Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Idag ska Algot till Neo mot på återbesök med läkarkontroll...
    Han är inte riktigt kry än, men hoppas han får en OK stämpel ändå....

Jag har inte varit hos frisören på lääääänge. Hade en enormt ful råttfärgad utväxt som inte alls passa ihop med de slingade håret.
    Hittade en toning här hemma som stått länge, ja köpte fel en gång o trodde de var blekning.
    Ja slängde i den kl 7 imorse i hopp om att se lite mer reko ut när vi ska in till stan.
    Hmm, de blev ju sådär. Den skulle tona håret ca 2 nyanser ljusare.
    Men de blev ju jätteljust. Och där utväxten varit blev de en aning gul orange.
    Ser ut som jag varit så knäppt och slängt i en helblekning i för kort tid.
    ja,ja men ja börjar bli van att se för jävlig ut i hövet!=)

• Annamamma 83

Det gick toppenbra på Neo. Nu behöver vi aldrig mer komma dit, de räcker med bvc.
    Han var superstark för sin ålder. ( men då räkna dom på den korrigerade)...
    Så de var jätteskönt.
    Han hadde gått upp bra på en vecka också trots att han varit sjuk.

Igår utöka jag mitt löpnings spår. 4,4km blev det. De gick kanonbra. Så de får bli att gå på 5 km spåret. Då kanske de händer lite mer med vikten förhoppningsvis =)

Sambon och Jonathan har åkt på städdag på skolan. Jag slapp och är hemma med lill kidsen istället, inte mig emot, då de regnar ute =)

• Annamamma 83
    elinakarlsson skrev 2010-09-18 22:36:40 följande:

I torsdags träffade vi det andra paret och deras dotter inför dubbeldopet nästa helg. Som tur var så hade prästen blandat ihop lokalantalet med hur många de skulle vara. Så de skulle inte ha 120 gäster utan lokalen rymde så mycket, de kommer vara 45 personer, precis som vi. *pust*

Det mest roliga var att de inte alls var förbereda och hade ingen aning om något. Jag hade iaf tittat lite på olika psalmer osv för att ha något som passar oss. Så alla jag önskade valde vi... dessutom ska både jag och min sambo prata i kyrkan, men inte dem. Vi har skaffat en som ska sjunga, inte de, känns som om vi har fixat allt. Men men, då får vår släkt och vänner njuta!

Tuwa hoppar runt som en galning i sin hoppgunga och har börjat, vad ska man säga "rida" i knäet, för söt!

Hoppas ni har en bra helg!!!

Skönt för dig!
    Jag hade inte heller velat ha massa folk.
    Nu har vi inte ens fått tummen ur o döpt Algot, just för ja känner inte för nåt kalas eller galej i kyrkan.
    Men känner ändå mig "dum" att inte han är döpt när de andra två är det...
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-19 12:13:40 följande:

Man kan döpa sig när som Vi hade dopet i kyrkan även om jag inte är förtjust i kyrk/troendesituationer och fika hemma hos oss. Prästen vi hade till Alva var så bra och jag läste en liten vers. Allt blev så bra som jag hade hoppats

Fast jag gillar kyrkan, trots ja inte är direkt troende. Men jag skulle isf bara vilja vara vi i familjen i kyrkan nästa gång. De borde väl gå och ordna eller? Att de bara är vi och inga andra? Så får han iaf bli döpt och inskriven i kyrkan...
  • Annamamma 83

Miamie:
    Var hur mkt ego du vill o skriv när du orkar, alltid kul när man hör ifrån dig!

Helene: Hoppas de håller i sig! Tummen upp!

Idag börjar min operation viktnedgång. Nu är ja jävligt trött på att inte få på mig mina jeans!
    Stegtävlingen på jobbet började idag med. Den håller på tills 17okt, får se hur mkt ja lyckas gå ner under den tiden. Hoppas de börjar hända nåt nu!!!!!!

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-09-20 21:24:18 följande:
    Annamamma: Tummen upp för masken i din blogg Störtskön bild! Vet du, du har inte helt olika mått mot mig, rätt lik kroppsmässigt också. Nu formar vi om oss tycker jag
    Haha, ja lite måste man ju bjuda på Skrattande
    Nu kör vi!
  • Annamamma 83
    Cillizan skrev 2010-09-21 13:16:15 följande:
    Läste om stegräknaren, tror det var i annamammans blogg, kände direkt att en sån måste jag ju införskaffa! Försöker att röra på mig så mkt som möjligt men ibland är det ju lite svårt med motivationen. Har börjat köra plankan också, man blir peppad av er tjejer!
    Har utmanat sambon, första dagen är det 1x30 sek, sedan två dagar 2x 30 sek, tre dagare 3x30 sek osv. Är världsmästare på att gå ut stenhårt och aldrig fullfölja. Dessutom blir man ju peppad för missar jag en dag så ligger ju han före och missar han så leder ju jag, haha, tävlingsmänniska som jag är....
    Stegräknaren är topp!
    Ska försöka ha som måla att försöka komma upp i 12 tusen steg om dagen!
    Då har man lite mer koll hur mkt man faktiskt går.
    Idag när jag var ute på den vanliga lunchpromenaden med hunden så gick ja mkt längre än jag brukar, just för jag hade räknaren på höften...
    Ska också försöka med plankan varje tror den är bra som sjutton!
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-09-21 19:57:18 följande:
    fy farao vad harry skrämde slag på mig o sambon nyss !!

harry var jätte trött o slockande som ett ljus redan innan kl19. en halvitimme senare så skriker harry till nåt fruktansvärt. d var inget gnäll/gråt, utan ett sånt där fullständigt skräckslaget skik! helt från ingen stans. jag blev helt iskall o trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig.  vi sprang båda två in i sovrummet, men väl därinne ligger han kvar precis som jag lämnade honnom,omringad av en mur av kuddar o ser bara lite nyvaken ut.

nån annan vars barn gjort nåt liknande? 
    kan han ha haft en mardröm eller vad var det?? jag har iaf aldrig hört nåt liknande, jag är fortf helt skakis trots att d  e snart en timme sen
    Algot gör så jämt. Flera ggr om dagen. Han vaknar aldrig och är glad, utom nån gång när han lyckas sova ca 2 tim i sträck...
    Oftast är de magknip tror jag. För när man tar upp han så brukar de komma en rap.
    Man vet ju själv hur de kan knipa till i magen...
  • Annamamma 83

Har hemma Vilhelm idag och misstänker urinvägsinfektion.
    Igår kissa han HELA tiden trots att han inte druckit mer än vanlig, snarare mindre.
    Han kissa på sig massa ggr efter han kom hem från dagis, och tre ggr inatt.
    De kan hända en olycka då o då ibland annars också men de var väldigt längesen han kissade i sängen...
    Får väl hoppas de visar nåt, så han inte blivit en "pissenisse"Flört
    Dock verkar han inte ha så ont när han kissar, ja har haft uvi massa ggr och då gör de ju svinont.
    Vet inte om de kan va annorlunda för pojkar och barn kanske?
    Någon med ädre syskon som haft uvi?

• Annamamma 83

Hej allihop
    kul med lite liv igen!
    Vilhelm hade faktiskt ingen uvi och vad de var vet vi inte, dagen efter var han som vanligt igen, höll tätt o kissa inte alls så mkt...
    märkligt märkligt!

Smakisar går sådär får jag väl säga, Han gillar det, men blir inte nöjd av det, han vill ha sin nappflaska!
    Kan man inte få tag i flytande pure??? =)

Svar på tråden Aprilmammor 2010