• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Angel20

tjenixen tjejer!!
    jag hänger gärna på här jag me om jag får? Jag har visserligen BF redan 23 augusti vilket verkar vara lite tidigare än dom flesta här inne. Och jag bor i Kungsbacka men är mer än ofta i Gbg...

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Jennie90a och Angel20! Grattis till era plus Glad

Vi har en till här som ska få 27 augusti (om jag inte minns fel). 

• cotton

Välkommen alla tjejer!

Lillebäcks mamma, min vän som ska ha barn i september har beställt just den vagnen. Det är väldigt snygg, jag håller med!

Carl och jag tänkte vänta in stora UL innan vi beställer vagn, så den är nog slut då. Men jag tror du kommer ha en av de snyggaste vagnarna i stan, helt klart!

• cotton

Tog förresten ytterligare ett gravtest imorse. Börjar bli en besatthet. En jättefint plus. Superstarkt. Och jag kände att nä, nu fattar jag nog, i magen bor en prins eller prinsessa och nu ska jag vara glad och våga lita på det.

Så idag ska jag ringa MVC Kungshöjd och boka tid! Kan någon rekommendera någon speciell BM, eller är alla bra?

• Englastar

ja visst är man löjlig och skulle kunna testa var och varannan dag bara för att vara på den säkra sidan Glad  kanske ska göra det jag också? det var ju nästan en vecka sen sist :o)
    men å andra sidan, vad är oddsen för att det plötsligt skulle vara utan plus? Tror man jagar upp sig själv alldeles för mycket om att nåt ska hända...
    Läser man på sin statistik så sker merparten av alla MF innan man ens vet om att man är gravid och nästa steg är inom 7 veckor och sen efter 12 veckor sjunker det till 3% risk. Det som händer innan (direkt i början av grav) är ju kroppen sätt att tala om att något är fel och då är det ju på sätt och vis bara bra att den tar hand om det själv, tycker jag i alla fall...
    Tycker det känns tråkigt att man inte kan få glädjas utan att höra massa negativt och domedagsprofetior från de flesta håll...

• cotton

Jo visst har du rätt Englastar! Vi väntar ju barn, inte missfall!

För mig som väntat och kämpat så länge för detta plus, har det varit en process att verkligen FATTA att det  nu tagit sig. Men nu börjar det sjunka in på allvar. Att berätta för svärföräldrarna (mamma har ju vetat sedan i tisdags) var ytterligare ett steg framåt på "inse-stegen".

• Erwanith

Tänkte flika in lite, ser att det pratas en del om både barnvagn och MVC.

Jag går till Barnmorskegruppen på Vikingsgatan och är supernöjd. Jag har alltid haft problem med vårdpersonal och t.ex. vårdcentraler och så, känner mig liksom inte trygg på sådana ställen, men där är det hur bra som helst. Det enda negativa är väl att de inte kan erbjuda några föräldragrupper utan bara mammagrupper och en förlossningsförberedande kurs (som i och för sig var väldigt bra). www.barnmorskegruppen.se är deras hemsida för de som inte bestämt sig än.

Vi bokade barnvagn någon gång runt vecka 22 eller så tror jag. Hade varit på Baby&Barnmässan och blivit förälskade i en dyr vagn, försökt hitta en annan som var likvärdig men billigare men det gick inte så vi skulle boka den. En iCandy Peach var tanken. Men så blev det inte för när vi väl kom till affären så petade vi lite på en vagn som vi inte hade tittat på innan, den kändes mycket bättre och var ungefär 1000 kr billigare, så vi bestämde oss för att boka den istället. En Joolz Day, finns bara en återförsäljare i Gbg så vitt jag vet. Vagnen är utvecklad och tillverkad i Holland och allt är av högsta kvalité. Jag är jättenöjd!

/C

• cotton

Erwainth, vad roligt att du är nöjd med din BM och att du känner dig trygg där!

Å Gud, barnvagn är verkligen ett gissel. Vi tar väl en liten runda efter att vi varit på första UL, men vi känner oss ganska säkra på att vi vill ha en bugaboo.

Jag bad förresten en vän som fått en dotter i mars, att maila över en lista över vad man kan behöva när bebisen kommer... hon sa att hon satt och skrev på den nu och at listan var enorm... Stackars plånbok 

• Erwanith

Jag tycker att bugaboon är så låg. Det var det som var skönt med den vi ska ha nu, att den är lite högre. Jag har ryggproblem sedan innan och att behöva böja sig så långt ner som till en bugaboo kändes helt fel. Men kolla runt lite, det finns en massa! Ett bra tips kan vara att veta lite vad man vill ha, om man vill ha två svängbara hjul fram eller inte, om man vill ha fyra eller tre hjul, kombivagn eller duovagn osv.

/C

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?