• nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-21 16:37:40 följande:
    Jag fick inte komma...:(
    Trist. Varför då? Du kanske inte var målgruppen. De behövde folk idag med, men då behövde man bara vara singel. Man behövde inte ha barn. Och igår ville de ha folk som hade erfarenhet av datingsidor. De ville ha folk mellan 25-34 tror jag. Du kanske är yngre än det?
  • nycsthlm

Men gud vad kul Ogräset! Hur många är no? Tror att man på SU måste vara 5 st för att få starta en förening. Jag vill ju så gärna starta en föräldraförening med! Undrars om man kan sätta upp lappar på campus? Känns ju nästan lite desperat ju.

takida: usch jag vet känslan! Själv är jag urusel på att plugga på kvällarna. Jag är en morgon människa och tyvärr är ju sonen det med så det blir inget plugg kl 6-7 heller. Förr i värden när jag jag studeade utan barn så brukade jag ställa kl på 5 och plugga då. Fick så mkt gjort då på morgonkvisten. Ställer jag kl på 5 så vaknar ju sonen också! Det enda tipset jag har för tillfällen när man har kört fast är att sätta sig ned vid datorn och riktigt försöka släppa självcensuren. Blajja ned alla tankar, fakta och associationer du har i ämnet  och försök inte tänka på hur det du skriver skulle uppfattas av andra. Ibland kan jag kopiera in några rader från litteraturen som jag tycker är centralt och kopierar då in den texten med annan font eller färg så att man sen ser vad man behöver ta bort (så man ej åker fast för plagiarism) efter att man har formulerat om innehållet i egna ord under det inkopierade. Sen när jag har en eller två sånna sidor brukar jag printa det och läsa igenom det och då brukar man ibland se hur man kan få till en röd tråd och sen börjar man på det riktiga dokumentet.

Idag är det polismuseetsdag i sthlm. Så snart ska vi bege oss dit och beundra polisbilar. Min lilla kille kommer vara i extas!

• nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-26 11:01:03 följande:

Hur går det med era förening??

Kanske vi kan ses alla någon helg på stan (Stockholm) äta lunch och bekanta sig lite. Men jag är inge vidare på hålla i tråden så  jag lägger bollen till någon som är intresserad av att fortsätta ...*ler*

Nu har jag shoppat så mycket ytterkläder snart så Grynet har snart finare kläder än mamsen;)

Jag längtar till vintern nu i alla fall... Eller inte?! Det finns jue alltid två sidor:)

Kruxet med de studentföreningarna jag vill starta här i Stockholm är att det ska vara en kårförening på Stockhoolms Universitet (http://sus.su.se/starta-en-ny-forening). Då kan man få lite ekonomisk hjälp med kostnader etc. Så de 5 som startar föreningen måste vara inskrivna på SU.

Appropå vinterkläderna så åkte jag i fredags tvärs över hela stan för att kunna norpa åt mig ett par Viking-skor som skulle kosta 450kr i öppningserbjudande på Intersport i Farsta Centrum. Jag kom fram precis kl 10 då affären öppnade men då var det ju en lång kö. Exakt 4 min över 10 hade jag lyckats klämma mig fram till barnskoavdelningen och då var ALLA skorna slut. Blev så sur att de lockade med de priserna och så hade de inte mer än typ 30 par skor. Kände mig helt desperat ju. Åka 40 min en morgon för att kunna få en bra deal! Jaja, vad gör man inte för att få det att gå runt i dessa tider !?  I och försig var det ju nästan 400kr man skulle ha tjänat så det var ju endel. Så nu står vi där med ett inköp kvar, och det är vinterskorna. Tror det blir ett par Kavat. Brukar gilla deras skor.
  • nycsthlm

Vad var det för rea hos er 17 16 07? Är det värt att ta en sväng förbi ert håll eller? Jag gillar Vincentskor med. Jag shoppade ju rätt nyligen ett par gympaskor i dagens strl och så ett i nästa strl (31). För 100 spänn st på den där outleten på Kungsholmen. Gick förbi där för 2 veckor sen i hopp om att de hade fått in nya lass med skor. Men icke. Är Kavat kalla? Förra året hade sonen ett par som jag köpte i deras ekologiska serie, nej shit.. det var året innan. Haha när man hade heltidslön. Jag gillade att de har en helt ekologisk serie. De kängorna kostade över 900. då. Back in da days 2008. Torra och varma. Dessutom har jag bara kunnat ha Kavat fram tills nu. Min lille kille har ju varit en riktig saftig bit. Så inga andra märken gick på hans breda fötter. Hehe. Av Vincents sortiment kan han bara ha de "bredfotade" sorimentet. Timberlandskor går helt bort :(. Synd för jag tycker verkligen timberlandkängor är jättefina. Förra året ebayade ett par nya jättesnygga Timberland varmfodrade snowboots. Hans fot gick ju inte ner i skon.

Hur gör ni som köper på rean att ha nästa år? Jag köpte ett par sådana där Tretorn fodrade allvädersstövlar. Tycker de är sådana bra "mittemellan" skor. Snart är det ju för kyligt för vanliga gummistövlar men för varmt för värsta vinterskorna. I alla fall köpte jag dem via GAPs rea och fick dem skickade till en släkting i NewYork. Jag bara älskar Baby Gap kläder. Och Old Navy är helt ok med nu när det tryter i kassan. I alla fall köpte jag skorna i våras. Då drog sonen strl 29. Så jag slog till med strl 31 eftersom jag tänkte at han skulle ha dem typ i oktober. Nu är tiden kommen... och de kommer nog vara för små när det är dags :(. Inte klokt vad de växer!

Jag är nog av den sorten att sonen är mer välekiperad än mig. Efter allt är det han som sliter på kläderna och ränner runt. Jag känner att det är jag som har valt att studera och sätta mig på den knapra inkomsten man har. Så då är det jag som får göra avkall. Det är ju bara temporärt! Jag brukar köpa basplagg var som, typ Lindex och HM. Men jackor, skor och dyl försöker jag i den mån det går att fixa rejälare grejjer.

• nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-27 18:43:08 följande:

Det blev en Trillium i färgen svart. Jag hade också tänkt ha jackan i typ tio år och nu när man har barn så måste man va ute mycket speciellt när man har jätte lång jul-lov, ska köpa pulka till lillen och förhoppningsvis har Grynet börjat gå, men det får komma i sin takt. Det är något jag inte tar för givet men något jag önskar så.

Grynet har mera sportig söt stil men häromdagen blev det en mini kopia på en Odd Molly kappa... haha As gullig!

Haha, det är jue fult att skryta så jag stannar här;)

Jag är typ samma med vagnar, jag ringde exet så fort jag ville ha en ny vagn men nu va det länge sen vi hördes av överhuvudtaget.

Det jag lärde mig va att köp en dyr och fin från början för man byter i alla fall några gr så slutsumman blir en hel del i alla fall, i alla fall för ex:et.....haha

Appropå det där med att man själv måste hålla sig varm nu när man ska pulsa ute med kidsen så vill jag typ ha en vuxen overall !På mitt förra jobb skulle vi på ngn slags kick off event voh då skulle man ut i skärgården och fiska. Detta var på hösten och då fick alla sätta på sig sånna där fula vuxen overaller. Men guuud vad underbart det var! Novembersnålblåst och båt på iskalla havet rörde en ju inte i ryggen! När vi hänger i parken bakom mitt hus på vintrarna så skiter jag fullständigt hur jag ser ut. Haha.. jag ser inte klok ut. En dag då jag lämnade på dagis förra vintern mötte jag en kompis (läs M 17 06 07) som såg helt förskräckt ut! Jag är en sån som fryyyyyser som bara den om vintrarna. Min mundering bestod av Jeans och över det sweatshirtbrallor. Min mammas gamla avlagda 90tals fleecejacka, min halvtjocka höstjacka på det. Och överst en dunjacka jag fått ärva av systersonen. Mössa såklart på det. Och halsduk. Såg nog inte riktigt klock ut. Haha. Long gone är mina trendiga dagar i New York, då skulle ni inte caught me dead iklädd ngt som inte var märke eller det senaste! Här ute i min söder om söder förort traskar jag omkring i det vädret kräver. har anammat min mors uppmaning- hellre varm än fin. Usch när vi pratar om det  . Jag är så frusen av mig så vintern är inte min grejj. Jag sover redan nu med 2 täcken, mjukisbyxor, långärmad och strumpor. Och värre blir det ju .
  • nycsthlm
    Haven09 skrev 2010-09-27 18:53:21 följande:

Nycsthlm: Tycker du resonerar bra! Har aldrig köpt Kavat så jag har inge erfarenhet av dem. Men jag tror väl dom är lika bra som Vincent. Tanten i Kista som säljer Vincet skor är mycket trevlig och ärlig.

Rekommenderar Kista då det tydligen går ganska knackigt så då är dom extra trevligare....

Är det en barnsko affär eller en Vincentaffär i Kista? Kistacentrum? Tror du priserna ligger lite under andra affärer med? Min bästa vän bor i Kista så det är dags att vi besöker henne snart. Ska kolla in utbudet där då. Tackar för tipset .
Svar på tråden Studerande singelföräldrar