• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LisaVäntar
    O grattis LisaVäntars man o lycka till på intervjun, får jag fråga vad det är för jobb?

I dag har jag spöat skiten ur tanten! Var på box med en kollega, var urtrött o inte alls sugen när vi gick dit, men hittade massa härlig ilska att plocka fram.. Så jag fokuserade på de röda mitsarna o föreställde mig tantens fula nuna på dom! Stryk har hon fått, förhoppningsvis så att hon inte vågar visa sig här i tråden på riktigt länge, morr!!!!!
    Tack! :) Så lättad! Det är på ett boende nära mig, fast heltid (ssk) och bara dagtid! Iofs beredskap på andra tider, men jag FÅR VARA HEMMA :D
    MissT skrev 2011-05-05 20:05:17 följande:
    LisaVäntar - Ja visst är det smart....ska verkligen försöka tänka så och glädjas för det jag har. Händer det något längre fram så får jag ta det då. Åh vad härligt att han fick fast jobb och förhoppningsvis följer du snart efter och får jobbet du vill ha. Håller mina tummar både för det och för att en bebis snart ska flytta in hos dig.

Många kramar till er alla i tråden! Tänker på er {#emotions_dlg.flower}
    Ja, gör verkligen det! Njut, njut! Ska du få något VUL och när i så fall?
    Hoppas också det, allra helst en bebis, men jobbet hade inte varit fy skam heller ;)

Kramar!
  • pixerpie

Grattis till intressant vul Leava!! Hur mår du?? Och visst fick på positiva grav test supertidigt!!! COOLT!!!

Här är äl passerat sedan måndag, mekkade lite hos läkaren- inte så romatiskt... men är det vad som krävs så...  Och sen jobbat en del hemma i syskonverkstaden med- mycker bättre och mer romantiskt!!

• got2b

Shit vad häftigt leaeva! Tre st.. Jag hade nog svimmat! Glad
    Hur känns det?

• MissT

Lisaväntar - jag tror och hoppas att jag får göra tidigt vul. Bm sa det i allaa fall när jag ringde tidigare i veckan. Ska på hälsosamtal nästa v så jag ska kolla med dem då vad de säger. Jag åt pergo och hade flera ägg så jag vill gärna kolla hur många det finns i mig och om allt ser ok ut. Hoppas på både jobb och graviditet fördig. Jag fick reda på att jag fått ett sommarjobb (pluggar annars) kort innan jag fick ett plus så förhoppningsvis får du båda du också. Kram

• LisaVäntar
    MissT skrev 2011-05-06 08:41:04 följande:
    Lisaväntar - jag tror och hoppas att jag får göra tidigt vul. Bm sa det i allaa fall när jag ringde tidigare i veckan. Ska på hälsosamtal nästa v så jag ska kolla med dem då vad de säger. Jag åt pergo och hade flera ägg så jag vill gärna kolla hur många det finns i mig och om allt ser ok ut. Hoppas på både jobb och graviditet fördig. Jag fick reda på att jag fått ett sommarjobb (pluggar annars) kort innan jag fick ett plus så förhoppningsvis får du båda du också. Kram
    Det borde du ju få göra, kanske finns tre hos dig också? :) Håller tummarna för att det ser fint ut, har du gått så låntt så du kanske får se hjärtat/härtan slå?
    Åh, det låter jättebra, jag vill, jag vill, jag vill! ;) Grattis till din dubbeltur!
  • MissT
    LisaVäntar skrev 2011-05-06 09:45:38 följande:
    Det borde du ju få göra, kanske finns tre hos dig också? :) Håller tummarna för att det ser fint ut, har du gått så låntt så du kanske får se hjärtat/härtan slå?
    Åh, det låter jättebra, jag vill, jag vill, jag vill! ;) Grattis till din dubbeltur!
    Tack Ja tänk om det finns fler än en.........
    BM räknar enligt sistan mens så enligt henne är jag i v 6+4 när jag ska dit. Men jag tror mer på max v 6+1 så det är väl osäkert hur mycket de kan se. Vill helst göra vul både då, för att se om det är ok där inne och i så fall hur många det finns, men sen vill jag gärna få göra ett 1,5-2v senare får då borde hjärtat synas ordentligt om allt är ok. Ska kolla med dem vad de säger/tycker på onsdag. Vill inte göra vul för tidigt för då är det lätt att bli orolig. Fick ju gå på 4 st innan de säkert kunde konstatera mitt MA i dec och det tar på krafterna.
  • Bellas7

Pixan och meh84

Jag vet inte inte hur det känns, har ju fortfarande svårt att ta till mig att jag är gravid. Jag räknar ner till den16 innan jag vågar tänka tanken mer, kan liksom inte ta mig till det just nu. Har läst att 40% försvinner en eller två trillingar så räknar med att det blir så. Men vet inte alls.

• MCT79

OMG OMG OMG Vad är det jag kommer in och läser?!??!  TRE!?`Du ska då överdriva! ;)  Nu håller jag tummarna stenhårt för dig!

pixerpie skrev 2011-05-05 21:22:13 följande:
    Grattis till intressant vul Leava!! Hur mår du?? Och visst fick på positiva grav test supertidigt!!! COOLT!!!

Här är äl passerat sedan måndag, mekkade lite hos läkaren- inte så romatiskt... men är det vad som krävs så...  Och sen jobbat en del hemma i syskonverkstaden med- mycker bättre och mer romantiskt!!
    Romantik finns det tid till ändå! Vem var det som plussade med hjälp av liten +plastspruta när hennes sambo hade herpesblåsor?? Snalmums?? Fan minns inte!

Ego: småkladdar brunt fortfarande.. blir inte klok på det här... LESS.
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-05-06 15:11:05 följande:
    OMG OMG OMG Vad är det jag kommer in och läser?!??!  TRE!?`Du ska då överdriva! ;)  Nu håller jag tummarna stenhårt för dig!Romantik finns det tid till ändå! Vem var det som plussade med hjälp av liten +plastspruta när hennes sambo hade herpesblåsor?? Snalmums?? Fan minns inte!

Var väl Skruttnorpan tror jag? Och då funkade det superbra

Nu får din kropp stilla sig! Min har, peppar peppar, skärpt till sig, är bara väntan på äl nu. DRYGT!

Kram
    ♥ ♥ ♥
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2011-05-06 15:11:05 följande:
    Romantik finns det tid till ändå! Vem var det som plussade med hjälp av liten +plastspruta när hennes sambo hade herpesblåsor?? Snalmums?? Fan minns inte!

Hahaha! Häftigt att de lyckades med det!

Hoppas dina flytningar blir bättre snart, jäkligt jobbigt att det aldrig tar slut. Hur länge har det pågått nu?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3