Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Nu har jag beställt en Dermaroller...
    Ja, ja jag är rätt lättlurad, men med mkt läsning ger jag den ett försök att få mina fruktansvärt fula bristningar och bli en aning bättre!
    Men ont lär de göra, men vill man bli fin.... får man lida pin....

• Annamamma 83

Vilhelm har haft krupp...
    Saken är väl den att de låter som de inte får luft, fast de får det!
    Så de låter väl mkt mkt värre än vad det är...
    Vi har fått rådet att gå utomhus, de är mkt lättare och andas i friskluft...
    Man ser många på Fb som skriver att de suttit på trappen och tittat på stjärnorna om natten med sina "kruppbarn"...

Vi kör med Mam flaskor..
    Har 1an till ersättning 2an till välling.
    Vår 2 åring dricker fortfarande välling och han har 3an till sin fullkorn.

• Annamamma 83
    Dalia skrev 2010-09-28 18:01:37 följande:
    Ni som har äldre barn!!!!

Jag behöver hjälp att välja vinterskor till Benjamin som är 2 år. Han är ute hela dagarna i nästan alla väder.
    Några med goretex är ett måste!
    Alltså, de måste vara vattentäta enligt mig, men ej gjuten fot,då andas de inte och barnet svettas istället och så blir foten kall.
    Tips på märken är: Viking, Ecco,Superfit,timberland eller om han kanske har breda tjockare fötter så är Kavat ett bra alternativ. Alla dessa är lite "dyrare" men de är verkligen värda pengarna!
  • Annamamma 83

Algot bara gnäller o gnäller.
    Han är inte alls nöjd längre. Jag har bara burit runt på han hela tiden de senaste dagarna. Så fort ja sätter mig ner framför datorn så gallskriker han.
    Stegräknaren går ju i bott iaf om man vill se nåt positivt i de hela!

• Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-28 21:31:43 följande:
    på tal om skor , visst brukar väl barn ha stl 19-20 när dom börjar lära sig gå?

jag hittade nämligen ett par jättesöta skor i stl 19-20(9-12månader) på loppis som jag provade på harry( bara för att kolla vad han har för stl på fötterna ungefär. o tårna var ända fram i kanten !!  jag blev helt paff. har han verkligen så stora fötter eller har jag helt fel ang stl på barns föter i lära-gå-åldern??

(ps. jag köpte såklart inte skorna, har hört att d inte är bra för barns fötter att köpa begagnade skor)
    Hmm,. Min äldsta grabb hade storlek 20 tror jag under sin första vinter. Han är född i April.
    Han kunde ej gå men gick med gåvagn mkt ute, även i snö (han älska de)
    Grabb nr 2 hade 21 tror jag sin första vinter o då var han 1 år..
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-29 08:10:30 följande:
    Eowyn: Jag kommer inte ihåg storleken på skor när David var mindre. Skor till barn ska vara 1,5-2 cm större i foten just för att deras fötter växer så fort och de behöver rörelseutrymme i skon. Jag har köpt begagnade gummistövlar till David eftersom vi behöver 2 par (ett till förskolan och ett hemma) så då tycker jag det är onödigt att lägga 200:- /sko för något som används mer sällan. Alva kommer få ärva vissa skor efter David, typ gummistövel och kanske tofflor. (fast i ärlighetens namn kommer jag nog köpa nytt, lite mer tjejigt )

Annamamma: Håller han inet på att få tänder eller något då tro? Eller har separationsångest? Är det inet nu de börjar ty sig? (vilken koll jag har med David hade man stenkoll ...)
    Jo, jag börjar tro de är nåt sånt... Han hugger ju och gnager hela tiden också. Började även skita rätt löst imorse... Får hålla utkik efter tänder.
    Idag har vi varit på babycafe och där var de lite bättre, eller visserligen satt ja ju med han typ i famnen där hela tiden också, men jag kanske inte tänkte på vad som måste göras som man gör när man går hemma...
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-09-29 14:00:50 följande:
    Hej på er Usch, ja skäms lite över att jag inte varit in här på länge! Har haft en massa datakrångel och en trotsig storasyster så möjligheten har tyvärr inte funnits så ofta, men nu så Hoppas allt är bra med er iaf! Här rullar det på rätt bra. Noel växer så det knakar. Ammar honom än men funderar på att sluta då jag känner mig så orkeslös hela tiden samt att han biter mig nåt hemskt. Inga tänder än, men dom kanske kommer snart då han gnager frenetiskt på allt och bajsar massor dom senaste dagarna. Ja vi får se Skulle behöva läsa ikapp en massa men inser ju själv att det blir en rejäl utmaning isf Nåt spec som jag har missat kanske?
    Hej
    och välkomen tillbaka, jättekul och höra från dig!
    Du behöver inte läsa ikapp, haka på bara =)
    De är ganska lugnt i tråden, de är tråkigt tycker jag!
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-10-01 09:37:07 följande:
    Hur har det gått för er med smakisar å sånt? Vi har gett Noel och det har gått jättebra, var uppe i ca en halv 4-månaders burk plus lite fruktpuré efter men nu- tvärstopp Han totalratar det vi erbjuder, och smakar han så bara spottar han och fräser Har haft ett långt uppehåll nu och än fast snålvattnet riktigt rinner på han då vi andra äter så vill han fortfarande inte ha. Skulle ju gärna se att han åt tex gröt till kvällen då han har börjat vakna så himla ofta på nätterna, men det är ju svårt att äta åt dom
    Algot smaskar i sig ALLT med god aptit. Han kan äta en helt portion gröt. MEN de märkliga är att han står sig inte alls på de som han gör på ersättningen. Efter ca 2 timmar gallskriker han. Så jag blir lite lat o ger oftast bara smakis med gröt sen flaksan, sen får han pure smakis innan flaskan o han gillar vilken jag än erbjuder, jätteskönt faktiskt
  • Annamamma 83

Algot har börjat tugga på sin underläpp. Kan de bero på att han vant sig mer och äta mat?
    Sen när han ligger och tittar på sina nallar i mobilen så flxar han med armarna för kung o fosterland!
    Känns som han blev så stor o förändrad helt plötsligt!
    och inatt sov han första gången i sin spjälsäng! Den ligger kant i kant med vår säng, men han sov ändå i egen sängSkrattande

• Annamamma 83

Jag har sparat första blöjorna till alla mina tre. Algot har ju den minsta eftersom det är en prematurblöja.
    Sen har dom favoritplagget kvar, som jag gilla bäst.
    Jag kommer inte spara så mkt, tror faktiskt inte de vill ha så mkt sen.
    Flickor uppskattar de nog mer.
    Om ja kollar på min sambo så spara hans mamma ALLT från hela uppväxten typ.
    Han vill inte ha nåt typ.
    Så de kanske slutar med att det blir jag som har kvar de där sakerna här resten av livet =)

Svar på tråden Aprilmammor 2010