Studerande singelföräldrar
Jag bor i Göteborg och här finns ingen kommunal bostadskö utan endast boplats.se där en del företag samsas och man köar. Inte lätt att få lägenhet men jag fick en bra efter ca. 1,5 års köande. Ibland ska man ha tur fast jag var lat. Man kan ju ringa de privata företagen som inte finns listade där.
Tyvärr är ju boende situationen i Sthlm rikigt illa. Man lär inte få något alls efter 1.5 års köande. Jag sa förrut att jag bodde med min mamma i 6 mån när jag kom hem från USA, men har nu räknat efter. Jag bodde där i 3 månader. Kom hem när jag var i ca 7 månaden. Flyttade när sonen var ca 1 mån. Det var nog mest jobbigt för stackars mormor. Haha, jag trivdes rätt bra, men hon bor i en tvåa så det var tight och det var nog est jobbigt för henne. Dock är jag mormor evigt tacksam, för jag hade aldrig pallat de första veckorna. Jag fick en komplikation av epiduralen och kunde inte stå upp på 3 veckor. Så jag var beordrar totalt sängläge! Så utan mormor som passade upp vet jag inte hur vi hade klarat det!?!
Jag ska inte jobba alls. Och inget CSN tar jag ut under sommaren, och det kommer gå på håret och varenda lilla sparade slant kommer gå åt (Hej nudlar och linsoppa here we come
)! Känner precis som dig att jag skulle vela hitta på ngt med sonen. Dock är ju cykeln nyss införskaffad och vi har hojjat omkring i timmar. Han tröttnar aldrig och beundrar vår rätt så fula rosa 80tals cykel införkaffad på Tradera för "coooooool" och "så fin"
.