Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
annamamma: ååh va skönt det låter med semester, hoppas ni får det riktigt fint!! har bara varit i slottsskogen två gånger o då har de varit jättefint
.
barbamamma: naw va gulligt med ett leende
. gick det bra med dopet??
Madde: har för mig att MAM och Avent (som vi har) nästan har likadana nappar på sina flaskor så de är jättebra i såna fall
.
imorse fick vi sovmorgon ända till klockan 8
. Noah har ju strulat så mycket med sömnen o vaknat runt klockan 4 hela veckan så det var välbehövligt!! Linn vaknade et par gånger, men det är ju bara att lägga henne igen efter matningen...
Nu har vi börjat ge Emil smakportioner. Gröt is da shit!! Han verkligen älskar det. Gapar och "hugger" efter skeden, sen skrattar han högt med gröt i hela ansiktet 
Magen verkar inte bli trög heller, snarare lite lös idag...

Han blir 4 månader den 23:e juni
Vår bvc tant sa att vi kunde börja ge han smakportioner nu. Men jag tar det lite lugnt med tanke på att han är prematur och skulle inte ens vara 3 månader nu egentligen.
Ja hon sa gröt eller potatis. Har köpt en mild havregröt som jag blandar ut med ersättning så den blir lösare. Vet inte om det är rätt men han gillar det och mår bra iaf
Gröt har jag börjat med alla gånger. Maten kommer senare. Brukar börja med gröt med lite fruktpuré på och om det går bra så börjar jag göra lite potatispureér och sånt någon vecka efteråt. Börjar med gröten på morgonen så att dom har dagen på sig om dom skulle få ont i magen (ingen höjdare med ond mage på natten
) samt att det blir en naturlig övergång till full grötportion till frukost då och sen vanlig mat vid lunch.
Ska försöka ringa vc imorgon. Nu har jag inte provat utan amningsnapp alls och ändå har jag fått nya sår idag. Trots att jag trodde det var läkt igår. Blir galen på detta. Lillebror också
.
Imorgon är det också dags för bvc och läkartid för storebror A.
Fortfarande inget namn...
Okj, så då finns det en gröt man kan börja med vid 4mån? :)