• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • 7 michelingodingar
    Annamamma 83 skrev 2010-06-22 18:13:19 följande:
    Ne, ja kanske skulle skrivit nåt mer eller tackat för svaret, de kan ja erkänna.
    Fast ska ja va ärlig så har ja nog känt tvärtom, har jag skrivit nåt utan att de är en fråga, så brukar du va den som aldrig kommenterat det.
    Tycker iaf det är tråkigt att du känner så och vill lämna oss...
    just för att man aldrig får respons tillbaka så har jag ledsnat med o försöka ge andra respons och då blir det nog så att andra upplevt att jag inte svarat nån.

am zandra. japp det gör viGlad
  • EowynAurora

Hej här inne jag är iaf en av dom stannar kvar i den här tråden. även om jag aldrig hörs. men jag läser när jag hinner o tar till mig av tips o råd ni andra diskuterar här inne.

nu när jag ändå e här inne nu så bara MÅSTE jag skryta lite om min goa Harry, som växer så d knakar   här e oxå en bild på honnom i en humle-dräkt jag köpt på lindex. gaaah jag vill nästan äta upp han för han e så söt i den   (dräkten har dessutom små vingar på baksidan som gör han ännu goare)

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Madde01

Åh, den där dräkten är ju så gullig.. Tänkte köpa en sådan till Julius, då sambon tyckte vi skulle köpa en draktröja till han i stället Skrattande Men den är han så fin i också ...

• Tokis

Ojojoj nu har jag läst tillbaka! Läääääängesen jag var här på fl

• EowynAurora

hehe tentaklerna på huvudet o vingarna på ryggen e ju bara för roliga så jag inte kan sluta le när han har dräkten på sig   jag köpte dräkten direkt när jag såg lindex-reklamen. men harry var bara 3 veckor då o minsta storleken  var 62/68 så d e inte förren nu han kan ha den, men den e dock för lång i benen.

jag sa d ti sambon härom dan att om d hade varit halloween snart så hade jag kunnat klä ut mig till en blomma o harry kunde ha humle-dräkten på sig. d skulle va så klockrent

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-06-22 18:27:11 följande:
    Ska alla hoppa tråden nu ? Obestämd
    Ne, ja e kvar iaf. Jag känner inte så. Jag tycker att jag får respons på de mesta, o ja försöker att svara på de ja kommer på nåt o skriva om typ.
    Har inte menat o va "dryg" mot någon absolut inte.
    Tycker de e tråkigt att du också känner så am zandra.

eowyn
    den dräkten e jättesöt, lindex bi =)

Madde,
    förresten vrf han sätter i halsen kanske e av ovana, Algot gjorde de när han skulle lära sig äta ur flaskan. Efter ett tag gick de bra, så håll ut!

Jag undrar var Armani  tagit vägen???
  • EowynAurora

nån som vet om man måste använda amningsinlägg under hela amninngsperioden?
    jag läcker som ett såll o måste använda såna dygnet runt o byta flera ggr.  mest irriterad blir jag på natten när man ligger ned i sängen o tuttarna flyter ut i armhålorna*morrar ilsket* inläggen sitter ju fastklistrade i bh:n o hamnar ju på fel ställe.

funderar på att köpa tvättbara amningsinlägg,för att ha på natten. dom e ju iaf lite större.

vilket märk brukar vara bäst?

• Madde01
    Tokis - Välkommen tillbaka :) Har ni full rulle hemma?

eowyn - Ja, men den är ju fruktansvärt söt den där dräkten. haha, det skulle vara en syn det på halloween

Anna- Ja, för det blir alltid så när han dricker ur flaska.. När han ammar är det inga problem. Han har ju alltid ätit lite ur flaska enda sedan bb. För då var han ju så tanig så då var det dom på bb som rekomenderade att göra både och, sedan har det blivit till en vana.. För han ammar inte tillräckligt länge så han blir mätt..
    Tror inte min mjölk är tillräckligt fet för lillkillen..

Ja, det är flera jag saknar här i tråden Armani ,  Linnie , IdaaJohanssoon, Sedan tokis.. Men hon dök ju upp hejbums idag bara Skrattande

Julius har sovit här sedan 17. vaknat o ätit emellan gångerna.. Men han har vart så genomtäppt i näsan dom senaste dagarna.. Så han har inte sovit så bra på nätterna kan vara därför..
  • Madde01

Eowyn - Kan tyvärr inte svara på det, jag läcker ingenting.. Har itne förstått varför? Men det kan väl vara för att jag inte har tillräckligt med mjölk då antar jag..

• helene306

Jag är kvar

Jag tycker det är tråkigt om folk lämnar tråden och angående att kommentera och ge respons gör man ju lite vad man känner för. Jag glömmer rätt mycket men försöker ha pejl och sen svarar jag på det som jag känner att jag kan svara på. Man behöver ju inte ge respons på precis allt som skrivs och jag tycker att man får vara ego och skriva om sitt men att man inte kan räkna med att få respons alla gånger. Ibland har man mer tid att svara ibland mindre.

EowynAurora: Läcker du så mycket nu så är det nog risk att du får använda amningsinlägg hela tiden. Kanske smidigare att försöka leta tyginlägg? Finns såna?? 
     Med David hade jag i början men kunde sluta med dom rätt omgående. Jag använde upp en kartong och nästa kartong (50 st) använde jag inte upp. Nu med Alva behöver jag fortfarande. Jag läcker väl inte mycket men inläggen är blöta ibland och trycker jag inet till det oammade bröstet vid amning så läcker jag som ett såll från det bröstet.

Jag har haft molande i magen i några dagar, igår kom lite rosaaktigt på toapappret. Tänk om mensen är på ingång? Skit ... Jag hade hoppats slippa det längre denna gång. Efter David fick jag mens 10 veckor efter förlossning.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Aprilmammor 2010