• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Men vad bra, då kan jag dricka min ena tekopp med mjölk om kvällarna då eftersom jag verkligen haft craving efter det! (saknar inte kaffe eller cola dock!)

• cotton

Lillebäcks mamma, precis så är det ju, att sambandet är inte alls funnet mellan hur mamma mår kontra hur bebis mår. Tror det är ett bra stöd / en god tröst åt mammor som inte mår så bra...

• Lillebäcks mamma

Jag ställer mig i ledet för positiva omdömen om mvc kungshöjd. Alla jag har träffat där har varit jättetrevliga och mycket hjälpsamma. De är även snälla mot min sambo och låter honom vara med i samtalet. Det gillar vi skarpt Glad

• cotton

Precis så har jag och Carl resonerat, vi vill ju ha en MVC som vänder sig mot oss BÅDA.  Och precis det posivita omdömet har jag hört om MVC Kungshöjd! Ska ringa dem imorgon bitti! *längtar*

• Englastar

Har inte hört ett ljud om majorna men det märker vi snart, ska dit 16/6 och det ska bli så spännande :o) 

Vilket trams med "ju sämre du mår, desto bättre mår bebisen" varför i hela fridens namn då? Alla är ju olika och reagerar på olika sätt, en del går igenom graviditeten och känner inte ett dyft medan andra får allt. Svårt att se att barnen blir bättre eller sämre pga det ena eller andra.

Cotton
    Linnéstan säger du, då kan det blir en del promenixar i slottskogen nästa år...?

• Lillebäcks mamma

Jag följer gärna med på barnvagspromenader i Slottsskogen nästa år med om jag får Glad

Vi har faktiskt redan beställt en barnvagn Skäms Men det var mest för att vi ville ha en som bara kommer att säljas i 10 ex i göteborg och 50 ex i hela landet. Så vi slog till och tänkte att vi lär ju inte sluta försöka även om det inte skulle bli den här gången. Och i värsta fall fick vi väl ändå ha en vagn att lägga vårt adopterade barn i (ja ni hör, att motivera varför man ska handla är ju inga bekymmer här Tungan ute )

• jennie90a

Jag bor i närheten av gbg och är preliminärt beräknad till 26 nov, har inte gjort nåt ultraljud än har inte tid förrän 8 juli.
    Vore kul att hitta några som bor i närheten! :) Jag är 19 år ska fylla 20 i år.

// Jennie

• Erwanith
    cotton skrev 2010-06-03 16:44:08 följande:
    Välkommen Jackie85.

Å jag undrar över det där med "ju sämre mamman mår, desto bättre mår mamman"... Varför skulle det vara så? Kan det inte vara ett sätt att trösta hemskt trötta och illamående mammor?

Starkt jobbat att kanske jobba på Liseberg fram till 15 augusti! Jag hoppas att du orkar! Stödstrumpor blir väl din bästa vän, även vid värmeböljor!
    Jag har testat stödstrumpor, men jag tror att jag får mer ont i fötterna av dem än utan dem så jag kör ett tag utan nu faktiskt. Har däremot fått foglossning och det kan vara hemskt. Ska få låna ett bälte av en vän nästa vecka och testa det, men jag får se om det hjälper. Fogen fram som gör ont. Kombinerat med ryggvärk och att stå upp hela dagarna flera timmar i sträck är väl kanske inte det det bästa, men det fungerar ett tag till i varje fall. Får se hur länge, det är inte någonting som jag kan påverka just nu ändå.

/C
  • cotton

Tjejer, visst blir det barnvagnspromenader i Slottis nästa vår! *längtar*

Lillebäcks mamma, nu blir jag ju grymt  nyfiken på vilken vagn ni beställt?

Vi funderar på en Bugaboo av den enkla anledningen att vänner jag har som redan har barn, älskar den!

• Lillebäcks mamma

Det är en Bugaboo Camelon (vi älskar den!) special edition all black Glad
    Jag har ofta undrat varför man inte kan få en som är helsvart, och så poff - samtidigt som jag blev gravid så släppte de en sådan. Det var ödet helt enkelt Drömmer

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?