• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-06-28 13:32:57 följande:

Att jag svettas kan jag ta, det är jag van vid men soleksemet är skitjobbigt! Det sticker så förbaskat! I lördags grejade jag lite i trädgården, knappt 1 timme och båda armarna och på bröstet fick jag som upphöjda, stickande småblåsor ... Jag vill ju också få färg för man känner sig fräschare.

Ni har inget parasoll så länge, eller kan köpa något billigt?

(¯`°•.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.•°´¯)
    JA, svettas det gör jag med.. Men så är det ju på sommarn Tungan ute
    Jo, får köpa det i stället kanske då.. Men hade känt så mycket enklare med UV tält ..

På Torsdag är det dags för nästa spruta för Julius Rynkar på näsan Hade tid i dag egentligen, men jag vill verkligen inte gå dit själv o sambon kunde inte följa med idag, så på Torsdag hoppas jag för hans eget bästa att han följer med Tungan ute
  • VildVittra

Hej

Läser denna tråd sedan länge men har inte skrivit nått direkt.
    Men måste bara få kolla med er lite.
    Min dotter Isabella är 11 veckor och håller sin vikt fint. Del-ammar men hon får mest ersättning för jag har så lite mjölk.
    Nu till min fundering: Isabella SOVER jämt.....hela nätter (vaknar en gång vid ca 4 och får ren blöja och en flaska. Sen sover hon direkt igen. Sover tills 9 tiden, ren blöja, dagkläder och tutte/flaska igen......Sover tills 11. Sen vaken kanske i två timmar sen sover HELA eftermiddagen.
    Vaknar vid middagstid. Badar ca. varanan dag och leker ett tag i sitt babygym eller sitter med mig i köket i sin babysitter. Sen framåt 20. Ren blöja, pyjamas. Somnar för natten nånstanns 21.30.....sover hela natten igen.

Alltså jag har ju en 6 årig pojke..inte sov han så här mycket....
    Jag blir orolig....är det nått fel på henne?
    Men när hon är vaken, ler hon, leker, "pratar" och är aktiv.

Hon ÄLSKAR när vi går ut med vagnen..försöker göra det varje dag på eftermiddagan.
    MEN igen..jissa vad hon gör i vagnen...jo sover!

Bajsar regelbundet varanan dag.

Sover era bebisar så här mycket? Är jag bara nojig för ingenting?
    BVC säger bara att de sover mycket "i början"..men vad då början...hur länge är "i början" då?

Hoppas ni ursäktar mitt ego inlägg och långt också.....blir bara så rädd i bland.
    Är 40 år..."gammal mamma"...hon är mitt mirakel.

Kram alla

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • RosaNapp

NicholasMamma: tror inte du behöver vara orolig. Min första var en sån som sov mycket och mini här är det också. Han sover mycket fortfarande, 2 månader den 24.

Och han följer sin storasyster verkar det som för idag har han börjat försöka vända på sig. Storasyster rullade från rygg till mage när hon var 2 månader och tillbaka när hon var 2½ månad. Nöjd och go kille blev det när han fick hjälp sista biten

• Madde01
    Nicholasmamma- Här hemma har vi problemet att pojken sover för lite vissa dagar.. O andra dagar kan han inprincip sova hela dagen.. O jag har ingen aning om vad det beror på faktiskt.. Så länge hon är pigg o glad när hon är vaken ska det väl inte vara nått kontigt?

Åh, sitter o kollar tillbaka i förlossningsjournalen.. O minns när man fick upp lilleplutt på magen.. Vad UNDERBART det var Skrattande Nästan som om man skulle vilja ha en till faktiskt..
  • helene306
    RosaNapp skrev 2010-06-28 17:41:26 följande:
    mamma-monika.blogspot.com/
    Vilka sötnosar!

Nicholasmamma: Du behöver inte oroa dig. Så länge äter och går upp i vikt och växer så är det ingen fara. Sova mycket kunde min son (första) göra. Ibland sov han hela dagar, vaknade för att ammas och somnade igen. Ibland fick jag väcka honom för det gjorde ont i brösten. Nu andra, Alva snart 3 månader är det tvärtom med. Hon sover knappt om dagarna. Idag blev det 1 timmes sömn. Hon sover bra om natten, vaknar/knorrar när det är dags att amma med 2-4 timmars mellanrum sen somnar hon igen.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Armani
    Helene Vilken goding ni har där hemma Kul att dopet gick så bra!

Lilla illa Grattis till förlovningen

Ja hörrni, ja vet inte alls ja... Tillväxtperiod eller ej, men just nu går han under namnet Gnäll Noel här hemma och Alicia brukar härma hur han låter som Haha. Nä men han gnäller ju så fort vi enigt honom kommer för långt ifrån, men ofta så duger det inte ens att vi sitter bredvid honom utan han SKA sitta i knäet och det är lite smått stressande då man tex ska äta. Alicia var helt tvärtom, hon ville inte ligga och gosa i famnen eller så på dagarna och roade sig själv hur bra som helst men däremot på nätterna mös hon mellan oss dom första tre månaderna. Jaja, det går väl över hoppas jag Har iaf köpt en bärsele som han får vara i då jag är själv med honom och behöver ha händerna fria en stund

Igår åkte vi till svärmor och lämnade Alicia där, for hem igen och tänkte ha det mysigt med god mat osv tillsammans med sambon, lugnt och skönt hemma osv men inte då, saknar ju lilltjejen våran så man håller på att börja gråta då man går förbi hennes rum (hormoner? Oskyldig)! Men ska bita ihop och låta henne vara där tills imorrn då hon tycker det är så kul där.

Förresten, hur mycket går era barn upp i veckan ni som helammar?
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • VildVittra

Tack för era svar alla ni =)

Läste lite om både värme och tillväxtperioder.
    Ja hon är jätteglad och pigg när hon ÄR vaken. Vikten är jättebra enl. hennes kurva säger BVC.

Skönt att höra om era bebbar....ja att en del är likadana.

Tänkte också att jag kanske har för mycket på henne nu när det är så varmt. Ska testa att bara ha en body med kortärm i morrn (om det är lika varmt) när hon ligger i babynestet (ispjälisen).
    Sydde babynestet av flanell och det är ju varmt i sig självt.

tack igen för era lugnande svar

kram

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Ain
    RosaNapp skrev 2010-06-28 17:41:26 följande:
    mamma-monika.blogspot.com/
    Vad vaken han ser ut! Jättegulligt.

Benjamin har ocksa börjat vända sig och vänder sig fran rygg till mage hela tiden! Andra vägen mer sällan. Da tror jag det är mer en olycka  Han ligger ocksa och drar upp knäna under sig. Sa annorlunda motför storasyster som hatade att ligga pa mage och därför aldrig vände sig pa mage. Tror hon gjorde det en eller tva ganger. Dessutom kröp hon aldrig utan hoppade pa rumpan...

armani: jag vet faktiskt inte vad Benjamin gatt upp i veckan, vi vägde honom vid en manad och tva manader och sedan ska vi väga igen da han  är 4 manader. Men jag försökte väga honom här hemma för ett tag sedan, sa jag gissar att han gatt upp runt 200g i veckan. Hur mycket har Noel gatt upp?
    Benjamin är ganska smal, men lang. Nu väger han runt 6.5kg (tre manader) och jag tror att han är ungefär 63 cm. Men att mäta själv är ju väldigt svart

Grattis till dop lilla illa och helene! Och till förlovning - jag kan tänka mig att folk var sa fokuserade pa bebisen att de inte tänkte pa ringarna. jag är en sadan som nog skulle sett det, men min man absolut inte.
    Vad söt Alva är - och hon ser verkligen glad ut pa ögonen

Ah, jag vill ocksa ha ett UV-tält men maken tycker det är helt onödigt. Man kan ju göra skugga pa annat sätt tycker han...

Hade tänkt kommentera mer, men fick i kväll ett samtal angaende tomten vi funderar pa att köpa och vi maste bestämma oss tills imorgon om vi vill köpa den - tyvärr till ett egentligen för högt pris... Ah, vilken vanda
  • Armani
    Ain skrev 2010-06-28 21:49:54 följande:
    Vad vaken han ser ut! Jättegulligt.

Benjamin har ocksa börjat vända sig och vänder sig fran rygg till mage hela tiden! Andra vägen mer sällan. Da tror jag det är mer en olycka  Han ligger ocksa och drar upp knäna under sig. Sa annorlunda motför storasyster som hatade att ligga pa mage och därför aldrig vände sig pa mage. Tror hon gjorde det en eller tva ganger. Dessutom kröp hon aldrig utan hoppade pa rumpan...

armani: jag vet faktiskt inte vad Benjamin gatt upp i veckan, vi vägde honom vid en manad och tva manader och sedan ska vi väga igen da han  är 4 manader. Men jag försökte väga honom här hemma för ett tag sedan, sa jag gissar att han gatt upp runt 200g i veckan. Hur mycket har Noel gatt upp?
    Benjamin är ganska smal, men lang. Nu väger han runt 6.5kg (tre manader) och jag tror att han är ungefär 63 cm. Men att mäta själv är ju väldigt svart

Grattis till dop lilla illa och helene! Och till förlovning - jag kan tänka mig att folk var sa fokuserade pa bebisen att de inte tänkte pa ringarna. jag är en sadan som nog skulle sett det, men min man absolut inte.
    Vad söt Alva är - och hon ser verkligen glad ut pa ögonen

Ah, jag vill ocksa ha ett UV-tält men maken tycker det är helt onödigt. Man kan ju göra skugga pa annat sätt tycker han...

Hade tänkt kommentera mer, men fick i kväll ett samtal angaende tomten vi funderar pa att köpa och vi maste bestämma oss tills imorgon om vi vill köpa den - tyvärr till ett egentligen för högt pris... Ah, vilken vanda
    Ja att väga själv är svårt Noel har nog i genomsnitt gått upp lite drygt 300 g i veckan. Enligt bvc (som alltid ska till att oroa en kan jag tycka) så brukar helammade barn falla en bit precis i början på kurvan och sen går den nästan spikrakt uppåt, medan Noel som bara gick ner 80 g när han föddes knappt föll något och sen gått upp mer på en jämn kurva uppåt. Ingen som sagt att det är fel med det eller så, men man undrar ju Obestämd

Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra med tomten
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
Svar på tråden Aprilmammor 2010