Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

Aprilmammor 2010

Algot nyps också något djävulskt!
    Nu har han fått börja sitta i gåstolen lite, de gillar han verkligen och han sparkar sig runt jättebra,
    Men vi kör bara korta stunder då han inte kan sitta själv än utan stöd..

På fredag ska han på 6 mån kontrollen (läkarkontroll), får se hur de går...

• Annamamma 83

Helene
    Jonathan sov aldrig heller en hel natt. Allra första natten han sov utan o vakna en enda gång var när han var fem år... Nu är han åtta och vaknar kanske 2 ggr i veckan på natten...

just de där deppiga kände jag för längesen de e ok nu!
    Men någon form av knäpp tror jag att ja fått efter förlossningen. Jag är aldrig ledsen o sånt längre. Men mkt tror jag är faktiskt att jag nu börjat träna o åker hemifrån lite. Med mellangrabben kände ja mig helt less på livet, men då gick jag hemma HELA tiden.
    Nu kommer jag iväg en timma per kväll 4 dagar i veckan och får röra på mig, träffa o prata med andra vuxna, kan säga att de verkligen gjort mig starkare inombords...

Men de är nåt som gjort mig knäpp. Jag är livrädd av att tex ta en promenad i skogen.
    De senaste tre ggr ja sprungit har ja sett saker som skrämt livet ur mig. Tex mött helt vanliga människor i skogen, en gång stod de nedböjda, ja var helt säker på att där framme står två pers som nu kommer överfalla mig o min kompis, ja trodde de huka för att gömma sig. Väl framme såg ja att de var för de skulle sätta på hundarna koppel, Hmm de e så hela tiden, igår på dagen skulle ja gå själv i skogen, ett öppet spår, inte alls mitt i skogen. Ja upptäckte att ja glömt mobilen. fick panik och gick hem igen, ja våga inte gå där då.
    Ja känner verkligen knäpp med just de där, känner mig liksom förföljd. Helt sjukt!

• Annamamma 83
    elinakarlsson skrev 2010-10-08 15:24:55 följande:
    Tuwa älskar också när man sjunger och gör rörelser till!

En fråga till er som vet och varit med om det. Jag känner mig typ apatisk stundtals. Ibland ingen glädje även fast jag har det för bra. Kan tro att det beror på alldeles för lite sömn... Eller kanske att det varit alldeles för mkt ett tag med dop, flytt osv. Kan inte sätta fingret på det!!!

Igår insåg jag även att jag söker en förändring på arbetsfronten. Jag ställde mig själv frågan vill jag ha samma jobb i flera år framåt utan att ta ett kliv upp : Nej! Så jag skrev ihop mitt cv och ansökan och skicka in på ett jobb som skulle passa mig och ge mig ett rejält kliv upp!!! Har inga förväntningar, men vore kul att få komma på intervju åtminstone.

Är det vanligt att man kan bli dep för en kort period som sedan går över snabbt?
    Japp!
    Så vanligt så t om Bvc hos oss har en speciell tid då dom speciellt kollar upp hur mamman mår.
    Man får fylla i ett papper och grejer hur man känner sig, just för dom märkt att hemma gående småbarnsmammor ofta mår dåligt.
    Vet inte om de gör så på alla bvc men hos oss gör dom det...
    Jag mår dock bättre denna gång än sist, tror jag, eller så hinner ja inte tänkta på det mer tre barnSkrattande
  • Annamamma 83

Hipp hipp
    Här görs testet senare. Är säkert nu vid 6 mån eller nåt, för jag har inte gjort det än...
    Men sist fylllde ja inte ens i rätt. Jag sa aldrig till någon att ja mådde dåligt då.
    Så ja kryssa i på alla frågor att ja mådde toppen! Men jag tror ja mår mkt bättre denna gång
    för ja gör så mkt saker. Går på babycafe, kyrkobarnen, plus att ja åker iväg o tränar.
    Sist gick ja bara hemma, hemma o åter hemma!

• Annamamma 83

Jag är lite emot de där med metoder överhuvudtaget.
    Jag tycker varje barn är så unikt, så de inte går att följa en metod eller bok,
    Jag har ju tre barn och har gjort samma sak med alla tre, men alla har haft helt olika sömnbehöv och sina olika rutiner som inte jag styrt dom till!
    Jag har nog mer följt dom hur dom är och försökt göra de bästa av situationen.

• Annamamma 83
    bäbbä skrev 2010-10-10 12:50:32 följande:
    Tycker oxå man ska anpasa sig efter barnets behov. Men jag tycker samtidigt så synd om Emil som vaknar minst 1gång/timmen natten igenom. Han har hakat upp sig på nåt sätt och jag vill hjälpa han att hitta en bättre sömnrytm. Mest för hans skull men även för min egen då jag håller på att bli sjuk av sömnbristen.
    Han kommer inte på nåt sätt lida av att vi följer detta utan tvärtom bli tryggare.
    Jag menar inte att ni gör fel! Absolut inte, det är ju jättebra om det fungerar.
    Men är helt enkelt inte "vår grej"...
    Så hoppas du inte tog min inlägg fel bara!
  • Annamamma 83

Hinner ju aldrig skriva mer.
    Algot är en gnällis och sover endast i "gående" vagn och i bilen till o från dagis!
    Har börjat krångla på nätterna med nu. Men de är för han ligger ju inte still i sängen,. rullar fram o tillbaka o tappar då tutten hela tiden o ligger plötsligt väldigt obekvämt.
    Vad skönt de var när de låg still =)

• Annamamma 83

Ang spiral
    Jag har också kopparspiral och de är inte så farligt som man tror.
    Visst de känns, men det är över på några sekunder.
    Å gud så underbart o slippa komma ihåg o ta piller o grejer...

Helene
    Varför säger hon att du ska få mens först? Är de bara för de inte funka sist eller?
    Min bm säger att man inte behöver fått tillbaka mensen???

• Annamamma 83
    MissSindra skrev 2010-10-13 21:03:26 följande:
    Tackar =)
    Tycker de är så "coolt" att du nu går o väntar en ny, herregud jag tycker jag har en liten bebis hemmaSkrattande
    Vilken vecka är du i??

Idag hade ja svinont i magen igen, blev soffliggande ett tag och då blir inte så mkt gjort hemma. Sambon tog barnen o röran stod ju kvar, Senare blev de bättre o när ja äntligen fick bort lite disk o grejer överallt satt vi båda utslagna i soffan o sa, vad lätt de kommer bli o hålla ordning sen när barnen är stora, vad mkt tid vi kommer ha!
    Haha, då tänkte ja att jag absolut är klar. Men jag vet att jag kommer bli SÅ bebissjuk om kanske ett år eller två. Men jag måste tänka klart då att tre räcker..... eller?????
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-10-14 19:03:10 följande:
    borde jag kanske ge han erättning ist för välling när jag slutar amma?

den här veckan har han även fått börja med gröt på morgonen/f.m (havregrynsgröt med torkade aprikoser mixad slät)
    Jag skulle inte gett välling alla mål.
    Eftersom han är van vid bröstmjölk skulle jag byta ut mot ersättning på dagen.
    Gröt kan han ju få ett mål där på morgonen o sen kan du ju ge välling till tex kvällsmålet,så kanske han står sig bättre till natten, men resterande mål hade jag kört ersättning nu....
    lycka till o hoppas de går bra!
Svar på tråden Aprilmammor 2010