• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-06-22 13:27:10 följande:
    ja de kan man, men den vita "gummigrejen" som sitter längst ner i botten tror ja ej ska diskas i masin... men ja diskar alltid för hand.
    Köpte du stor eller liten flaska, till de små är de med napp nr 1, de har Algot till ersättning.
    till stora tror ja de är 2an.
    mellangrabben har 3an till fullkornsvälling.
    Okej ,så det är bara ta bort den o sen kan man koka alla delar då:)

Vi köpte den med minsta hålet.. För den flaska han har nu sätter han alltid i halsen o det är en så där vanlig flaska som finns att köpa i alla affärer ..
  • 7 michelingodingar
    Ain skrev 2010-06-21 19:25:56 följande:
    Vad trakigt att du känner sa! Det har varit sa trevligt att ha dig här och höra om din stora famil!

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag har haft mycket att göra pa senare tid, med smabarn (som ju alla här inne har),bebisen  som bara vill ligga pa min arm och sova sa att jag bara har vänsterhanden kvar att skriva inlägg med - laaangsamt..., semesterresa, vi haller pa att köpa hus/tomt och dessutom söker jag jobb ( Vi har ju bara 3 manaders mammaledighet här!) sa jag har läst och svarat om det är nagot som jag känner jag är speciellt bra pa (tex bärsjal) och annars svarat pa de senaste inläggen och da är det ju lätt att man missar nagot. Jag är ledsen om du känner att folk inte svarat pa dina inlägg. För att vara ärlig sa har folk inte skrivit sa mycket pa mina heller (inte för att jag skrivit sa  manga). Men jag tänker som sa att folk säkert kommer tillbaka när de fatt in lite mer av en rutin...
    kul o höra men jag känner som jag gör är flera som inte svara på nån annans inlägg utan bara skriver sitt liksom o jag känner att för att skriva i en tråd så vill jag gärna få respons från andra än att man bara ska ge andra respons utan nått tillbaka jag känner mig förbisedd o dum när jag skriver nått utan nån respons så då får det liksom vara för min del!!
    men vill du följa mig o min familj så bloggar jag bl a
  • Madde01
    7 michelingodingar skrev 2010-06-22 13:58:42 följande:
    kul o höra men jag känner som jag gör är flera som inte svara på nån annans inlägg utan bara skriver sitt liksom o jag känner att för att skriva i en tråd så vill jag gärna få respons från andra än att man bara ska ge andra respons utan nått tillbaka jag känner mig förbisedd o dum när jag skriver nått utan nån respons så då får det liksom vara för min del!!
    men vill du följa mig o min familj så bloggar jag bl a
    Fast det är ju jätte svårt o svara när man inte kan svaret heller Rynkar på näsan
    Jag försöker svara så mycket som möjligt om sådant jag kan, men jag kan inte speciellt mycket om mammalivet, är ju nybörjare jag Tungan ute
    MEn självklart svarar jag om jag kan så känner jag iaf..
  • Annamamma 83

Jag svarar på allt ja känner att jag kan svara på.
    O vissa saker ja skriver själv går helt enkelt inte o svara på. Tycker bara de är så skönt ibland o få skriva vissa saker man kanske tex är irriterad på.
    Känns genast bättre efter ja knappat in de på datornSkrattande
    Sen tycker inte alla som ja själv och de respekterar jag,men bara o få vräka ur sig de känns som en lättnad!

• Dalia

Tack för tipsenGlad

Rosa Napp- Hur har det gått för dig? Har du fått hjälp?

• 7 michelingodingar
    Madde01 skrev 2010-06-22 14:22:05 följande:
    Fast det är ju jätte svårt o svara när man inte kan svaret heller Rynkar på näsan
    Jag försöker svara så mycket som möjligt om sådant jag kan, men jag kan inte speciellt mycket om mammalivet, är ju nybörjare jag Tungan ute
    MEn självklart svarar jag om jag kan så känner jag iaf..
    Annamamma 83 skrev 2010-06-22 16:26:56 följande:
    O vissa saker ja skriver själv går helt enkelt inte o svara på. Tycker bara de är så skönt ibland o få skriva vissa saker man kanske tex är irriterad på.
    Sen tycker inte alla som ja själv och de respekterar jag,men bara o få vräka ur sig de känns som en lättnad!
    det är ju just det jag känner att enda gången man kanske kan få respons är om man frågar nått specifikt, att man skriver om t ex vilket framsteg barnet gjort eller vad man hittat på som nu hade vi dop i helgen osv osv får man aldrig någon som helst respons på utan för att få just nån respons så måste det vara en specifik fråga man ställer o då men bara kanske då att man kan få någon som svara eller ger respons.

eller som annamamma skrev o frågade om nån som hade magkatarr o jag gav respons men jaha mer än så var det tydligen inte för inte ett ord sas mer om det från dig sen?!!

jag vet inte är väl bara jag som är känslig kanske men det är så jag känner i alla fall och jag låter då hellre bli o skriva i en tråd som inte ger mig nånting tillbaka kunde ju lika gärna skriva dagbok då för då får man ju bara oxå ur sig saker o ting

men som sagt ha det så bra och vill ni följa mig o min familj så bloggar jag eller vill ni nått annat så är det bara o inboxa el skriva i min GB
  • Madde01

äsch, han satte i halsen när han drack ur denna flaska med Tungan ute
    Fast det bästa med den här flaskan var att Själva pipen sugs i hop, han fick mera ro att äta nu .. Även fast han inte äter så mycket ersättning för han ammar också, men ibland blir han inte tillräckligt mätt av att amma.. Så därför blir det ersättning i bland.. o så mycket smidigare när man är ute på promenad att ge ersättning Flört

• Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-06-22 16:43:43 följande:
    Annamamma 83 skrev 2010-06-22 16:26:56 följande:
    det är ju just det jag känner att enda gången man kanske kan få respons är om man frågar nått specifikt, att man skriver om t ex vilket framsteg barnet gjort eller vad man hittat på som nu hade vi dop i helgen osv osv får man aldrig någon som helst respons på utan för att få just nån respons så måste det vara en specifik fråga man ställer o då men bara kanske då att man kan få någon som svara eller ger respons.

eller som annamamma skrev o frågade om nån som hade magkatarr o jag gav respons men jaha mer än så var det tydligen inte för inte ett ord sas mer om det från dig sen?!!

jag vet inte är väl bara jag som är känslig kanske men det är så jag känner i alla fall och jag låter då hellre bli o skriva i en tråd som inte ger mig nånting tillbaka kunde ju lika gärna skriva dagbok då för då får man ju bara oxå ur sig saker o ting

men som sagt ha det så bra och vill ni följa mig o min familj så bloggar jag eller vill ni nått annat så är det bara o inboxa el skriva i min GB
    Ne, ja kanske skulle skrivit nåt mer eller tackat för svaret, de kan ja erkänna.
    Fast ska ja va ärlig så har ja nog känt tvärtom, har jag skrivit nåt utan att de är en fråga, så brukar du va den som aldrig kommenterat det.
    Tycker iaf det är tråkigt att du känner så och vill lämna oss...
  • lunaria

barbamamma sätter fingret på exakt så som jag känner också, man får lixom inte respons på det viset som man önskar. att bara skriva en massa bara för sakens skull har jag min blogg till ..hoppar av här med för jag ids inte skriva en texter utan att få ett enda svar längre om egentligen det som känns viktigast i mitt hjärta. Barbamamma och Ain, vi ses iaf i andra trådar . ni andra får väl inboxa eller nå't om ni vill fortsätta ha kontakt.

Svar på tråden Aprilmammor 2010