• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar

Jag har fastnat lite för Kronan duovagn faktiskt... Min man har barn sedan innan och vi blev tillsammans när pojken bara var 3 måndader, så han är osm våran på lika villkor men hur som helst, det jag lärde mig från den gången var att små och rörliga däck var inget för oss. Det var väl ungefär det värsta som fanns speciellt med tanke på göteborgsvädret....

Precis bokat ett lite tidigare VUL, 22/6 så jag kan stilla min och framför allt min mans oro. Då är jag i vecka 8 ungefär. Fick prata med min BM och hon lät kanontrevlig, så jag hoppas det blir bra :o)

Cotton, ja det är inte billigt att ha barn... det stackars barnbidraget räcker inte långt Flört

• Lillebäcks mamma

Godmorgon på er tjejer! Oj va ni har varit aktiva Glad Så kul!

Egentligen gillar jag Emmaljunga bäst (inte cityversionen) men i Göteborg är det ju dumt att ha en så stor vagn. Min kompis från hemstaden Uddevalla kom hit med sin sån vagn och det var ju meck på spårvagnen och på bussen och i stan och på fik. Nej, då bestämde jag mig för att en sån vagn kan det inte bli.
    Sen finns det massa små så kallade cityvagnar som bebisen bara kan ligga i tills den är 2-3 månader och sen måste man använda sittdelen. Verkar ju heldumt!
    Kronan eller Bugaboo var det för oss och den senare passar vår stil mycket bättre Glad (jag älskar hur lätt de rullar och svänger med, vi kommer ju köpa till vinterdäcken också).

Jag menar verkligen inte att skrämma upp er nu, men jag har hört att även om man får mf så kan gravidhormonet vara kvar i kroppen i flera veckor och visa plus. Så för den sakens skull tror jag inte att de där testen spelar någon roll. Däremot är det ju fantastiskt att få det svart på vitt Glad Vi testade med ett digitalt, så jag fotade det och har en bild på mobilen att ta fram när det känns allt för overkligt. GRAVID Glad

• Erwanith

Det är för övrigt så att när man varit gravid ett tag så kan hormonnivåerna bli för stora för testen att registrera så då kan de visa negativt även om man är gravid.
    Jag tog ett test och litade på det. Men min man ville ändå göra ett "kontrolltest" dagen efter, så jag gjorde det. Ett plus är alltid ett plus om man har gjort rätt.

/C

• cotton

Nä, testerna spelar nog ingen större roll än en egen bekräftelse att man just i det ögonblickeet är gravid. Sedan kan det ju gå fel, det kan det ju alltid, men så länge man är positiv och försöker vara stark, kan man inte göra annat. Och jag ser inte hur tagna graviditetstest (även in absurdum) kan störa eller irritera någon utomstående... Du har rätt Erwanith, ett plus är alltid ett plus, men ibland viill man ser flera plus.  För min del krävdes det många stycken, men nu börjar jag fatta det...

Lillebäcks mamma, du har helt rätt, Bugaboo är en fantatisk vagn i stan och i Göteborg och jag är också kär i den vagnen. De vänner jag har som har denna vagn, är väldigt nöjda. Så sker inget oförutsett, (som att vi skulle bli dökära i en annan vagn), kommer vi nog att köra på den. Tycker som du Lillebäcks mamma, att den helsvarta är snyggast, men tror inte den finns kvar när vi väl köper vagn (i höst). Men den med grå botten tycker jag också är snygg.

• Lillebäcks mamma

Det är Storken i Linné som är den enda återförsäljaren av den vagnen i stan. När vi bokade våran i april så var det 5 av 10 bokade. De kostar ju en del så det är inte säkert att alla gått åt. Folk kanske kan ha ändrat sig med.
    Vet också att de haft en på kidzshop.se om man vågar köpa online. 

• Erwanith

Jag tycker verkligen att folk får ta hur många test de vill, vill bara inte att någon ska bli helt förtvivlad när det åttonde råkar visa negativt. Det kan som sagt vara så enkelt att hormonnivåerna är för höga för stickan att registrera.

/C

• MajsanD
    cotton skrev 2010-06-03 16:57:31 följande:
    Precis så har jag och Carl resonerat, vi vill ju ha en MVC som vänder sig mot oss BÅDA.  Och precis det posivita omdömet har jag hört om MVC Kungshöjd! Ska ringa dem imorgon bitti! *längtar*
    Nu är ju jag snart i mål med min bebis, hoppas iallafall Solig men har bara goda ord för mvc på Kungshöjd, är man orolig så är det bara att ringa eller gå dit så får man stöd och svar på sina frågor Skrattande  Rekommenderas verkligen från mig

Och lycka till med era graviditeter!!Gravid
  • MajsanD
    cotton skrev 2010-06-04 08:24:46 följande:
    Tog förresten ytterligare ett gravtest imorse. Börjar bli en besatthet. En jättefint plus. Superstarkt. Och jag kände att nä, nu fattar jag nog, i magen bor en prins eller prinsessa och nu ska jag vara glad och våga lita på det.

Så idag ska jag ringa MVC Kungshöjd och boka tid! Kan någon rekommendera någon speciell BM, eller är alla bra?
    Min heter Lotta von mentzer, lite svårt efternamn men hon är jättetrevlig och härlig, känns som man kan prata om allt med henne. Och hon frågar verkligen hur man mår och hur allt känns och uppföljer jättebra
  • Lillebäcks mamma

Jag har Linda Burefors och hon är en liten söting med Glad Hon frågade först mig om jag har förlossningsrädslor, sen frågade hon min sambo hur han kände. Hon förstod att han kanske var rädd för det hela med, att se mig ha ont och sådär. Det hade han inte, men ändå fint att hon frågade och såg till att han var bekväm med. 

• cotton

Å tjejer, tack för alla tips om MVC Kungshöjd! Jag är jätteglad över mitt val!

Och Erwanith, tack för din omtanke. Men nu har jag nog tagit mina tester, och är nöjd. Känner att jag inte vill testa mer utan börja glädjas ordentligt och fatta att man blir mamma i början av februari.

Hm, hoppas hopps vagnen finns kvar i höst då Lillebäcks mamma... för jag vill sååå gärna ha den. Men det känns verkligen fel av oss som är såpass tidiga än, att köpa barnvagn än.

Min syster som bor i USA, har  också fått reda på att hon ska bli moster och hon ska iväg och köpa massor med söta barnkläder, filtar och allt idag (hon är galen   ). De har så mycket sött i USA! Hon och henns amerikanske man kommer hit till vårt bröllop i början av september, så då tar hon med sig allt. Hon har bra smak min syrra. Känns pirrigt faktiskt.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?