• nycsthlm

Studerande singelföräldrar

God Jul alla! Här får jag en liten break trots att klassen går över jul. Läraren hade varit snäll att dela upp kursen i 2 delmoment. Ett moment som avslutades igår och del 2 kör i gång efter jul. Däremot har jag åkt på mitt första halvdanna betyg! Ska fråga om man kan göra något ext betra för att få upp betyget ett  snäpp. Jag hade helt messat upp upp sista inlämningsuppgiften .

Vad står högst på era små telningars önskelistpr då? Här har det köpts en felixitracks-bana med dinosaurietema. Alldeles för dyr för studentekonomin egentligen.

• nycsthlm
    Anna björk84 skrev 2010-12-28 23:29:43 följande:
    Hej! Vilken trevlig tråd! Jag är ensamstående till min dotter 3 år, jag pluggar på KOMVUX och tänkte höra hur ni rent ekonomiskt löser månader som den här då CSN inte betalar ut pengar?
    Hej och välkommen! Ja se dessa månader när man ej har CSN. Jag har inga direkta tips. Förra sommaren hade jag ingen inkomst alls, men jag hade turen att ha några tusenlappar sparade sedan innan då jag jobbade. Så jag levde upp de pengarna. Jag tar examen till sommaren, så jag kommer söka jobb inför denna sommar. Shit, fattar inte att det bara en termin kvar ! Skönt!

Hoppas det blir lite ändringar i för studenter med barn efter denna rapport: http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/tufft-for-studenter-med-barn

GOTT NYTT ÅR ALLA!!!
  • nycsthlm
    kristinah skrev 2010-12-30 21:44:33 följande:
    vilka månader betalas inte csn uit förrutom sommarmånaderna?
    HT och VT går ju i varann utan uppehåll - är det ändå så att de itne betalar ut csn för januari?
    December fick jag ut lika mkt som andra månaderna. Men det kanske har att göra med att de beräknar att man bara pluggar några dagar in på januari. Sedan är maj inte fullt heller.
  • nycsthlm
    Ogräset skrev 2010-12-31 20:55:42 följande: