

Madde
    Vi bor 10 mil från jönköping typ, så vi är där o handlar ibland. Närmaste Ikea är i jönköping eller örebro, så ibland blir de ju en sväng dit!

Oj oj vilket pass igår, har aldrig svettats så i hela mitt liv, men jättekulSkrattande

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-09-08 07:47:11 följande:
    Anna- Okej, ja men det var en trevlig stad det Glad Vi har ju ändå typ 26 mil dit så.. haha..
    Vad kul att du gillade det, vad är det för typ av träning?
    Man kör typ två och två. Dena ena håller i såna där kuddar o den andra står och boxar med handskar. Jätte kul faktiskt. Sen gör man ju inte de hela tiden, o man byter av varandra.

Nu ska vi snart iväg på babycafe, de var lite överpedagogiskt sist har ja kommit fram till att ja tyckte.
    Två ledare som sa att si o så får du inte göra, bla bla bla
    Bebisarna fick en skallra, sen när de tog bort dom fick man absolut inte ersätta skallran med en napp eller leksak om barnet blev ledsen, man skulle bara klappa dom på ryggen o förklara att så är de här i livet...
    De ska tydligen börjas i tid =)
    Men, men skönt o träffa andra mammor...
  • Annamamma 83

Har nu varit på bvc.
    Algot väger 7700g och 67lång. Så nu pekar kurvan uppåt igen, underbart!

Vällingen var dessvärre bara en engångsgrej tydligen...
    Han har fått den runt 19-20 tiden men somnar inte alls då. Så de har hunnit bli en flaska ersättning till efter det... Ja, ja så småningom kanskeFlört

Gröten går sådär, senaste dagarna har han inte alls velat ha, han vill ha sin nappflaska helt enkelt. Ja skyndar inte, han får väl ta en smakportion o sen ersättning efteråt istället då....

Ullise
    Hur gör du nu, minns ej? Ammar då? Isåfall kanske de skulle sitta bra med tillägg nu!

Hipphipphurra
    Lycka till hos psykologen, bara att ha bokat en tid är ju i rätt riktning och faktiskt ett första steg. BRA JOBBAT!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-09 12:34:36 följande:

<madde: Ja hon blev 5 månader igår Vår lilla tjockis Visst är det skönt när de sover och man kan röja järnet?

RosaNapp: Usch, krya på dig! Jag har börjat göra plankan om kvällarna och upplever en väldig skillnad i min rygg. Jag har även börjat promenera mer och det är faktiskt riktigt skönt

Annamamma: Skönt att han går upp! Nu börjar han bli riktigt stor

Alva chockade med att sova 7 timmar i sträck innan hon vaknade i natt. Hon somnade 19.40 och sov till efter 2. Antingen sprutan som bidrog (vilket jag tror) eller så har dagsömnen äntligen bidragit till bättre nattsömn.

Idag var vi på babysång, jag och en mamma med dotter till. Hoppas det kommer fler till nästa gång men vi hade väldigt trevligt ändå.

Håller tummarna att de inte var sprutan! Men du har säkert rätt!

Lite tomt på babysången då =) Men skönt att de var någon mer iaf...
    Imorgon  ska vi till kyrkobarnen när vilhelm är ledig. Där får man bara va, utan att någon drar igång och säger si och så. De tycker jag är bättre!
  • Annamamma 83

Min våg som äntligen rörde sig nedåt har nu börjat ticka upp igen
    JAG BLIR GALEN!!!!!!!!!!!!!Demon
    De finns inte en möjlighet att jag har proppat i mig fler kalorier än jag förbränt nu sista tiden....

• Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-10 08:58:38 följande:
    jag har jättedålig koll på sånt här men..d kan inte vara så att du byggt muskler när du tränat? muskler väger väl mer än fett?  o att d e därför du går upp ist för ned) (eller är det tvärt om?? )
    Kan inte heller sånt, men går de så snabbt tro?
    Borde man inte bränna mest fett i början innan kroppen börjar bygga muskler?
    ja, jag vet inte men störande som tusan är de iaf!
    Känner mig inte ett dugg smalare, jeansen går inte längre upp än innan o magen sitter där den sitter!
Svar på tråden Aprilmammor 2010