Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Så, nu har Algot varit och gjort sin 6 mån kontroll. Han fick Mvg! Flört
    Han var starkare och sånt än 6 månader, så han börjar komma ikapp nu enligt doktorn,
    Men sen tror jag de inte har så "stora krav" , jag själv tycker han bara är som 6 mån...
    8,6 vägde han 68 lång. Så nu börjar han bli en klump. De är inte alls långt kvar tills han når medelstrecket nu. tummen upp!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-10-16 09:41:18 följande:
    Men vad duktiga era små är! Alva ligger platt fall
    Algot gör inte de heller.
    Han ligger bara på mage o "simmar" dvs viftar lite på armar o ben. Böjer ej upp knän eller gör minsta tendens att vilja krypa. Han bara rullar... Sitter gör han inte heller. Men han avskyr o sitta i knät med. Har bara stått o hoppat i vårt knä de senaste två månaderna ca. Märkligt att inte sambon o jag får muskulösa armar vid de här lagetFlört
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-10-16 13:55:05 följande:
    Alva rullar inte ens men hon lyckas förflytta sig lite när hon ringlar överkroppen Lik bror sin
    Jag tyckte de var skönt när han låg still!
    De är därför han sover så kass nu. Vaknar stup i ett för han rullat runt, tappat nappen, eller ligger på tvären i sängen och slår i huvudet. Han som sov som en stock förut, men tji fick jag!
  • Annamamma 83

Testade o ge Algot kokt potatis idag med smör i. Fy vad han rös, han vägra ät det,
    Men sen tog jag fram barnmatsburken med potatis o palsternacka, då smaska han och åt med god aptit.
    Ingen ide och göra sig till där inte. Å så tråkigt att han föredrar burkmatFlört

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-10-17 13:02:43 följande:
    Alva har åkt på en redig brakförkylning. Jag har inte sovit alls i natt och hon har haft feber och jobbigt med snorig näsa. Hoppas det värsta har varit nu så det blir någon sömn idag. 15 min sov hon innan 12 ...
    Usch då!
    Hoppas hon kryar på sig...
    Förstår hur du menar som du skrev i lchf att du blir sugen på allt nu.
    När man inte sovit känner man sig ju bakis o är sugen på flötmat!
  • Annamamma 83

Bäbä
    Haha, vad ger du han? vispgrädde ellerTungan ute
    8,6 vägde Algot nu =)
    Kan du inte lägga in en bild?
    Algot är jätteförkyld men ingen feber.
    Jag är hemma själv med smågrabbarna idag då sambon och äldsta sonen är på hockeymatch.
    Men båda de små har skött sig riktigt bra hittils faktiskt. Peppar peppar ta i träSkrattande
    Idag ryckte Algot ner mina gardiner, jag hade förträngt hur de var med det. Bäst o byta till kappa då...
    Slänger in en nytagen bild på min gangster

• Annamamma 83
    Apple Pie skrev 2010-10-27 10:37:29 följande:
    Hej hej.....var har inne i början (graviditet och April) men fick sen min Tara den 30 Mars....fast i MArs tråden är alla så långt före, de är nästan 8 månader och min bebis e ju fortfarande bara 6! Så nu tänkte jag titta in här lite igen och bara att läsa de sista inläggen, men förkylda nätter amma 10ggr på natt tänka på att sluta nattamma eller inte, vara sugen på kladdkaka ;) gör att jag känner igen mig här!!!! Så nu kommer jag tillbaka lite, kikar in ibland iallafall!

Algot kom ju 22 feb, men jag är ju med här ändå =)
    Han var ju beräknad 1 April, så han är ju ändå nästan en aprilbebis =)
  • Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-10-27 18:32:29 följande:
    här bakas det för fullt i dag. Stora killen blir 4 den 12 nov så i dag har vi bakat 100 kanel bullar...

Någon som är duktig på tårtor? vill göra en fin tårta men är så dålig på sånt. Någon som har tips?
    Ett tips är att göra vanlig gräddtårta och sen köpa en sån här:

www.cakedreams.se/category119/subcategory118/Barn

vips så har du en tårta sonen kommer avguda och du har sluppit lägga flera hundralappar på detSkrattande
  • Annamamma 83

Algot är också tannalös Skrattande

eowyn Aurora
    Algot väger lika mkt som Harry, men är bara 68 lång.
    Harry ser liksom äldre ut tycker jag...
    Vad är de för någon cool barnvagn du har i bakgrunden? Du måste lägga in en bild på hela!

Svar på tråden Aprilmammor 2010