• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Tack Pancakes och Odd. Vad söta ni är!

Jag väntar till BIM (helgen som kommer) med att smyga över till er gravid-tråd. Kändes lite jobbigt sist, när jag fick bege mig därifrån efter redan några dagar.... Just nu är det mest overkligt måste jag säga. Önskar så starkt att det ska gå vägen den här gången.

• SoMa72
    Alicia 72 skrev 2011-01-12 08:31:49 följande:

Sugar; sa vi inte att vi skulle gå hand i hand, du och jag?
    Men grattis, gumman!!! HjärtaSkrattande 
  • MCT79

Åhhhh!!! MAJJ GADD!!!  Nu jäklar!! Nu tömmer vi tråden denna månad och gör sällskap allihop i systertråden!!

• skruttnorpan

GRATTIS Alicia!!!
    Härligt tjejer!!
    Mitt plus var väl kanske liiiiite starkare idag, men fortfarande väldigt svagt...

Sugar, hur gör du med skidorna nu?? Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till att idrotta under grav med ett MF i bagaget. Har match på lördag och vet inte om jag vågar...gör jag rätt i att ta avstånd från kontaktidrott eller är jag bara nojig? Hur tänker ni andra??

Januari ska bli BÄÄÄSTA månaden!!Skrattande

• sugarrush

Skruttis:
    Jag tänker också mycket på det där med idrottande. Vad är det för sport du utövar?

Själv ska jag iaf inte åka tjejvasan, om nu graviditeten stannar kvar. Tänkte fejka influensa eller ngt liknande om några veckor inför träningskompisarna, så att de förstår att jag inte kan träna hårt på ett tag. Och  kan jag inte träna ordentligt, ja, då är det ju förstås inget kul att ställa upp i en tävling
    Tänker dock åka lite lugnt i spåren ändå, för att det är så förbaskat kul, och för att jag mår bra av det. Men jag har läst att man helst ska undvika att få upp pulsen så mycket och att ta ut sig.

• SoMa72
    pixerpie skrev 2011-01-11 18:21:28 följande:
    Ångrar att jag inte testat idag jag med... fast tre + på samma dag vore väl lite väl bra!! Jag joinar SoMa i slutet på veckan med testing istället. Vad tror du om torsdag?? ( Om nu inte mensen kommer imorgon?)
    Torsdag är på, jag testade förstås tokvitt imorse igen... Tungan ute Har nån galen förhoppning om att även jag kan plussa tidigt, men så verkar det inte vara. När jag tänker tillbaka så har jag plussat på BIM+5 och  BIM+1 om än svaga, så att förvänta sig nåt innan BIM kan jag fetglömma
    Din mens kommer INTE att komma alls, det har jag bestämt! Skrattande
  • needtobreathe
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:07:32 följande:
    GRATTIS Alicia!!!
    Härligt tjejer!!
    Mitt plus var väl kanske liiiiite starkare idag, men fortfarande väldigt svagt...
    HCG fördubblas varannan/var tredje dag ;) Blir oftast inte så stor skillnad dagarna efter varann, däremot imorn eller torsda isåfall :)
  • Alicia 72

Tack för alla grattis!
    Tjejer, måste fråga varför ni är rädda för att träna under graviditeten?

Sugar, vilken vecka skulle du vart i om du åkt tjejvasan?
    Möjligen att just skidåkning blir för påfrestande för bäckenet om du hunnit en bit i graviditeten men annars är det väl bara att köra så länge allt känns bra tycker jag!
    Tränade tills och frös mitt gym-kort dagen dagen innan dottern kom. Det tyckte jag bara var skönt att kunna vara stark inför förlossningen och inte tappa så mkt form.

Alicia

• sugarrush

Alicia: Jag hade varit i vecka 10 när tjejvasan går av stapeln. Visst är det jättebra att hålla sig i form, men efter tre missfall känns det inte som om jag vill ta några som helst risker, speciellt inte i första trimestern. Jag planerar att försöka ta det lugnt den första tiden, och bara träna försiktigt, men inte att pressa mig på något sätt.

Jag vet hur tävlingsinriktad jag är, och jag skulle inte kunna låta bli att pressa mig om jag körde tjejvasan. OM jag skulle få missfall igen efter det så vill jag inte i efterhand klandra mig för att jag kan ha gjort något fel.
    Mitt första missfall inträffade dagen efter jag tränade ordentligt för första gången som gravid. Kanske en slump, men vem vet.

Jag kommer att träna mer när första trimestern är passerad, men just nu tänker jag ta det lugnt, och bara träna i lugnt tempo, och undvika att få upp pulsen så mkt.  

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-01-12 11:40:57 följande:
    Torsdag är på, jag testade förstås tokvitt imorse igen... Tungan ute Har nån galen förhoppning om att även jag kan plussa tidigt, men så verkar det inte vara. När jag tänker tillbaka så har jag plussat på BIM+5 och  BIM+1 om än svaga, så att förvänta sig nåt innan BIM kan jag fetglömma
    Din mens kommer INTE att komma alls, det har jag bestämt! Skrattande
    SoMa, ditt plus kommer!
    Om du inte plussat innan BIM tidigare så är det nog sannolikt att du plussar kring BIM nästa gång också. Själv har jag plussat ungefär samtidigt i cykeln i alla mina graviditeter, på BIM-5 och på BIM-3.

Håller tummarna! 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3