Studerande singelföräldrar
Gokväll alla. Nu är jag mkt gladare. Kom just hem från kvällskursen och det var lärare 2 idag. En lärare håller i föreläsningarna och tentorna (det är den läraren som inte kan hålla en röd tråd), en annan håller i datalaborationerna, seminarierna och inlämningsuppgifterna. Den sistnämnde var hur bra som helst, rak och förklarade bra! Så nu känner jag mig mer upplyft. Man ska efter denna kurs i princip kunna konstruera en egen enkät, koda frågorna, samla in data, tolka samt skriva en rapport. Precis det jag behöver inför masteruppsatsen.
17 06 07: jag kanske ska kolla in PoP då. Man får ju så mkt i andrahandsvärde! Blöt igenom en overall har min son aldrig lyckats bli. Inte ens den där riktigt no name billiga extra overallen vi hade förra året. Hehe, han är väl inte ngn skogsmulle som gillar att rumla så mkt ute! Fast å andra sidan kanske han skulle göra det med en PoP eftersom han vet att han är varm och torr
. Hur känns det med klasskompisar då? Det är helt rätt att man ska fråga och dskutera under kalsserna! Man ska se till att få ut så mkt som möjligt av klasserna! Jag har upptäckt att det är rätt så vanligt att folk inte vågar fråga då de känner sig "dumma". Det är ju därför man är där på lektionerna, för att man ska få det man inte förstod i litteraturen utrett. Det avspeglar sig rätt så mkt i betygen med har jag märkt, dvs att man är aktiv i klassen.
Haven09: precis som 17 06 07 så kommer pengarna oftast ifrån ngn fonds avkastning. Tex så fick jag från Gålöstiftelsen när jag studerade på undergrad och gymnasienivå (http://www.galostiftelsen.se/index2.php?tab=3). Det är en stiftelse som grundades på 1800-talet av några förmögna herrar som donerade fastigheter och pengar som skulle gå till olika ändamål. Bla för att hjälpa "mindre bemedlade" till högre studier. Nuförtiden är det avkastningen på dessa pengar som delas ut varje år till sökande som uppfyller de vilkor stiftelsen har angett. Så inget skumt där inte
.