• naddie

tradera tvist hjälp!!

jag har ett dilemma!

jag skickade iväg en Odd molly klänning i förra veckan till ett vinnande bud på 900 kr.. köparen satte in pengarna direkt och inga problem.

nu fick jag ett mejl att paketet har gått i sönder under frakten och att klänningen inte ligger i paketet dvs. hon vill ha sina pengar tillbaka!

Hur gör jag nu?

jag känner inte ett dugg för att betala henne dom 900 kronorna och jag får stå utan ett öre!

Hur ska jag gå till väga?

• Svar på tråden tradera tvist hjälp!!
  • Philippa

Det är postens ansvar, inte ditt!

• naddie
    Philippa skrev 2010-05-11 14:37:57 följande:
    Det är postens ansvar, inte ditt!
    ja är det inte det?

visst kan jag säga åt henne att det är postens ansvar och att om hon hade velat ha sin klänning skickad med ett säkrare sätt hade hon fått välja schenker eller liknande?
  • puss

jag tror inte posten tar ansvar för sånt, faktiskt. i såna fall borde de ju betala ut resättning och det gör de ju knappast.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Philippa

Men HUR paketerade du den?

• längtan09

Många skriver ju i annonsen eller på sitt privata meddelande att dom inte tar ansvar för postens hantering. (hade jag köpt en klänning för 900 kr på tradera hade jag bett om rek) Så det är inte ditt ansvar. Köparen, precis som större delen av befolkningen, måste ju vara medvetna om att post inte kommer fram ibland.

Mamma sedan juni 2009
  • puss

alla ni som säger att det är postens ansvar, på vilket vis tar posten det ansvaret? dom ba ok, det är vårt fel, här får du ersättning, eller?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • längtan09
    puss skrev 2010-05-11 14:43:10 följande:
    alla ni som säger att det är postens ansvar, på vilket vis tar posten det ansvaret? dom ba ok, det är vårt fel, här får du ersättning, eller?
    Posten tar inget ansvar, så det är dumt att säga att det är postens ansvar. Däremot så menar, i alla fall jag, att säljaren inte ansvarar för postens behandling. Posten tar enbart ansvar då man skickar som paket eller med rek.
    Mamma sedan juni 2009
  • Hannah76

Jag skulle ringa postens kundtjänst och prata med dem. De kommer antagligen inte att kunna ersätta, men de gör iaf en utredning.

Svar på tråden tradera tvist hjälp!!