• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Dalia

Rosa Napp-  Ibland tar de prov för att se vad det är innan masn får behandling. Om det är streptococcer så borde du få penicillin.

• Madde01

Är det flera som börjat tapp extremt mycket hår sedan ni fick barn? Känns som jag har tappat halva håret typ :(

Sitter här nu o  väntar på min brorsdotter, ska vara barnvakt idag.. Hon hade ju skolavslutning för en vecka sedan, o hon vill inte vara på fritids när man har sommarlov Tungan ute Då ringer man tilll sin faster, hehe..

• Dalia

Ja, nu har jag börjat att tappa hår, men om det blir somm förra gången kommer det att öka. Jag hade långt hår men fick klippa av det fgör jag stod inte ut med alla hårstrån som låg överallt. Det lugnade ner sig efter ca 8-9 månader.

• micksaan

Här är också en som tappar mycket hår. Dom där hårstråna är överallt! Hoppas det inte blir värre, vill ju ändå se vettig ut på huvudet.

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-21 08:21:52 följande:

Är det flera som börjat tapp extremt mycket hår sedan ni fick barn? Känns som jag har tappat halva håret typ :(

Sitter här nu o  väntar på min brorsdotter, ska vara barnvakt idag.. Hon hade ju skolavslutning för en vecka sedan, o hon vill inte vara på fritids när man har sommarlov Tungan ute Då ringer man tilll sin faster, hehe..

Min 8 åring får ju va hemma hela sommaren om han vill,men har valt själv o gå på fritids iställetSkrattande så de går 9-14 tis-tor på fritids o dagis nu två veckor till.
    Men stora grabben är ju så fruktansvärt sällskapssjuk. Måste hända nåt hela tiden o han måste leka med någon varje minut,o eftersom de flesta andra föräldrar jobbar,så är de andra barnen på fritids. Så han fick som han ville, skönt att dom trivs..

Tappa hår
    Jo, tack!
    Ja har högt hårfäste innnan, nu sitter de fan mitt på huvudet. fruktansvärt.
    Min mor har väldigt tunnt hår, o de har tunnats ut för varje barn hon fått...
    har dock sett en reklam om ett kosttilsskott mot just detta som finns på Apoteket, tänkte testa o köpa de. Kostar dock 399kr, så ja hoppas de funkar
  • 7 michelingodingar

am zandra dopet flöt på kanonbra dock en incident med freya, lexan o ett elstängsel som kunnat sluta illa men jag tar det i den andra tråden känner att i den här tråden får man inget som helst gensvar längre så jag hoppar denna tråd tack o hej!!!!

• Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-06-21 09:18:09 följande:
    am zandra dopet flöt på kanonbra dock en incident med freya, lexan o ett elstängsel som kunnat sluta illa men jag tar det i den andra tråden känner att i den här tråden får man inget som helst gensvar längre så jag hoppar denna tråd tack o hej!!!!
    Känner du så?
    De va ju tråkigt!
  • helene306
    bäbbä: Kul att han uppskattar gröten! Märker du skillnad i mättnad/nöjdare bebis?

Smakisar: Jag tänker ta det lugnt denna gång och försöka gå lite efter vad Alva vill. Med David var jag så stressad eftersom en kompis jag umgicks med började ge sin dotter mat när hon var 4 månader (hon är 2 dagar yngre än David och hon ammade inte henne) och kompisen menade att David gott kunde äta mat också. Det stressade mig något enormt och jag fick dåligt samvete varje gång jag glömt ge honom smakportioner. Jag stod här och kokade grejer och mixade och höll på. Nä, denna gång ska det inte bli så. Samtidigt ser ju maken fram emot att kunna mata Alva också så vi får väl se men denna gång ska jag inte stressa så förbaskat. Någon som tänker ge välling?

Hår: Jag har börjat tappa lite hår nu som först och för mig gör det inget att jag blir av med lite för jag har så himla tjockt hår så det skulle behöva tunnas ut en aning Däremot har jag fått lockar och lite vågigt i hårbotten (av alla ställen!) så mitt spikraka hår är inte spikrakt längre. Efter David blev mitt hår så lockigt så kramade jag lite, lite när jag fönade trodde folk jag permanentat mig. Konstigt hur det kan bli. Dessutom växer det mindre hår under armarna på mig. Tänk om det kunde sluta växa på benen också?

Helgen har varit så skön! Jag gillar när maken är hemma för då tar han Alva och jag kan känna mig friare även om jag inte kan göra allt som jag vill men jag är mer lugn när han är här. Vi har inte pratat med varandra ett smack men en kram, en hålla handen, pill i håret och lite småhångel i form av kyssar kan göra rätt mycket Jag har tänkt mycket på varför jag är så irriterad och det jag kommer fram till är att jag vill ha hemmet på ett visst sätt vilket inte funkar nu eftersom jag inte hinner och jag blir irriterad. Sen tycker jag det hör till självklarheter att man hjälps åt men dit har jag inte fått med maken till 100% än. Sen gör han mer ute, tyngre saker, bygger och grejar som jag inte kan och det är rätt tidskrävande saker, då blir det att jag får ta Alva, städa och laga mat vilket irriterar mig för jag vill också greja i trädgården. Jag behöver komma ut i trädgården har jag insett, det är min avkoppling. Rensa ogräs ska inte underskattas Igår handlade vi lite nya blommor men jag hann bara plantera 2 lavendel innan Alva vrålade i bilstolen. Resten fick maken ta. Fast det räckte med de 2 planteringarna, jag fick gräva lite och få jord på händerna
    Det som knäcker mig mest är att Alva inte sover men nu fick jag ju till en bra knytning med sjalen igår så det blir att ta till den när hon vägrar sova nästa gång. Den var riktigt skön att använda, Alva satt bra och stadigt och jag hade skönt stöd för ryggen.

Ställde mig på vågen med Alva i morse och enligt de siffrorna ska hon väga 6,9-7 kilo. Hon går numera under namnen: Buddha, tjockisAlva, Dunderklumpen och bajsmaskinen  Schysst va? Storlek 50/56 fick jag plocka undan förra veckan, vissa kläder har hon haft på övertid. 
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    7 michelingodingar skrev 2010-06-21 09:18:09 följande:
    Vad tråkigt att du känner så! Jag tycker vi svarar på det man känner sig manad att svara på och många hinner inte med att skriva här längre och hoppar in då och då, det tycker jag är helt ok, men det är väldigt trist om du försvinner!

RosaNapp: Tråkigt att du inte får ordning på bröstvårtorna! Hoppas du får en tid till vc för att kolla upp detta, det är ju jobbigt för er båda!

Alva har problem med torsk, det har hon haft sen födseln och jag penslar med bikarbonat utspätt i vatten men det verkar inet ge sig alls. Ibland känner jag det i bröstvårtorna vid amning.  Jag fortsätter pensla tills vi ska på 3 månaderskollen och ska höra med sköterskan då.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010