• naddie

tradera tvist hjälp!!

jag har ett dilemma!

jag skickade iväg en Odd molly klänning i förra veckan till ett vinnande bud på 900 kr.. köparen satte in pengarna direkt och inga problem.

nu fick jag ett mejl att paketet har gått i sönder under frakten och att klänningen inte ligger i paketet dvs. hon vill ha sina pengar tillbaka!

Hur gör jag nu?

jag känner inte ett dugg för att betala henne dom 900 kronorna och jag får stå utan ett öre!

Hur ska jag gå till väga?

• Svar på tråden tradera tvist hjälp!!
  • naddie
    Philippa skrev 2010-05-11 14:41:08 följande:
    Men HUR paketerade du den?
    klänningen låg i en sånt där grönt kuvär med porto (som är typ vadderat inuti)

så det var inget "vanligt" tunt kuvär...
  • Fialotta2

Men hur kan ett sådant kuvert gå sönder i posten, brukar inte de vara väldigt tåliga? Har du bett henne skicka över en bild på hur paketet såg ut när hon fick det?

• naddie
    jaghopparhögt skrev 2010-05-11 14:47:48 följande:
    Hon försöker ju blåsa dig.
    precis min tanke med!

ska jag bara vara kall och ta emot ett negativt omdöme (som hon för övrigt hotar med) och ge ett negativt omdömme tillbaka?
  • Hannah76
    naddie skrev 2010-05-11 14:50:01 följande:
    precis min tanke med!ska jag bara vara kall och ta emot ett negativt omdöme (som hon för övrigt hotar med) och ge ett negativt omdömme tillbaka?
    Ja ta det negativa omdömmet, och kommentera efteråt.

Menar hon att det kom ett tomt paket hem till henne?
  • naddie
    Fialotta2 skrev 2010-05-11 14:49:27 följande:
    Men hur kan ett sådant kuvert gå sönder i posten, brukar inte de vara väldigt tåliga? Har du bett henne skicka över en bild på hur paketet såg ut när hon fick det?
    ja det är min fråga det med! yes... vi har hållt på och käftat ett par dagar nu och igår fick jag en bild till min mail och kuväret är lite rivigt itu ser det ut som..
  • naddie
    Hannah76 skrev 2010-05-11 14:51:03 följande:
    Ja ta det negativa omdömmet, och kommentera efteråt.Menar hon att det kom ett tomt paket hem till henne?
    Yes!

ett tomt paket som är isönder..

hemskt om det är sant men man ska nog inte lita för mycket på folk.. säkert många som tjänar extrapengar på sånt här!
  • Hannah76
    naddie skrev 2010-05-11 14:52:03 följande:
    Yes!ett tomt paket som är isönder..hemskt om det är sant men man ska nog inte lita för mycket på folk.. säkert många som tjänar extrapengar på sånt här!
    Låter märkligt...
  • Hallonbarn

Ett sånt vadderat paket, e inte dom rätt starka?! De är ju gjorda för ömtåliga grejjer.

Svar på tråden tradera tvist hjälp!!