Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Att jag svettas kan jag ta, det är jag van vid men soleksemet är skitjobbigt! Det sticker så förbaskat! I lördags grejade jag lite i trädgården, knappt 1 timme och båda armarna och på bröstet fick jag som upphöjda, stickande småblåsor ... Jag vill ju också få färg för man känner sig fräschare.
Ni har inget parasoll så länge, eller kan köpa något billigt?

Hade tid i dag egentligen, men jag vill verkligen inte gå dit själv o sambon kunde inte följa med idag, så på Torsdag hoppas jag för hans eget bästa att han följer med
Hej
Läser denna tråd sedan länge men har inte skrivit nått direkt.
Men måste bara få kolla med er lite.
Min dotter Isabella är 11 veckor och håller sin vikt fint. Del-ammar men hon får mest ersättning för jag har så lite mjölk.
Nu till min fundering: Isabella SOVER jämt.....hela nätter (vaknar en gång vid ca 4 och får ren blöja och en flaska. Sen sover hon direkt igen. Sover tills 9 tiden, ren blöja, dagkläder och tutte/flaska igen......Sover tills 11. Sen vaken kanske i två timmar sen sover HELA eftermiddagen.
Vaknar vid middagstid. Badar ca. varanan dag och leker ett tag i sitt babygym eller sitter med mig i köket i sin babysitter. Sen framåt 20. Ren blöja, pyjamas. Somnar för natten nånstanns 21.30.....sover hela natten igen.
Alltså jag har ju en 6 årig pojke..inte sov han så här mycket....
Jag blir orolig....är det nått fel på henne?
Men när hon är vaken, ler hon, leker, "pratar" och är aktiv.
Hon ÄLSKAR när vi går ut med vagnen..försöker göra det varje dag på eftermiddagan.
MEN igen..jissa vad hon gör i vagnen...jo sover!
Bajsar regelbundet varanan dag.
Sover era bebisar så här mycket? Är jag bara nojig för ingenting?
BVC säger bara att de sover mycket "i början"..men vad då början...hur länge är "i början" då?
Hoppas ni ursäktar mitt ego inlägg och långt också.....blir bara så rädd i bland.
Är 40 år..."gammal mamma"...hon är mitt mirakel.
Kram alla
NicholasMamma: tror inte du behöver vara orolig. Min första var en sån som sov mycket och mini här är det också. Han sover mycket fortfarande, 2 månader den 24.
Och han följer sin storasyster verkar det som för idag har han börjat försöka vända på sig. Storasyster rullade från rygg till mage när hon var 2 månader och tillbaka när hon var 2½ månad. Nöjd och go kille blev det när han fick hjälp sista biten
Nästan som om man skulle vilja ha en till faktiskt..
)! Men ska bita ihop och låta henne vara där tills imorrn då hon tycker det är så kul där.Tack för era svar alla ni =)
Läste lite om både värme och tillväxtperioder.
Ja hon är jätteglad och pigg när hon ÄR vaken. Vikten är jättebra enl. hennes kurva säger BVC.
Skönt att höra om era bebbar....ja att en del är likadana.
Tänkte också att jag kanske har för mycket på henne nu när det är så varmt. Ska testa att bara ha en body med kortärm i morrn (om det är lika varmt) när hon ligger i babynestet (ispjälisen).
Sydde babynestet av flanell och det är ju varmt i sig självt.
tack igen för era lugnande svar
kram