• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Viktuppgång: Jag har ingen aning om vad Alva väger nu men hon har gått upp ca 200 g/vecka.
    Vår bvc har bara sagt att hon följer sin kurva och jag oroar mig inte.
    Sämre är det med min viktuppgång, den borde gå ner istället ... Lätt när jag är hungrig för det mesta, tycker inet jag gör annat än äter.

Idag fick jag dåligt samvete. Jag lägger aldrig Alva på magen så hon får träna nacken, hon ligger platt fall, tuggar på sin hand och blir skitförbannad. Har vi henne i famnen är hon stadig i huvudet. Sen dessa Ad-droppar. Undrar när hon fick dom sist, jag bara glömmer Skrikandes Vända sig, när gör de det?? David var en liten slöis så honom fick man hjälpa lite på traven. Alva försöker lyfta på rumpan när vi byter blöja och ibland kan hon skutta uppåt men inga tendenser till att slå runt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Lillebror har gått upp 300g i veckan, fram till för 3 veckor sen. Då var det 200g i veckan och förra gången hade han inte gått upp alls. Men han är pigg och glad mellan måltiderna och vill inte ha bröstet när jag erbjuder så vet inte vad det beror på. Han ska iallafall på en extrakoll den här veckan.

Amningspuckeln, eller vad den kallas, brukar väl komma runt 4 månader? Dvs när dom räknar att kurvan planar ut lite för helammade barn? Har dålig koll på det där, har bara ammat barnen 5, 3 och 4 månader.

helene: mina barn har vänt sig från rygg till mage vid 2, 4 och 4 månader. Och så lilleman som börjat försöka nu, men det kan ju ändå dröja. Så det där varierar ju. lilleman har fö knappt legat alls på en filt på golvet medans storasyster som vände sig vid 2 månader låg ofta på filt. Sånt där är helt individuellt.
    Tränar nacke har jag heller aldrig gjort med barnen. Dom blir starka ändå. Speciellt om man bär dom mycket i sajl/sele.

D-droppar har jag nog inte ens gett lillebror en enda gång! Var jättenoga med dom till dom två första barnen, det tredje har fått sporadiskt slarvigt, men så är det.

Tack för kommentarer om barnen, lilleman

• Madde01
    Helene- Julius vägrar också ligga på magen, bara korta stunder.. Så jag brukar ha han liggandes på min mage för det gillar han iaf, men jag tror iaf att dom blir starka i nacken utan att ligga på mage.. Och vända sig det har han bara gjort 1gång o det var på 2månaders kontrollen.. Men då var ju inte sambon med, så han tror inte på mig att han vänt sig Tungan ute

Oj oj , dom där jäkla dropparna.. Jag kommer i håg dom nästan precis varannan dag.. För när jag ser dom stå där på bordet tänker jag "men nu glömde jag ju dom igår igen" Så ger jag dom på än gång .. hehe..

Men Helene har du fått AD droppar? Vi har bara fått D droppar Tungan ute
  • Annamamma 83

Rosanapp
    Haha, häftigt att vi var där båda två, vi har säkert kanske t om stått brevid varann, synd att ja inte visste de innan, då skulle ja kikat efter dig!

Helene
    Gud vad rund o go hon ser ut!
    Algot ser mkt mer bebisaktig ut. vilken storlek har hon ?
    Algot kör 56 än, men har köpt upp ett lager 62 , alla sommarkläder är i 62, så ja får plocka fram det idag!

De va sista veckan på fritids o dagis idag, men Vilhelm e så förkyld. dock verka de bara som snuva igårkväll,för han va lika pigg som vanligt får se under dagen om de kan gå en sväng imorgon.
    Hunden är också "sjuk". Har fått nåt sår av nåt slag i bak o är väldigt påverkad. inte alls sig lik. så de blir vetrinären idag! Så ingen strand för oss inte o lika glad för de är jag!

• Annamamma 83

Vägde mig nu och ja har gått upp 1,7kg sen vi åkte.
    Ändå har vi gått stort sett hela dagarna. Så nu fick ja bevisat att motion inte funkar på mig. de är kosten de hänger på! Åh,så träääääligt, de e ju så gott o ätaTungan ute

• J R

Söta bebisar här i tråden

Glömmer också dessa D-droppar och Benjamin uppskatter dem verkligen inte....grimaserar och klöks ibland....

• helene306

Madde: Jag var tvungen att kolla, D-droppar är det Det hette AD-droppar när David var liten

Annamamma: Motion är inte grejen för att gå ner i vikt, motion är för att kroppen mår braa v att röra på sig Tänk även på att man svullnar något förbaskat i värmen! Jag var rejält svullen igår och är det idag också ...
    Ja, hon är rund och go Nu har hon strl 62 men vissa byxor i strl 56 passar fortfarande medans vissa byxor i strl 62 inte passar. Bodysar i strl 56 la jag undan för kanske 1½ vecka sen, de gick på övertid
    Vad är det med storlekar egentligen?? Vi fick t. ex. leggings i strl 62 när hon var nyfödd och de har vi inte kunnat använda, hon är för tjock om magen så de sitter åt som bara den. Synd, för de var söta och nu är det för sent att byta. Tjurtanterna på Lindex här i stan byter man gärna inte kläder hos ...

Skönt att höra att jag inte är ensam om att glömma droppar och att lägga på mage

Fan vad jag hatar att svettas så förbannat

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

puh, idag blir det nog stranden en sväng, men får passa på när sambon är ledig :)
    O sen har jag ju brorsdottern här, så det är perfekt.. En får passa Julius på stranden o en får bada med henne Skrattande

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-06-29 09:20:27 följande:
    Madde: Jag var tvungen att kolla, D-droppar är det Det hette AD-droppar när David var liten

Annamamma: Motion är inte grejen för att gå ner i vikt, motion är för att kroppen mår braa v att röra på sig Tänk även på att man svullnar något förbaskat i värmen! Jag var rejält svullen igår och är det idag också ...
    Ja, hon är rund och go Nu har hon strl 62 men vissa byxor i strl 56 passar fortfarande medans vissa byxor i strl 62 inte passar. Bodysar i strl 56 la jag undan för kanske 1½ vecka sen, de gick på övertid
    Vad är det med storlekar egentligen?? Vi fick t. ex. leggings i strl 62 när hon var nyfödd och de har vi inte kunnat använda, hon är för tjock om magen så de sitter åt som bara den. Synd, för de var söta och nu är det för sent att byta. Tjurtanterna på Lindex här i stan byter man gärna inte kläder hos ...

Skönt att höra att jag inte är ensam om att glömma droppar och att lägga på mage

Fan vad jag hatar att svettas så förbannat
    ok!
    Känns som Algot är mer lång smal. tvärtemot  vad de andra grabbarna varit. ja har ett par bruna byxor från lindex o de är nog egentligen leggings i 56. de sitter perfekt på han. blir inte tajta utan ser mer ut som en tunn byxa.
    Testa nu en suit från lindex i 62 med korta ärmar o ben o den passa perfekt. just suit får han ta lite större storlek då 56 sparkbyxor börjar strena!

har nu fyllt poolen med luft med handpump, ont i varenda kroppsdel, önskar ibland att gubben köpte krompessor lr va de heter, svettig blev ja medFlört
Svar på tråden Aprilmammor 2010