Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Hej här inne
jag är iaf en av dom stannar kvar i den här tråden. även om jag aldrig hörs. men jag läser när jag hinner o tar till mig av tips o råd ni andra diskuterar här inne.
nu när jag ändå e här inne nu så bara MÅSTE jag skryta lite om min goa Harry, som växer så d knakar
här e oxå en bild på honnom i en humle-dräkt jag köpt på lindex. gaaah jag vill nästan äta upp han för han e så söt i den
(dräkten har dessutom små vingar på baksidan som gör han ännu goare)

Åh, den där dräkten är ju så gullig.. Tänkte köpa en sådan till Julius, då sambon tyckte vi skulle köpa en draktröja till han i stället
Men den är han så fin i också ...
Ojojoj nu har jag läst tillbaka! Läääääängesen jag var här på fl
hehe tentaklerna på huvudet o vingarna på ryggen e ju bara för roliga så jag inte kan sluta le när han har dräkten på sig
jag köpte dräkten direkt när jag såg lindex-reklamen. men harry var bara 3 veckor då o minsta storleken var 62/68 så d e inte förren nu han kan ha den, men den e dock för lång i benen.
jag sa d ti sambon härom dan att om d hade varit halloween snart så hade jag kunnat klä ut mig till en blomma o harry kunde ha humle-dräkten på sig. d skulle va så klockrent ![]()

nån som vet om man måste använda amningsinlägg under hela amninngsperioden?
jag läcker som ett såll o måste använda såna dygnet runt o byta flera ggr. mest irriterad blir jag på natten när man ligger ned i sängen o tuttarna flyter ut i armhålorna*morrar ilsket* inläggen sitter ju fastklistrade i bh:n o hamnar ju på fel ställe.
funderar på att köpa tvättbara amningsinlägg,för att ha på natten. dom e ju iaf lite större.
vilket märk brukar vara bäst?

Eowyn - Kan tyvärr inte svara på det, jag läcker ingenting.. Har itne förstått varför? Men det kan väl vara för att jag inte har tillräckligt med mjölk då antar jag..
Jag är kvar
Jag tycker det är tråkigt om folk lämnar tråden och angående att kommentera och ge respons gör man ju lite vad man känner för. Jag glömmer rätt mycket men försöker ha pejl och sen svarar jag på det som jag känner att jag kan svara på. Man behöver ju inte ge respons på precis allt som skrivs och jag tycker att man får vara ego och skriva om sitt men att man inte kan räkna med att få respons alla gånger. Ibland har man mer tid att svara ibland mindre.
EowynAurora: Läcker du så mycket nu så är det nog risk att du får använda amningsinlägg hela tiden. Kanske smidigare att försöka leta tyginlägg? Finns såna??
Med David hade jag i början men kunde sluta med dom rätt omgående. Jag använde upp en kartong och nästa kartong (50 st) använde jag inte upp. Nu med Alva behöver jag fortfarande. Jag läcker väl inte mycket men inläggen är blöta ibland och trycker jag inet till det oammade bröstet vid amning så läcker jag som ett såll från det bröstet.
Jag har haft molande i magen i några dagar, igår kom lite rosaaktigt på toapappret. Tänk om mensen är på ingång? Skit ... Jag hade hoppats slippa det längre denna gång. Efter David fick jag mens 10 veckor efter förlossning.