• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jackie85
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:57:07 följande:
    Sunt tänkt Erwanith!
    Kul att jobba på Liseberg Glad

Välkommen hit Jackie85 och grattis till plusset! Hur har du mått? Gissar att du är någonstans runt vecka 9 nu då?
    Tackar! Jo jag har nog haft alla krämpor man kan ha, men nu har det äntligen börjar lugna ner sig. Barnmorskan säger att desto sämre jag mår, desto bättre mår bebisen. Jag är i vecka 9, på lördag går jag in i vecka 10. Håller tummarna att det skall gå hela vägen.
  • cotton

Fast symtom kan väl komma och gå! Jag förstår att ni nojar (God knows, det gör jag med men det är lättare att ge råd än att ta till sig dem   ) men som sagt, symtom kan komma och gå och varje graviditet är ju individuell, unik. Därför kan man inte jämföra tidigare graviditer...

Oj vad klok jag låter!

Jag har inte druckit koffein på två veckor. Men jag tänkte börja dricka lite the med mjölk om kvällarna (en kopp) för det har jag varit väldigt sugen på!

• Erwanith

Det där med koffein är förresten så överhypat. Jag dricker både kaffe, cola och te och har inte haft några problem med någonting. Alla mina värden ser bra ut och skorpan där inne lever och mår bra. Man kan dricka 2,7 liter cola om dagen innan man är uppe i sin "koffeinkvot" eller 3-4 koppar svart kaffe osv osv. Min svägerska drack (enligt henne själv) säkert sex koppar kaffe om dagen och det blev ett friskt och fint barn av det som om fem dagar ska fylla sju månader.

/C

• cotton

Jo jag tror nog också att koffeinmyten är överdriven. Men min kära fästman vill inte att jag dricker kaffe eller cola de första 12 veckorna. Vi har försökt så länge att få detta plus, att det är hans noja och då respekterar jag det. (även om jag tycker att han är överdriven) Men det är hans noja...

• Englastar
    Jackie85 skrev 2010-06-03 15:44:20 följande:
    Jag har BF 7 Januari 2011, första barnet. Bor i Majorna- GBG och är 25 år (om några veckor).
    Kul med någon mer i majorna, där bor jag med.... 29 år
    Då kanske vi ses på mvc eller nåt? vilken ska du gå på?
  • Lillebäcks mamma

Jag slutade dricka kaffe direkt jag fick veta och har inte druckit varken kaffe, te eller läsk (den senare för att jag inte vill få i mig överdrivet socker) under hela graviditeten så här långt. Däremot har jag tänkt börja dricka lite kaffe igen efter vecka 12 passerat. 

Nojigt, jag vet...men för mig var det ingen uppoffring och jag mådde bättre av att låta bli Glad Om det skulle bli MF så hade jag mått bättre av att ha låtit bli, så behöver man inte fundera på det...

• cotton

Välkommen Jackie85.

Å jag undrar över det där med "ju sämre mamman mår, desto bättre mår mamman"... Varför skulle det vara så? Kan det inte vara ett sätt att trösta hemskt trötta och illamående mammor?

Starkt jobbat att kanske jobba på Liseberg fram till 15 augusti! Jag hoppas att du orkar! Stödstrumpor blir väl din bästa vän, även vid värmeböljor!

• Englastar

absolut ska man respektera varandras nojor men koffeinhalten man får få i sig är ganska höga - nu är jag visserligen ingen kaffedrickare förutom på kalas eller så men annars dricker jag gärna te. Och det fick man dricka 6 koppar(!) om dagen av... och det räcker gott och väl för mig i alla fall...

• Lillebäcks mamma

Jag gissar på att barnmorskan som sa sådär är av äldre sort. Förr fanns det nämligen en myt man trodde mycket på - om mamman mådde dåligt och spydde så var risken för missfall mindre. Det är idag bevisat att det inte har något som helst samband, även om äldre personer fortfarande hävdar att det är så.

• cotton

Englastar, jag är 32 och bor i Linnestan!

Jag tänkte gå på MVC Kungshöjd. Hört mycket gott om dem medan MVC Linne inte alls fått goda betyg  (snarare tal om snorkiga BM och så vidare...).

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?