Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
helene: har du provat ha henne i en bärsjal eller liknande? Benjamin vill ju heller inte ligga själv när han är vaken, men da sätter jag honom i sjalen sa kan jag göra andra saker som att leka med dottern osv.
Men det borde ju förövrigt din man första att man faktiskt inte kan göra en hel massa saker med en bebis hemma. Jag gör faktiskt nästan ingenting förutom att vara med barnen och laga mat och ibland plocka upp lite. är det nagot annat som ska göras blir det pa kvällen eller da maken är hemma. Vad jobbigt för dig
Annamamma: vad trakigt. Det är ju sa jobbigt när släktingar och nära vänner gör sadana saker. Man vill ju vara lika viktig för dem som de är för en själv...
Förlat att jag inte hinner kommentera mer just nu. Maste fixa nagra viktiga saker - som sagt - det blir ju bara gjort pa kvällen.
Borde ocksa göra tack-kort och skicka ut. Och dessutom göra inbjudan till dopet ocksa! Far göra det i helgen kanske. Har tänkt bänka mig lite framför tv:n och titta pa bröllopet, sa da kan man ju kanske göra nagot nyttigt ocksa... ![]()
Ain: Jag får inte till någon bra knytning med sjalen och jag upplever sjalen klumpig så det blir inte av att jag använder den. Ja, maken är ett kapitel för sig. Han sa att han ska åka till Västerås i jobbet för att spela golf med en kund när han har semester och då menade jag på att man kanske får göra lite avkall på sina intressen under småbarnstiden. Jag får ju göra det nu för jag hinner inte det jag vill och då undrade maken varför jag inte hinner när andra gör det? Tja, andra kanske hjälper till mer hemma och delar lika vilket inte förekommer här. Egentligen skulle maken vaa föräldraledig minst 1 månad för att se hur det är men det går ju inte med hans jobb (påstår han) Ibland undrar jag om han inte skyller på jobbet för att han inte orkar vara hemma? När maken kommer hem från jobbet landar han i soffan och där blir han kvar större delen av kvällen. Jag får hela tiden säga till, "kan du göra, kan du ta" mm för han gör nästan inget självmant. Han och David är precis lika: helt inne i tv:n och icke kontaktbara och jag får tjata, tjata, tjata. Påtalar jag detta ser inte maken problemet för han hjälper visst till, det är bara jag som ljuger och hittar på att han inte gör det. Jag anser inte att vi har ett bra förhållande just nu, vi är mest irriterade på varandra ![]()
helene:vad jobbigt det är när man hamnar i en ond spiral hela tiden
tror med din man skulle behöva få vara hemma o inse själv att man faktiskt inte hinner det man vill med små barn!! o sen spela golf med en kund på sin semester ghaaaa låter som min karl han går på semester kl 16 idag
MEN på onsdag ska han göra nått jobb
jaa men då har man väl för fasen inte semester!!!!! där maken jobba förut dom hade inget vett alls o ringde maken konstant 1 gång om dagen under dom åren han var där på hans semester för domredde inte ut jobben när han var borta MEN jag fick frispel har man semester så har man liksom o maken sa åt dom hur arg jag vart o sen lugnade samtalen ner sig iaf o svarade jag när dom ringde ja då vart dom först tysta o sen frågade dom försiktigt efter maken
blir så frustrerad när jag läser om hur du har det med din man för jag hade det likadant en gång i tiden men man står o stampar på en o samma punkt o når ju aldrig fram till dom
jag nådde ju fram den dagen jag gav barnen svarta sopsäckar inför ögonen på honom o sa till dom o packa o bad honom fara åt helvete o sen att han bytte jobb i samma veva räddade vårt äktenskap o fick honom o öppna ögonen!!
du kanske ska ta till o göra nått så drastiskt som o be honom fara o flyga o packa grejjer o se hur han reagerar på det??!!
här är det fullt upp med handla o planera för på söndag döps agathon, jisses hade glömt o hämta nyckeln till församligshemmet o bett om o få låna dopklänningen så det blidde lite panik här igår
ska ju bjuda på sill,färskpotatis,sallad, kassler o korv för dom som inte äter sill,dricka och kaffe jordgubbstårta och kladdkakemuffins till efterrätt
helene: åh, vad irriterad jag blir, å dina vägnar. För det första är det väl fullständigt ointressant vad andra hinner med, man är inte "alla andra". För det andra, vem ska ta barnen när du ska göra ditt då? Eller så långt har han inte tänkt? För du ska ju naturligtvis få göra egna saker utan att barnen är med!
Tror att karlarna som inte är hemma har väldigt svårt att se vad som sker under en dag egentligen och varför man inte hinner. Dom tänker inte på att man som fl aldrig har en rast exempelvis. Dom har sina raster där dom kan sitta och slappa, småsnacka och så utan att ha någon som behöver bäras, bytas blöja på eller bara tjattrar i örat. Dom får gå ensamma på toaletten, en annan får liksom gå när läge är och sällan själv
. Etc. Mitt ex ser sånt, men så har han alltid tagit barnen mycket på helgerna. Så då ser han ju vad snabbt tiden går.
Dalia: vad innebär streptokocker då? Idag ser det bra ut, bara lite rött, men jag ger mig den på att provar jag utan amningsnapp så blir det sår igen...
Namn blev ju inget förra helgen, men exet sa att han skulle fundera till den här helgen. Nu tror jag ju inte det blir så, men jag vill verkligen ha det klart nu.
Var på bvc i onsdags. Märks på vikten att han inte får i sig lika mycket. Har bara precis passerat 6kilosgränsen nu.
Rosa Napp- Streptococcer är ju en bakterie som kan bilda sår på huden (och i halsen). Det kan tex se ut som blöjeksem. En bekant till mig fick det på bröstvårtorna när hon ammade och hon var tvungen att sluta amma för det gick inte över. Kolla med VC om du kan få komma dit och ta prov.
Helene
förstår din frustation. du har inte bara 2 barn, utan 3!
Jag har de väldigt bra tror jag på just den punkten. Min sambo är hemma med oss all sin lediga tid o de är ja verkligen jätteglad för! Jag älskar när vi är hemma hela familjen!
Sen är väl inte allt på topp, barnen somnar ju alltid sent, så vi har ju ingen tid för varann.
Har varken kysst varann eller nåt annat på ca 6 mån. en snabb puss i farten är de enda.
Men lider inte av de, tänker inte ens på det, men ja tror de är jobbigare för min sambo!
Nu har ja inte tänkt på vikten på ett tag, ätit som vanligt o knappt hunnit med nåra promenader o då har ja gått ner 2kg, hmmm
hoppas de e kroppen som ställt om sig nu, mensen har ju kommit tillbaka o bröstmjölken är puts väck! håller tummarna för detta!
Kommer in här vu =) Emil han växer och mår bra hoppas att även era små har det gott
annamamma: nä fyy va taskigt att hon inte kom fastän hon sa det, så tycker jag inte man gör det. makens mamma är likadan, när hon körde förbi här så struntade hon att komma iaf, svampplockning var mer prioriterat o maken blir så besviken varje gång det sker
. dock bara 1 gång om året, men ändå..
härligt att du minskat i vikt nu
.
helene: usch va frustrerad jag blir på din make att han inte förstår vilket jobb det är att ta hand om barn och vaddå "alla andra", vilka andra menar han?? vi är två här hemma och ändå hinns inte saker med för man kan inte säppa sitt barn vind för våg för att man ska göra saker, vilket jag försöker förklara då o då för min make som tycker man kan packa hur mycket som helst. gäller också att samla energi imellanåt o bara sitta o slappa om man har möjlighet till det. låter iaf som att våra döttrar är väldigt lika, fattar inte hur man kan vara vaken så mycket på dagarna!! men vad vill din make egentligen, älska han dig o så eller hur känns det?? jag hade ldrig klarat av att leva med någon som din make faktiskt..
jag blir tokig på det här, mina barn väcker varandra så hur det än blir så är vi vakna från 4-5-tiden vareviga dag!! håller på att bli tokig
. och eftersom ingen sover middag blir det ingen vla på dagarna heller. jag är så illamåendeav trötthet..