mojsan79 skrev 2010-09-06 19:55:52 följande:
Hej på er!
Ja, snart är det dags att plocka på vinterkläderna, det ska bli kul! =) Min pojk är ju snart 8 år så jag har hunnit med att testa en del. Förra året hade vi nåt ställ från Didrikson, det var lite sisådär. När jag tänker på det har vi haft Didrikson två vintrar och som jag minns det var det inte riktigt vattenavvisande och det är ju viktigt. Har haft P.O.P och det är ju bra, fast är inte riktigt nöjd med det heller. I år ska vi ha en skaljacka med avtagbar fleecetröja och ett par schyssta byxor med sidfickor och en tunnare dunjacka, allt från Marmot. Det verkar riktigt bra och framför allt var det skitsnyggt, sonen är mycket nöjd och längtar till snön kommer.
Vi älskar snön och åker mycket skidor så vinterkläderna lägger vi mycket pengar på.
Idag har varit en tung dag. Hade kanske den tråkigaste föreläsningen ever idag, halvsov rakt igenom och kommer säkert få sota för det på fredagens seminarium men men, det är bara att läsa som en galning resten av veckan.
Hur ser er vecka ut, mycket att stå i?
Vad är det för klass du läser nu? Så där känner jag för min enkätmetodik. Jag är rätt besviken för jag är intreserad av ämnet och behöver verkligen den här klassen. Man ska konstruera en egen enkät innan klassen är slut, och jag ska ju göra min masteruppsats där jag ska samla in data själv genom enkäter. Detta är kvällsklassen och jag ska "skolka" ikväll. Hade kollat fel i schemat så jag har inte fixat bv. Men det gör nog inget att man missar endel klasser då det bara är 4 obligatoriska föreläsningar.
Läraren är så seg och av den typen att man blir förvirrad! Detta är en kurs på grundnivå och jag har läst lite i ämnet förrut så det är just nu rätt enkelt så här i början. Men om jag lyssnar på läraren så blir jag totalförvirrad, för han snurrar till allt! Hehe, Yoshimi skulle kanske kunna hjälpa honom på traven med pedagogiken där

. Sånt är ju superviktigt! Har stött på en sådan proffesor första terminen. En expert inom sitt område som skrivit en massa avhandlingar och böcker, men på föreläsningarna stod han och mumlade i skäggget utan någon röd tråd alls! Och förklara koncepten var han kass på. Jaja, jag får helt enkelt se denna klass som en "distanskurs" och banka in det mesta själv!
Nog med dagens gnäll. Idag blir läsa ikapp i böckerna (jag har legat lite på latsidan så det har jag ågren över) varvat med tvätt!