• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-06-29 11:25:37 följande:
    Så, la in en bild på Algot så som han ser ut nu. Den är tagen för en liten stund sen

www.anna-nyberg.com
    Men jistanes så söt!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora
    stadig nacke: harry har inte legat på mage en enda gång,men han e ändå stadig i nacken. kanske beror på att jag bär mkt på honnom,o att han får ligga på min mage så mkt.

D-droppar: kommer jag ihåg så gott som varje dag. o harry smaskar i sig dom utan problem. tror nästan att han tycker d e gott

vikt: harry går upp 200gr/veckan i snitt, vid ett enda tillfälle gick han upp 140gr på en vecka. o den gången frågade jag om d var lagom,för veckan innan hade han gått upp så mkt som 240gr på en vecka. o då sa bvc-sköterskan att : " ja,men så mkt som 240gr ska dom inte gå upp jämt".  o d sa hon med en ton som(jag uppfattade)  att harry går upp för mkt i vikt.
    vad ligger vikt-gränserna på??

sömn:  hur sover era små på nätterna? ( o dagarna förståss) .
     jag har kommit på att harry e rätt ljuskänslig när han e trött. vi har blivit tvugna att hänga upp ett mörkt lakan över sovrums-fönstret för att d ska bli beckmörkt(trots persienner). så nu sover han jättebra på nätterna.sover nästan lite längre tom mellan matstunderna o somnar om direkt.
    innan så vaknade han till så fort d blev för ljust, o blev gnällig för att han inte kunde sova. vilket i sin tur resulterade i att han blev frukstansvärt över-trött på kvällarna( lagom till sambon kom hem).

värmen: usch ja, fy vad varmt det är, o kvällarna  blir d äckligt kvavt. när jag bara e hemma så går jag omkring i underkläderna(hemskt jag vet,jag e lat) ÄNDÅ så svettas jag som en gris. fy vad äckligt. o stackars harry svettas lika mkt, han får sova i bara blöja.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • EowynAurora
    uppdaterade bebis-bilder: OOh vilka härliga bilder på allas små-knoddar  
    jag tror minnsan att den här april-tråden har dom sötaste bebisarna på hela familjeliv, eller vad tycker ni
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306

EowynAurora: Vet inte om det finns någon viktgräns. Vår bvc säger inget om sånt, bara att hon följer sin kurva. Man kan ju inte neka de små mat heller, de får ju både vätska och mat i ersättning/amning och är i behov av vätska lika mycket som vi andra nu när det är så varmt.
    Alva sover på nätterna, hon vaknar för att äta men att sova på dagarna är det sämre med. Ikväll ska vi bädda och sova i källaren, det är för varmt på övervåningen.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    EowynAurora
    algot har gått upp 300 på en vecka flera grr.
    de andra grabbarna gick ibland upp 500 på en vecka o bvc sa aldrig att de gick upp för mkt!
    minst 20 per dag sa de på neo, när de va nyfödda iaf, under 20 så va de för lite. Gärna 30 om dagen. o då gällde detta prematurbarn.
    Så 140 på en vecka anser jag ganska lite om ja jämnför med mina grabbar vill säga!
  • Tokis

Annamamma vilken goding!

Engla blir 3 månader på torsdag och väger nu 6110

• Armani

Oj så söta bebisar ni har allihopa

Annamamma Vi har en likadan suit till Noel, älskar den där härliga blåfärgen

Vår lillkille har åkt på blöjeksem Vi smörjer och byter blöja så ofta vi kan men nu ikväll såg jag att det blivit som små blåsor där oxå, stackarn måste ju göra jätteont! Det är främst i ljumskarma men även lite på pungen. Skulle gärna låta han ligga utan blöja för att lufta men ni med pojkar vet ju hur det slutar då På mage blir han vansinnig... Nån som har tips på vad man kan göra mer?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Armani

D-dropparna är jag förresten oxå skitdålig på att komma ihåg, trots att jag har två st här hemma som ska ha.

Samma sak med nacken.. Men Noel är ändå jättestark i nacken och har alltid varit, lyfte huvudet redan då han kom upp på bröstet efter förlossningen

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Madde01

Vi var hos bror min idag o badade i poole, fast först var vi ju vid sjön såklart Skrattande
    Men Julius minsann han doppade sig i poolen idag, han tyckte det var super kul.. Han simmade runt där med sin pappa 26grader hade dom..
    Jag sa till sambon o inte doppa han för jag trodde ungen skulle börja skrika som en dåre, han sa inte ett pip Flört Han såg verkligen ut o njuta ... hehe .. så gulligt så..

• Madde01

Julius sover också för övrigt väldigt bra på nätterna, vaknar o äter såklart men somnar alltid om .. Han hade ju några dagar han ville att jag skulle kliva upp kl. 5 men han somnade alltid om i soffan brevid mig Tungan ute

Svar på tråden Aprilmammor 2010