Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
EowynAurora: Vet inte om det finns någon viktgräns. Vår bvc säger inget om sånt, bara att hon följer sin kurva. Man kan ju inte neka de små mat heller, de får ju både vätska och mat i ersättning/amning och är i behov av vätska lika mycket som vi andra nu när det är så varmt.
Alva sover på nätterna, hon vaknar för att äta men att sova på dagarna är det sämre med. Ikväll ska vi bädda och sova i källaren, det är för varmt på övervåningen.
Annamamma vilken goding!
Engla blir 3 månader på torsdag och väger nu 6110
Oj så söta bebisar ni har allihopa
Annamamma Vi har en likadan suit till Noel, älskar den där härliga blåfärgen
Vår lillkille har åkt på blöjeksem
Vi smörjer och byter blöja så ofta vi kan men nu ikväll såg jag att det blivit som små blåsor där oxå, stackarn måste ju göra jätteont! Det är främst i ljumskarma men även lite på pungen. Skulle gärna låta han ligga utan blöja för att lufta men ni med pojkar vet ju hur det slutar då
På mage blir han vansinnig... Nån som har tips på vad man kan göra mer?
D-dropparna är jag förresten oxå skitdålig på att komma ihåg, trots att jag har två st här hemma som ska ha.
Samma sak med nacken.. Men Noel är ändå jättestark i nacken och har alltid varit, lyfte huvudet redan då han kom upp på bröstet efter förlossningen ![]()
Vi var hos bror min idag o badade i poole, fast först var vi ju vid sjön såklart 
Men Julius minsann han doppade sig i poolen idag, han tyckte det var super kul.. Han simmade runt där med sin pappa 26grader hade dom..
Jag sa till sambon o inte doppa han för jag trodde ungen skulle börja skrika som en dåre, han sa inte ett pip
Han såg verkligen ut o njuta ... hehe .. så gulligt så..
Julius sover också för övrigt väldigt bra på nätterna, vaknar o äter såklart men somnar alltid om .. Han hade ju några dagar han ville att jag skulle kliva upp kl. 5 men han somnade alltid om i soffan brevid mig