• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Annamamma: Takbox är bra

Mens: Nä fy, jag vill att den håller sig borta ett tag till och jag vill inte blöda som en gris heller ... Jag hade tänkt sätta in kopparspiral på efterkontrollen (som jag nu skjutit till juli ) men nu funderar jag på att vänta. Dels vill jag (nog) ha fått igång mensen innan så det inte kopparspiralen ställer till med något och dels har vi ingen sex Drömmer så varför egentligen? Jag får se hur det blir. Bara för att jag skriver om det så skramlar väl maskineriet igång snart.

Apropå ingenting: jag skulle testa plankan för några dagar sen. Tjena! Jag säckade ihop som bara den! Mina magmuskler är FULLKOMLIGT väck ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Margaux

Hej tjejer!

Här är det en till som blir helt svett av all aktivitet i tråden... Jag hinner verkligen inte läsa tillräkligt! Eller svara...

Vi har haft det lite upp och ner, för två veckor sen var vi på begravning för min farmor... Där träffade vi min söta lilla systerdotter som klarade att smitta mig med en aggressiv förkylning! Den klarade jag sen av att ge till León och han fick en massa feber och var riktigt sliten! Vi var två dagar på sjukhuset.... Så små ska tydligen inte ha feber(ber om ursäkt att jag var felinformerad förut...)! Vi skulle egentligen åkt till Spanien i måndags som naturligtvis fick ställas in! Nu har han varit feberfri i mer är 1,5 dygn och vi har köpt nya biljetter till i morgon! Vi ska till Ibiza på en födelsedagsfest.... Hoppas det gåt bra i morgon!
    Vi har använt saltvattensspray och nässug till lillkillen men jag köpte också riktiga näsdroppar på apoteket idag om han verkar tät i morgon! Hoppas inte det!

• Margaux
    EowynAurora skrev 2010-06-22 21:30:29 följande:
    om jag inte hade läckt så bedrövligt så hade jag kunnat sova utan bh på natten. d börjar bli rätt jobbigt att jämt o ständigt ha bh på sig dygnet runt 
    Jag läcker också som ett såll! Det finns fina ullinlägg som man kan tvätta på 60 grader. Mina är norsktillverkade och heter "Ullrik" och har som en ficka där man kan lägga in ett vanligt inlägg! Jag gillar Libero bäst för dem suger bra...

Jag sover med en mjuk bh på natten, fungerar bra men visst hade det varit skönt att slippa!
  • Margaux
    Madde01 skrev 2010-06-22 21:40:31 följande:
    JA, fy vad jobbigt Rynkar på näsan

Min lilla pojke här hemma är som sagt helt genom täppt i näsan, men kan det gå ut så ögat svullnar. För under vänster öga när vi vaknade i morse såg jag att han var svullen, finns bild i galleriet där han ligger o sover så ser man att det är rött där .. Ser ju ut som han fått en smäll elr nått, vet inte vad folk tänkte när dom såg oss i dag på affären Tungan ute
    Har du näs-Frida?
  • Margaux

Bidräkten är bedårande.... Verligen söt!! :)

Helene, jag satte in en kopparspiral! So far har den fungerat super, märker inte av den alls.. ej heller när den sattes in!

• Margaux

Vill också tipsa om rean på Polarn och Pyret... Galet mkt fint! Shoppade ett lass på internet.... Så nu ska han bli så fin så fin!

• Madde01
    Margaux skrev 2010-06-23 22:38:22 följande:
    Har du näs-Frida?
    Japp , men snoret kommer ju tillbaka efter bara några timmar.. Så det är ju inte en långvarande lösning direkt Tungan ute
  • J R

Margaux:
    Usch, det lät inget vidare. Jag bävar för när lillen blir sjuk. De är ju så små och hjälplösa.

Har ett P o P -paket som skall avhämtas idag.
    Älskar REA !

• EowynAurora
    Margaux skrev 2010-06-23 22:37:04 följande:
    Jag läcker också som ett såll! Det finns fina ullinlägg som man kan tvätta på 60 grader. Mina är norsktillverkade och heter "Ullrik" och har som en ficka där man kan lägga in ett vanligt inlägg! Jag gillar Libero bäst för dem suger bra...

Jag sover med en mjuk bh på natten, fungerar bra men visst hade det varit skönt att slippa!
    jag googlade dom där "ullrike" o d står at dom e 13cm i diameter, då borde dom väl ändå täcka rätt stor del av bröstet? jag har problem med att brösten flyter ut i armhålorna när jag ligger ned o då hjälper inte inläggen.

jag har en mjuk bh med kardborre-öppning fram från apoteket som jag köpte i all hast 2 dar efter förlossningen, men den håller inte brösten alls på plats när man ligger ned.

blir nog illa tvungen att ge mig ut att köpa en ny bh, men d e inte lätt o prova ut när man har en otålig bebis i vagnen med sig.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306

EowynAurora: Mina bröst flyter också ut i armhålan när jag ligger på rygg och jag har Apotekets amningstopp i strl L. De tycker jag håller brösten på plats och de är sköna att sova i men inga att ha annars än till natten.

Margaux: Hoppas ni får en skön resa! Det är jobbigt när de små blir täppta och har det jobbigt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010